2018-05-07, 02:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur tänker du här?

Jag gissar att du är en idiot.

Hur tänker jag? Jo, jag kör som vanligt under hastighet för sen tvärbromsa för idioten framför mig stannar på vägen. Får
man inte tuta här? Detta har hänt mig många gånger under vårkanten.
Citera
2018-05-07, 15:07
Medlem
Gör jag nåt jävla fel som får stenskott stup i kvarten?
Har börjat bromsa när folk kör om sakta för man vet att de kör in precis framför
Citera
2018-05-07, 15:18
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Jag förstår inte varför man inte höjer kraven på körkort, altlså kraven har ju bara rasat senaste 20 åren att vilken idiot som helst får ett körkort idag.

Men jag hatar nog mest dem som använder farthållare överallt, dvs 40-vägar tex, nackskott på dem, så fort det är uppförsbacke så går dem ner i 35km.

Alltså, hur är ni jävlar funtade i skallen? tror ni bilen är ett flygplan eller? har ni aldrig nån hänsyn till bakomvarande trafik?

Förbjud farthållare!
Adaptiv farthållare är det bästa som hänt på länge, sluta hata.
Citera
2018-05-07, 21:07
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vultz
Hur tänker jag? Jo, jag kör som vanligt under hastighet för sen tvärbromsa för idioten framför mig stannar på vägen. Får
man inte tuta här? Detta har hänt mig många gånger under vårkanten.
Får man inte stanna efter vägen?
Citera
2018-05-11, 22:08
Medlem
Erik1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Urgammal post, men nyfiken gällande punkt 2.
Kommer du fram snabbare?
Lite komiskt med att accelerera, bromsa istället för att bara glida fram som jag gör.
Oj, svar på gammalt inlägg minsann. Men jag tycker samma idag som då.
Det handlar inte om att jag kommer fram snabbare, utan att beteendet förutsätter att ALLA gör likadant. Inte allt för sällan är det också som så att de som vill svänga vänster inte kommer fram för att det är luckor emellan bilarna. Det är så många som stannar ca. 15 meter bakom bilen i kö, kör en meter lite då och då, stannar till igen men alltid med ett stort glapp till bilen framför. I hate it!
Citera
2018-05-20, 15:37
Medlem
Folk som kör för sakta, ett exempel det råder 70 på vägen med idioten kör cirka 55 och det är omöjligt att köra om för det kommer bilar i motsats riktning hela tiden. Sånt här gör en vansinnig så man visar fingret åt idioten som kör en splice ny volvo eller vad det är. Men idioten fattar inget vad hen gjort
Citera
2018-05-21, 13:17
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Farthållare vid omkörning på 2-filig väg är väl dock det värsta? Dom där som bara ska om den där bilen som ligger i 77 med farthållaren på 80 och ockuperar vänsterfilen "en halv evighet".

Det är jävligt nonchalant och ganska korkat. Ibland blir man "omkörd" av någon som typ ligger jämsides bredvid dig i vänsterfilen i typ fem minuter. "Men kör om då för fan" tänker man tills man kommer på "Just det. Farthållare. Jan-Åke med familj tänker åka från Malmö till Stockholm och hålla EXAKT 120 km/h hela vägen."

Något som gör mig urbota förbannad är dock trafikanter som inte kollar på skyltar utan bara gissar hastighetsbegränsningarna. Rätt vanligt med folk som tror att 80-väg är 90-väg och därför hetsar som fan på alla andra bilar. Man måste ha någon sorts narcissistisk problematik om man inte förmår dra en slutsats av att typ ALLA åker saktare än just dig.
Citera
2018-05-21, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
Folk som kör för sakta, ett exempel det råder 70 på vägen med idioten kör cirka 55 och det är omöjligt att köra om för det kommer bilar i motsats riktning hela tiden. Sånt här gör en vansinnig så man visar fingret åt idioten som kör en splice ny volvo eller vad det är. Men idioten fattar inget vad hen gjort

Kanske för att hen inte gjorde något fel och idioten är den som gasar förbi i en kurva och visar finger? Det finns inget som heter minsta tillåtna hastighet 70, utan max tillåtna hastighet 70, alltså får man köra i 55 om man nu tycker att det är lämpligt.
Citera
2018-05-21, 21:18
Medlem
F Lars Backs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Kanske för att hen inte gjorde något fel och idioten är den som gasar förbi i en kurva och visar finger? Det finns inget som heter minsta tillåtna hastighet 70, utan max tillåtna hastighet 70, alltså får man köra i 55 om man nu tycker att det är lämpligt.

"Enligt lagen är man som förare skyldig att anpassa hastigheten till vad trafiksäkerheten kräver.

Många olika faktorer spelar då in som till exempel, väg-, terräng-, väderleks- och siktförhållandena.

Om det är dålig väderlek eller dålig sikt så är det föredömligt att hålla en lägre hastighet.

Men om det är goda förutsättningar och någon medvetet väljer att hålla en överdrivet låg hastighet utan giltigt skäl, och detta hindar andra trafikanter, så är det ett trafikbrott."
Citera
2018-05-22, 00:40
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det är jävligt nonchalant och ganska korkat. Ibland blir man "omkörd" av någon som typ ligger jämsides bredvid dig i vänsterfilen i typ fem minuter. "Men kör om då för fan" tänker man tills man kommer på "Just det. Farthållare. Jan-Åke med familj tänker åka från Malmö till Stockholm och hålla EXAKT 120 km/h hela vägen."

Något som gör mig urbota förbannad är dock trafikanter som inte kollar på skyltar utan bara gissar hastighetsbegränsningarna. Rätt vanligt med folk som tror att 80-väg är 90-väg och därför hetsar som fan på alla andra bilar. Man måste ha någon sorts narcissistisk problematik om man inte förmår dra en slutsats av att typ ALLA åker saktare än just dig.
Så du blir irriterad när någon håller rätt hastighet på motorväg o lika irriterad när någon vill köra fortare än dig på 80-väg?
Har jag förstått dig rätt?
Om så är fallet så gillar jag att du tagit dig rätten att bestämma vilken hastighet alla andra ska hålla.
Citera
2018-05-22, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
"Enligt lagen är man som förare skyldig att anpassa hastigheten till vad trafiksäkerheten kräver.

Många olika faktorer spelar då in som till exempel, väg-, terräng-, väderleks- och siktförhållandena.

Om det är dålig väderlek eller dålig sikt så är det föredömligt att hålla en lägre hastighet.

Men om det är goda förutsättningar och någon medvetet väljer att hålla en överdrivet låg hastighet utan giltigt skäl, och detta hindar andra trafikanter, så är det ett trafikbrott."

Eeehhh nej. Visa ett enda fall då detta givit böter och kom tillbaka här. Det är enbart på motorväg då minsta tillåtna hastighet är 80km/h.

För att hindra trafik måste du typ stå still. Och då på en skymd plats. Och vad menar du med överdrivet låg hastighet? 80 på 90? 10km/h på 90?
Citera
2018-05-22, 08:28
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Eeehhh nej. Visa ett enda fall då detta givit böter och kom tillbaka här. Det är enbart på motorväg då minsta tillåtna hastighet är 80km/h.

För att hindra trafik måste du typ stå still. Och då på en skymd plats. Och vad menar du med överdrivet låg hastighet? 80 på 90? 10km/h på 90?
Skulle påstå att hålla 70km/h på 100 väg är överdrivet låg hastighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in