Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Jag är chockad, jag var helt säker på att du skulle att contrapoints bara inte har tillräckligt många IQ och inte är tillräckligt avancerad för att kunna förstå JBP.
Jaja, tack för ditt bidrag hur som helst. Men liksom till pansarvecket är svar av typen "jag har inte tittat på klipppet men det var dåligt" inte så mycket värda för mig. Jag har tillräckligt med bra svar så det räcker.
Hon börjar med att påstå att problemet är väldigt lokaliserat (vilket direkt tyder på en person som inte vet vad den pratar om). Denna aktivism finns på de flesta universitet i vãstvärlden idag samtidigt som många studenter där, antingen delaktiga eller passivt instämmande, eventuellt kommer få ledande positioner i samhället. Detta är alltså personer som har ett förakt mot främst vita män (även fel sorts judar) och ni tror inte detta kommer påverka västvärlden grovt?
Förutom det fortsatte hon med en monolog som liknande en lektion på högstadiet snarare än motargument för någonting.
Då lyckas hon även missförstå att postmodernister som Foucault inte hade något intresse av att dekonstruera allt, deras intresse låg i att dekonstruera det västvärlden kommit fram till och samtidigt promota andra. Det är detta människor inom identitetspolitiken har anammat, där man placerar människor på en utsatthetsskala samt en godhetsskala. Vita män ligger längst ner inom båda och genom detta knappt dolda förakt vill man överkasta rådande status.
För detta måste man givetvis hitta syndabockar (som Weinstein) och förknippa honom med alla vita män. Då kan man även "utbildade de obildade" att det finns en gemensam fiende, precis som dekulakiseringen under Sovjet.