Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Titta på det jag länkade till, det är bara 4 minuter.
Det hela är ju tagit från sin context, och jag har inte satt mig in i hans teori, men Hitler var ju enligt majoriteten av expertisen psykopat, det finns en massa som tyder på det.
Han säger ju att man skall vara försiktig med att attribuera, för det finns ju alltid risk att man projicerar. Samtidigt är det ju så att om man är medberoende så ser man kanske inte elefanten i rummet. Det vill säga man ser inte ondskan bakom.
Han säger att tankesättet är ett av verktygen i den analytiska verktygslådan.
Slänger jag mig med termen ondska så får jag precisera den, i det här fallet att skada. Vi ser det här hos barn som i blint raseri slår sönder kompisens torn av klotsar osv, det finns även högre upp i åldrarna och även hos psykologiskt omogna/störda individer. Den sidan finns ju också hos Cathy som vill förstöra Jordans torn med klossar.
Anyways, videon talar om krig som en önskan att ta tillbaka territorier
få kontroll över tillgångar
personliga skäl (vendetta i Hitlers fall - vilket var vad som drev det så låååångt bortom sans och vett)
psykisk störning (kain)
han säger sedan det jag skrev i förra inlägget.
I Min blog så har jag ett citat av Hitler - I use emotion for the masses and reasons for the few.
Ja precis som jag sade det är manipulation, han var en psykopat
Och precis som jag sade psykopater manipulerar folk idag också och styr deras beliefssystem, det gäller alla ideologier.
(han har lite sakfel, lägren var koncentrationsläger, det vill säga för krigsfångar, de var också arbetsläger så visst användes judarna som slavar först)
Han avslutar med att Hitler utmålade sig som frälsare, och ja hela Europa var ju med på det hela.
Det finns massa citat från Europeiska ledare från den tiden. Hitler manipulerade en hel värld.
Och som jag sade, det händer nu, det sista han säger är att "destructive people" tror att "psykopaten" är deras frälsare.
Ja Cathy är helt klart en destruktiv människa. Idag är det inte en person som är frälsaren utan ideologin, den/ de som drar i trådarna är osynliga, och dagens krig är psykologiska. Feminister är samma sorts soldater som nazisterna, båda anser sig vara rättfärdiga i en kamp mot det utpekade onda.
Jordan är ganska avancerad, det är inte så lätt att hänga med om man inte är bekant med begreppen och insatt i forskningen.