2018-05-22, 17:33
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Kan inte svara för Pollenper men misstänker att frågan kunde riktas mot mig med.
Jag hänger här för att jag retar mig på personer i trafiken som skriker att man ska visa dem hänsyn medan de själva kör efter eget regelverk.
Jag erkänner att du utrycker dig snärtigare
Jag delar ofta din uppfattning.
Citera
2018-05-22, 17:51
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Likt den store hjälten Ghandi så försöker jag verka för förståelse och lugn i trafiken.

Men jag störs av de dom tvingar mig bromsa i onödan.
Ofta såna som kör om och kör in för snävt eller när 2+1 tar slut.
Jag störs också av dumförklarandet av alla andra ifrån de som vet "bäst".
Nu platsar jag i tråden.

Tror att väldigt, väldigt många tyckte att Ghandi tvingade dom att bromsa i onödan.
Citera
2018-05-22, 18:58
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Du, jag har absolut inget emot människor som kör om mig på en 80-väg. Det jag har ett problem med är människor som ligger i röven på mig för att de tycker att jag borde köra fortare.
Jag har inget problem med människor som kör 120 på en 120-väg. Jag har ett problem med de som inte kan fixa en omkörning på ett sätt så att de inte korkar upp omkörningsfilen.
Men du kan ju dra din grej en gång till så blir det bra så säger vi.
Men du sa ju att jag ska stressa av lite o med farthållaren i 120 är jag riktigt avstressad. Inte ens när jag blir omkörd av någon som inte trycker på gaspedalen så blir jag stressad.

Ligger jag i röven på dig på 80-väg så beror det på att jag söker omkörning o det kan jag lova. Sker den på en icke mötesfri väg så lär du inte klaga på min låga hastighet.
För jag bestämmer själv vilken hastighet jag tänker hålla o mina preferenser är att jag kör som jag har råd med så länge jag inte utsätter andra för fara, vilket stress o irritation gör.
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Låter som att du skulle behöva slappna av lite.
Tja. Det är inte jag som stressar i trafiken.
Citat:
Ursprungligen postat av Brejjan
Läs gärna artikeln.

"åklagare som nu åtalat Jim för ”onödig och störande körning”.
Någon hastighetsmätning har dock inte gjorts.
– Polismannen som stoppade bilen kommer att få berätta om sina synintryck för rätten, säger kammaråklagare Joakim Johansson."

Det står heller inte om han senare blev dömd eller inte. Och här handlar det om 5 bilar som cruisat sakta genom city och säkerligen stört på annat sätt.
Ok. Nu får du googla själv. Även jag vill spy, varje gång det där om att det är förbjudet att köra för sakta o hindra kommer upp.
Men utan google så vet jag minst två fall förutom det jag länkade. Båda är redan länkade i den här tråden
Citera
2018-05-22, 19:31
Medlem
FruStormuftis avatar
Ingen av dem är värst.
Cykelsvinen är värst.
De håller inte hastigheten, de kör mot rött, de cyklar var de vill, bilvägar och trottoarer trots att det finns cykelbanor och kräver företräde vid övergångsställen som om de var gående genom att bara köra rakt ut.
Man ”måste” bromsa och släppa fram dem. Vem vill köra på en människa, om än det är en egoistisk, hänsynslös och farlig idiot.
Endast de själva skulle göra det utan att blinka.

Cyklistajävlarna är farliga för alla och fler poliskontroller behövs. Dra körkort på plats, om de har ett. Skapa register för trafikbrott på cykel.
Cykelidioterna röstar mot bil som färdmedel och de blir bara glada att slippa vara körkortsinnehavare.
Egentligen ska man bara köra på när de bryter mot alla regler. Så kan de ligga där med frakturer och skador för livet.
Dock kommer de aldrig att inse sitt ansvar för olyckan, men det känns oviktigt.
Det viktiga är att få bort den från trafiken innan någon oskyldig skadats.
Psykfall dessa mongon.

Edit: även ni rövkörare står på listan. Alla som inte har IQ nog att köra säkert för andra människor har inget i trafiken att göra. Rövkörning har inget med omkörning att göra btw. Man håller alltid avstånd, eller kör om.
Senast redigerad av FruStormufti 2018-05-22 kl. 19:34. Anledning: Tilläggå
Citera
2018-05-22, 19:58
Medlem
Folk som prompt ska ligga en i röven, blinka med helljus för att de inte kan köra om (som om det vore mitt fel att de inte kan köra om just då) trots att man kör i rätt hastighet och kanske +10. Eller när man själv håller på att köra om och kan inte riktigt byta fil precis just då bara för de vill om. Jag chansar inte på att köra in en lucka på 30 m bara för att de prompt ska om, de får vänta tills det är säkert för mig o andra att jag lägger mig i högerfilen igen.

De allra störigaste är nästan de som kör om, för att svänga av 20 m längre fram när de är klara med omkörningen.
Citera
2018-05-22, 19:59
Medlem
*högerfilen, inte högerfoten, såklart.
Citera
2018-05-27, 00:10
Medlem
Provocative2.0s avatar
Så här inför husvagnasäsongen kan vi ta upp ämnet stora släpvagnar.
Jag har inget emot husvagnsekipage eller som i dag, en stor häst kärra för två hästar.
Kruxet var då att det var på en överjävligt krokig väg o bakom kärran låg en Renault Clio.
Att köra om på de korta raksträckor som är funkar oftast bra på denna väg. Men inte en bil med släp som har en bil bakom sig.
I 3 jävla mil låg man som tredje bil bakom denna kärra som pendlade mellan 30-50 i de kurviga partierna o på de korta raksträckorna visade de att de hade en riktigt kraftig motor i sin amerikanska pickup.
När vägen väl öppnade upp sig så såg man inte slutet på kön i backspegel.

Hur jävla svårt ska det vara att snabbt gå åt sidan o släppa om kön när den bilvit några bilar lång?
Jo, i dag var det roadrage med ett fungerande långfinger.
Citera
2018-05-30, 04:58
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Citat:
Så här inför husvagnasäsongen kan vi ta upp ämnet stora släpvagnar.
[...]
När vägen väl öppnade upp sig så såg man inte slutet på kön i backspegel.

Hur jävla svårt ska det vara att snabbt gå åt sidan o släppa om kön när den bilvit några bilar lång?

Det är inte ofta du svarar på dina egna frågor!

Eftersom jag tagit det extremt lugnt i trafiken på sistone har jag inte drabbats så hårt av filkryssare utan blinkers eller inhoppare med 50 cm marginal.
Därför går månadens bidrag till A/C-användare!
Sluta slösa på miljön, sopa! Veva ner rutan och njut av det fantastiska vädret medan du kan.
Brudarna tycker att driver's sun tan är sexigt som tusan
Citera
2018-05-30, 06:32
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Det är inte ofta du svarar på dina egna frågor!

Eftersom jag tagit det extremt lugnt i trafiken på sistone har jag inte drabbats så hårt av filkryssare utan blinkers eller inhoppare med 50 cm marginal.
Därför går månadens bidrag till A/C-användare!
Sluta slösa på miljön, sopa! Veva ner rutan och njut av det fantastiska vädret medan du kan.
Brudarna tycker att driver's sun tan är sexigt som tusan
Hoppsan. SKYLDIG!
En kompromiss? Detta kan jag göra i hastigheter upp till 70. It's a deal?
Har faktiskt aldrig tänkt på det av rena bekvämlighetsskäl.
Citera
2018-06-01, 16:00
Medlem
Gift44s avatar
Folk som ska tjuva när de kör in i en rondell och sen lugnt puttrar på i 30 fast det är en 50-väg.
Folk som är rädda när de ska köra om en stor lastbil och därför bromsar när de börjat omkörningen.
Folk som velar. Blinkar men svänger inte, pratar med nån i passagerarsätet. Blinkar inte men svänger plötsligt ändå.
Citera
2018-06-01, 17:23
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Folk som ska tjuva när de kör in i en rondell och sen lugnt puttrar på i 30 fast det är en 50-väg.
Folk som är rädda när de ska köra om en stor lastbil och därför bromsar när de börjat omkörningen.
Folk som velar. Blinkar men svänger inte, pratar med nån i passagerarsätet. Blinkar inte men svänger plötsligt ändå.
Bara för att detta är ett diskussionsforum då.
I stort sätt är det blinkers samt osäkerhet som gör att man kör efter sin förmåga du är irriterad på?
Citera
2018-06-02, 04:00
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Bara för att detta är ett diskussionsforum då.
I stort sätt är det blinkers samt osäkerhet som gör att man kör efter sin förmåga du är irriterad på?
Provade att göra ett inlägg för att se om du skulle leva upp till ditt namn och betrakta detta som "din" tråd. Läste du det första jag skrev eller föredrog du helt enkelt att tänka bort det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in