Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Du, jag har absolut inget emot människor som kör om mig på en 80-väg. Det jag har ett problem med är människor som ligger i röven på mig för att de tycker att jag borde köra fortare.
Jag har inget problem med människor som kör 120 på en 120-väg. Jag har ett problem med de som inte kan fixa en omkörning på ett sätt så att de inte korkar upp omkörningsfilen.
Men du kan ju dra din grej en gång till så blir det bra så säger vi.
Men du sa ju att jag ska stressa av lite o med farthållaren i 120 är jag riktigt avstressad. Inte ens när jag blir omkörd av någon som inte trycker på gaspedalen så blir jag stressad.
Ligger jag i röven på dig på 80-väg så beror det på att jag söker omkörning o det kan jag lova. Sker den på en icke mötesfri väg så lär du inte klaga på min låga hastighet.
För jag bestämmer själv vilken hastighet jag tänker hålla o mina preferenser är att jag kör som jag har råd med så länge jag inte utsätter andra för fara, vilket stress o irritation gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Låter som att du skulle behöva slappna av lite.
Tja. Det är inte jag som stressar i trafiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brejjan
Läs gärna artikeln.
"åklagare som nu åtalat Jim för ”onödig och störande körning”.
Någon hastighetsmätning har dock inte gjorts.
– Polismannen som stoppade bilen kommer att få berätta om sina synintryck för rätten, säger kammaråklagare Joakim Johansson."
Det står heller inte om han senare blev dömd eller inte. Och här handlar det om 5 bilar som cruisat sakta genom city och säkerligen stört på annat sätt.
Ok. Nu får du googla själv. Även jag vill spy, varje gång det där om att det är förbjudet att köra för sakta o hindra kommer upp.
Men utan google så vet jag minst två fall förutom det jag länkade. Båda är redan länkade i den här tråden