Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-23, 17:05
  #2989
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Folk som blinkar för sent eller inte blinkar alls ska fan ha en smocka!
Folk med sina jävla barnvagnar som tror de är fritt fram att knalla ut inte alls rädd om sitt barn.
"jag är gud, jag äger vägen och går hur fan jag vill" rakt ut i vägen och dessutom bor de telefonen samtidigt.

Folk som slänger upp dörrar hipp som happ, bara för att de har en skit bil och inte är rädd om den betyder de inte att de gälla alla andra bilar.


Skitirriterande med folk som blinkar sent (inte alls med för den delen).
Är en fyrvägskorsning i stan där en av vägarna bara är cykelväg, så för bilarna man möter är det en T-korsning. Nästan alla bilister slår inte på blinkers för än de påbörjar svängen. Sjukt irriterande för när man kommer som cyklist så går det ju att bara köra på ifall man vet att de ska göra en högersväng men ska de svänga vänster måste man typ (bilister inser väldigt sällan att cyklister kan ha företräde) stanna. Blinkar de inte alls så måste man ju bete sig som om de har tänkt svänga åt vänster.
Citera
2016-01-23, 19:02
  #2990
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Skitirriterande med folk som blinkar sent (inte alls med för den delen).
Är en fyrvägskorsning i stan där en av vägarna bara är cykelväg, så för bilarna man möter är det en T-korsning. Nästan alla bilister slår inte på blinkers för än de påbörjar svängen. Sjukt irriterande för när man kommer som cyklist så går det ju att bara köra på ifall man vet att de ska göra en högersväng men ska de svänga vänster måste man typ (bilister inser väldigt sällan att cyklister kan ha företräde) stanna. Blinkar de inte alls så måste man ju bete sig som om de har tänkt svänga åt vänster.

Den viktigaste egenskapen för en trafikant är att vara förutseende och att ha fantasi och en förmåga att tänka "5 sekunder" framåt.
Citera
2016-01-23, 21:30
  #2991
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Den viktigaste egenskapen för en trafikant är att vara förutseende och att ha fantasi och en förmåga att tänka "5 sekunder" framåt.


Sure, men blinkers är till för att underlätta ens förmåga att planera framåt. Så hade ju varit trevligt ifall bilister använde dessa.
Citera
2016-01-24, 10:39
  #2992
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Sure, men blinkers är till för att underlätta ens förmåga att planera framåt. Så hade ju varit trevligt ifall bilister använde dessa.

Absolut, det är ytterst irriterande när trafikanter inte använder blinkers. Jag menade bara att för att planera framåt så krävs det en del kreativ känsla och förutseende eftersom man aldrig kan lita på att alla gör vad dom ska.
Citera
2016-01-25, 18:44
  #2993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunkkidcatholic
Stresskukar. Exempel: Folk som helljusblinkar och pekar finger när man kör strax över hastighetsbegränsningen på en 50-sträcka, för att sedan köra om vid första bästa tillfälle och bränna vidare i 70 km/h. Jag kommer aldrig leka trafikpolis och försöka hindra människor att köra för fort, vill människan köra som en jävla blådåre och förhoppningsvis köra ihjäl sig själv är det helt okej för mig. Men att bli förbannad på människor trots att det är man själv som de facto gör fel är bara korkat.

Amen to that. Som hyfsat nybliven körkortstagare med prövotid tänker jag då fan inte riskera att bli av med lappen genom att köra för fort. Är överlag väldigt nitisk med att hålla avsedd hastighet vilket ju retar gallfeber på många.
Citera
2016-02-01, 08:42
  #2994
Medlem
HerrGickhans avatar
Folk som går ut för omkörning vid tvåfiligt och avser att »parkera« sig förbi, dvs kör 1 km/h fortare än den de avser köra om.
Citera
2016-02-01, 10:35
  #2995
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Folk som går ut för omkörning vid tvåfiligt och avser att »parkera« sig förbi, dvs kör 1 km/h fortare än den de avser köra om.
Motsatsen finns också. Folk som kör 10 km/h under fartgränsen. När man går ut för att köra om matchar de farten så det ser ut som om man "parkerar" sig förb.
Citera
2016-02-01, 10:49
  #2996
Medlem
OnkelMorras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Motsatsen finns också. Folk som kör 10 km/h under fartgränsen. När man går ut för att köra om matchar de farten så det ser ut som om man "parkerar" sig förb.

Känner igen det där. Dom agerar som hobbypoliser och vägrar låta någon köra om. Och när man har gjort det och lägger sig framför så ska det blinkas med helljus, tutas och viftas som en sprattelgubbe.
Citera
2016-02-01, 10:50
  #2997
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvackelikvack
Motsatsen finns också. Folk som kör 10 km/h under fartgränsen. När man går ut för att köra om matchar de farten så det ser ut som om man "parkerar" sig förb.

Jodå, det finns många sådana. Jag tänkte mest på sådana som går ut där det ligger många bilar framför och sedan tuffar på i nästan samma fart som bilarna de avser köra om. Där är det inte frågan om att få »svar«.
Citera
2016-02-01, 11:31
  #2998
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Folk som går ut för omkörning vid tvåfiligt och avser att »parkera« sig förbi, dvs kör 1 km/h fortare än den de avser köra om.
O ditt förslag är att göra vad? Bryta mot trafikregler o köra för fort?
Citera
2016-02-01, 12:58
  #2999
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
O ditt förslag är att göra vad? Bryta mot trafikregler o köra för fort?

Om du inte kör fortare än framförvarande bil så är det givna förslaget att inte köra om. Speciellt med tanke på att många som gör på detta sätt redan ligger över fartgränsen.
Citera
2016-02-01, 17:35
  #3000
Medlem
SupaStrats avatar
Min senaste "spaning" över irriterande fenomen som jag upplever ökat är folk som börjar högerblinka i god tid innan de passerar avfarten innan de ska ur cirkulationsplatsen. Höll på att gå illa första gången det hände, nu har jag börjat lära mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback