2018-03-23, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, Madsen verkar följa vissa kända mönster - det är killing by numbers sas... Ansikte, bröst, skinkor och könsdelar brukar ju angripas.

De har inte nämnt nåt om delar som fattades på kroppen. Det känns ju också väntat att Madsen ska ha skurit av ett öra eller nästippen osv..

Eller omskärning 😔
Citera
2018-03-23, 17:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nej det var inte skjør utan SKØR, som på danska betyder galen.

https://minfil.org/D9t6Tbdbb4/920406AF-0AEE-496B-BBE4-2AE3860A2BF5.png

Nja, "SKØR" kan faktiskt betyda "mentalt skör" på danska också. Inte bara "spritt språngande galen". Detta säger åtminstone min språkkänsla, och den brukar ha rätt. Jag förstår faktiskt inte varför ni andra infödda svenskar har så mycket problem med danskan..?

Nu ska jag läsa ikapp!
Citera
2018-03-23, 18:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nja, jag tycker nog Betina är betydligt bättre än många andra svammelhögar som hamnar på konspirationsnivå. Så dom flesta slår under bältet på det här sättet även om man kan tycka det är svinigt. Jag tycker hon gör det bra för att ha sitt första mordmål. Tintin alltså åklagaren är van och kan det här i sömnen. Handlar det om lagens strängaste straff, så kommer det också en del fulknep. Men så länge man håller sig i verkligheten och inte blir pinsam så är det okej. Ingen kan ju säga sen att han inget försvar har haft om han nu döms för mord. Det är viktigt tycker jag då.
Jag har absolut inget emot henne heller - jag diskuterade det du i sak tog upp som fenomen under rättegång och jag anser det är lika patetiskt beteende vilken profession det än förekommer.
Så nej - jag anser inte att fulknep är ett bra verktyg, det imponerar inte.
De ställer sig själva i värsta fall i sämre dager. Inför rätten, inför allmänheten.
Likaväl som vissa ÅK som kan föra sig professionellt - med ordets verkliga innebörd - tycker jag samma sak om advokater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag fattar inte riktigt hennes ” jag har haft to fingre nede mellem mine ben ” uttalande? Menar hon att hon smekt sig själv? Eller? Live återgivningen känns oavslutad.

Knappast. Det var garanterat PMs fingrar. Tror att 99% av alla kvinnor inte skulle sitta och smeka sig själva när de jobbade vid datorn. Inte ens de "sexuellt frigjorda" i Pms bekantskapskrets. Eller om hon står och lagar mat eller liknande. Fattar att det däremot kan vara vissa karlars heta dröm att en kvinna skulle göra det.
Citera
Medlem
Ena vittnet pratar om spännbanden under "bänkarna" och att de inte brukar vara där och säger att det ser ut som att han spänt något tvärs över golvet. Kan han ha spänt fast KW tvärs över golvet?
Citera
2018-03-23, 18:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag har absolut inget emot henne heller - jag diskuterade det du i sak tog upp som fenomen under rättegång och jag anser det är lika patetiskt beteende vilken profession det än förekommer.
Så nej - jag anser inte att fulknep är ett bra verktyg, det imponerar inte.
De ställer sig själva i värsta fall i sämre dager. Inför rätten, inför allmänheten.
Likaväl som vissa ÅK som kan föra sig professionellt - med ordets verkliga innebörd - tycker jag samma sak om advokater.

Fast om det rör sig om ett vittne som svamlar eller till och med ljuger, så ska det fram att människan har egna problem och då handlar det om trovärdighet. Så jag håller inte med. Allt för många vittnen har avgjort mordmål vilket är en katastrof. Åklagaren kör sitt race och tar inte med allt det ska man ha klart för sig. Så vi har inte samma uppfattning helt enkelt. Finns inget spel i en rättssal som går efter att vara ödmjuk eller snäll.
Citera
2018-03-23, 18:05
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nja, "SKØR" kan faktiskt betyda "mentalt skör" på danska också. Inte bara "spritt språngande galen". Detta säger åtminstone min språkkänsla, och den brukar ha rätt. Jag förstår faktiskt inte varför ni andra infödda svenskar har så mycket problem med danskan..?

Nu ska jag läsa ikapp!

Min styvpappa är dansk....så jag har inget problem med danska språket. Plus att vi skåningar förr hade både DR1 och DR2 att tillgå
Senast redigerad av T34Panzer 2018-03-23 kl. 18:13.
Citera
2018-03-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då är vi inne på samma tanke och jag tänkte likadant om Lisa Holm. Det lufsar en livsfarlig predator i området som är på väg att sätta sina perversa fantasier i bruk. Han har inom de senaste dagarna bestämt sig och han har börjat leta offer mer medvetet s.k. trolling. Det är med andra ord planerat och offet befinner sig på fel plats vid fel tidpunkt.

Mitt i detta dyker Kim upp, serverad som på ett silverfat. Hon kan även uppfylla de "kriterier" han har för jag kan inte annat än se att han bland annat har en fetisch får långt, rött hår. Förutom detta är hon perfekt för ändamålet - han kan få med henne på en ubåtstur via en intervju. Hon är perfekt i den perversa Madsens interna och mycket störda fantasivärld. Hur hans sjuka fantasier ser ut går att räkna ut via val av mordplats och mordets karaktär:
Att mörda en ung tjej i ubåten.

Hade han "bara" viljat mörda en kvinna hade han helt random plockat nån på en mörk bakgata vilket vore mindre komplicerat än att stycka till havs och allt det medför kring 40 ton ubåt.
Madsen är högrisktagare och tänjer gränser hela tiden om det så är under ytan, upp i rymden eller sexuellt. Han nöjer sig inte med små projekt.

Klart han hade sett ut KW som offer en tid.

Lisa Holms mördare hade stått i det s.k mjölkrummet i ladan och onanerat. Hans sperma hittades på väggarna i rummet. Där fanns också ett fönster som vette mot kafeet. Resten kan vem som helst begripa, antar jag.
Citera
2018-03-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Eller omskärning 😔

Ja, eller delar från bäckenet, kön osv, eller brösten. Eller blod. Nåt har han nog stoppat i sig.

Madsens beteende under rättegången är fö en klar indikator på hur jävla störd han är.

Tänk att sitta där, omgiven av sörjande, helt förstörda människor, och prata om likstyckning, det egna sexlivet osv, utan att bryta ihop eller visa en enda normal känsla...

Själv skulle man knappt kunna prata och stå, om man offentligt skulle avhandla ett styckmord inför offrets anhöriga...
Citera
2018-03-23, 18:07
Medlem
Merwinnas avatar
Vet inte om ni redan har skrivit det här (ja jag SKA läsa ikapp!), men det var ju uppenbart för alla att det "anonyma" vittnet idag, kvinnan som skickade en bild av en köttyxa där en kvinnas underliv avspeglades i metallen, var Anja Gaard Olsen. Med tanke på vad hon berättade om sin roll på RML, som filmare, fotograf och propagandaminister, så kunde det ju bara vara hon. Hennes namn nämns många gånger på M:s blogg och även annars i RML-sammanhang.

Det blir ju också uppenbart av hennes vittnesmål, att det lika gärna kan vara hon som har laddat ner de dödsbetonade och sexuellt perversa filmer, som återfanns på hårddisken i hangaren. Inte bara "skör" utan även "spritt språngande galen" in my humble opinion...

Dessutom: om M brukade trycka sin penis mot henne och hon besvärades så mycket av det, varför slutade hon inte bara jobbet och sa upp kontakten med honom..? Hon uppskattade det uppenbarligen, men nu går hon ut i domstolen och gnäller, när uppgiften kan skada honom...
Senast redigerad av Merwinna 2018-03-23 kl. 18:34.
Citera
2018-03-23, 18:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fast om det rör sig om ett vittne som svamlar eller till och med ljuger, så ska det fram att människan har egna problem och då handlar det om trovärdighet. Så jag håller inte med. Allt för många vittnen har avgjort mordmål vilket är en katastrof. Åklagaren kör sitt race och tar inte med allt det ska man ha klart för sig. Så vi har inte samma uppfattning helt enkelt. Finns inget spel i en rättssal som går efter att vara ödmjuk eller snäll.
Jajemen - då lyfter man fram det. Det går finfint utan att använda fulknep eller slag under bältet. Det handlar om retorik ihop med att ha jävligt med kött på benen, intellektuell klarsynthet men ändå hålla sig inom ramen av etik och moral. Det imponerar iaf på mig oavsett område och det vinner mark eftersom det är hela innebörden av att utöva en profession.

Men i annan sakfråga håller jag med dig - att det definitivt inte ska hänga på specifika vittnens framfart.
Det kräver även att motpart verkligen sålla agnarna från vetet och i det här fallet domare och lekmän.
Självklart agerar ÅK för att vinna målet, han har bevisbörda, men som jag skrev gör jag samma bedömning även där och då ska advokaten protestera eller komplettera.
Vi kan enas att vi ser olika på tingen men heelt ok. Fortsätter Betina utan detta så vinner hon mark hos mig. Hittills har hon inte tappat konceptet i klass med Rönnbäck iaf, hahahahaha.
Citera
2018-03-23, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Såg du denna artikeln från imorse?

https://www.bt.dk/krimi/psykiater-hvis-peter-madsen-bliver-doemt-boer-piquerism-taelle-med-i-straffen
Psychologi Today om Piquerism https://www.psychologytoday.com/us/blog/in-excess/201501/life-knife-edge Nu ska det funka!
Senast redigerad av Mint100 2018-03-23 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in