2018-03-23, 15:05
Medlem
Kan " jag tar ut på äventyr med Nautilus" vara ett sätt för PM att signalera till sin fru att det var ett sexäventyr och det var så de kommunicerar gällande sex i sitt öppna förhållande?
Citera
2018-03-23, 15:37
Medlem
Nästan härligt med en em då man inte behöver stirra fanatiskt på skärmen ....Ögonen har nästan blivit fyrkantiga dessa skärmdagar.

Intressant med vittnesförhören som ger en vardagsbild av Madsen och hur han fungerade/eller ej i relation med andra.

Hur var det Kim hade sagt till sin sambo, att Peter var "All over the Place" .... Tyvärr kom det även att gälla hennes kropp.

Lås in, släng nyckeln!
Citera
2018-03-23, 15:44
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nästan härligt med en em då man inte behöver stirra fanatiskt på skärmen ....Ögonen har nästan blivit fyrkantiga dessa skärmdagar.

Intressant med vittnesförhören som ger en vardagsbild av Madsen och hur han fungerade/eller ej i relation med andra.

Hur var det Kim hade sagt till sin sambo, att Peter var "All over the Place" .... Tyvärr kom det även att gälla hennes kropp.

Lås in, släng nyckeln!
Mysig karl som trycker sin lem mot tjejer som sitter och jobbar åt honom i hans äckliga hangar.
Citera
2018-03-23, 15:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Klart att det knappast går att hitta en massa seriösa teknikpraktikanter som är intresserade av att prata sex och våld med sin praktikhandledare så funderingen är om det inte var frågan om praktik utan snarare sysselsättning eller arbetsträning för människor med diverse problematik. Jag har väldigt svårt att tänka mig att välfungerande människor skulle vilja höra en massa prat om sex, våld och död på arbetsplatsen.
Praktikanter med diverse problematik? Icke välfungerande? Troligen arbetsträning?

Utan att ha nån aning om praktikanternas psyke eller läggning så finner jag din reflektion mycket märklig. Det är unga ingenjörstuderande som skolor sänt ut till hangaren. De har fått en handlare - allt enligt regelverket.

Utan att ens fundera så värst tror jag att de har ett extremt intresse för just raketer som är äkta och genuint. De hamnar dock hos - med facit i hand - hos en av Danmarks mest perversa personer.

Då finns det ett val. Antingen vänder sig man till sin skola och avslutar studierna med omedelbar verkan och får inte se en raket eller ubåt mer än i skolböckerna.
Eller så biter man ihop gällande den absurda ledaren på RML. Jag undrar om ens de är fullt medvetna om att detta är grova sextrakasserier på arbetsplatsen.
Som ung tjej mötte jag (tyvärr) detta ofta men tänkte gubbjävel, ditt äckel eller snuskgubbe. Motsvarande ordval idag är ditt jävla pervo och jag tror tyvärr detta förekommer lika frekvent idag som när jag var tonåring - och jag hoppas varenda en anmäler sådan depraverade vuxna människor som ska ses vara ett föredöme, en mentor in i vuxet arbetsliv.
Det är mkt bra att de orkar medverka i rätten och jag hoppas de går i terapi allihop och får det stöd de behöver - pga chocken att ha praktiserat sida vid sida med en sexualsadistisk mördare, kanske gjort utflykter i aktuell ubåt. Det lär väcka en hel del tankar retroaktivt.

CM uttalar sig direkt efter händelsen, allting är ovisst den 15 augusti. Han nämner även aktuella praktikanter:

"RML har to udenlandske ingeniørstuderende og to danske maskinmesterstuderende. De to udenlandske studerende afslutter deres projekt i næste uge og rejser hjem, så situationen får ingen betydning for dem.

De to maskinmesterstuderende er en anden sag. Der er lavet en plan A og en plan B for dem, hvis situationen trækker ud, således at de ikke risikerer at komme i klemme.

»De har også selv taget kontakt til deres uddannelsessteder, så de er bekendt med situationen. Og som udgangspunkt er der stadig opgaver til de to maskinmesterstuderende, så de kan køre videre,« siger Christoffer Meyer.
https://ing.dk/artikel/status-rumlaboratoriet-naeppe-nogen-launch-aar-203011
Citera
2018-03-23, 15:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hon.

Anklageren spørger nu ind til kontakten mellem Peter Madsen og Kim Wall sidste år. Ifølge kæresten kan han se, at de første gang var i kontakt i marts. Derefter i april måned og så igen i august, da Kim Wall igen ringer til Peter Madsen.
- Hun ringede fordi det var sidste mulighed for at lave et lille stykke arbejde, inden vi skulle rejse ud af landet, siger kæresten
.
Ekstrabladet

Det som är intressant är huruvida PM gick med på en intervju då Kim ringde eller om han senare, den 10e, plötsligt kontaktade henne igen?
Citera
2018-03-23, 15:57
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Ja, det betyder absolut galna, eller knäppa. Något i den riktningen.
Ja, galna översatte jag det till vid första förfrågan av PhDsalander.
Citera
2018-03-23, 15:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Om det är det samma som på norska så vill det bety som "fragile" på engelska.
Det gör det inte, det betyder galna på danska i denna kontexten.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-03-23 kl. 16:07.
Citera
2018-03-23, 16:01
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Så då var det bara slumpen som gjorde att det blev Kim och att det skedde just denna kvällen?
Slumpen har de flesta av oss trott på hela tiden ändå. Jag tror att madsen planerat dådet i huvudet men att offret blev slumpvis utvalt.
Citera
2018-03-23, 16:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jävla äckel alltså:

Vidnet fortæller, nu at Peter Madsen gjorde tilnærmelser til hende et par gange. En gang kunne hun mærke hans lem op af sig, da hun sad og arbejdede ved en computer på værkstedet.
- Har der også været noget med dit ben, spørger anklageren
- Ja, det var en mærkelig situation, som jeg ikke ved, hvordan jeg havnede i. Jeg har haft to fingre nede mellem mine ben, siger vidnet.

Anklageren spørger, om vidnet kender til, om Peter Madsen talte om spidning.
- Ja, nogle enkelte gange, siger vidnet.
Jag fattar inte riktigt hennes ” jag har haft to fingre nede mellem mine ben ” uttalande? Menar hon att hon smekt sig själv? Eller? Live återgivningen känns oavslutad.
Citera
2018-03-23, 16:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Slumpen har de flesta av oss trott på hela tiden ändå. Jag tror att madsen planerat dådet i huvudet men att offret blev slumpvis utvalt.
Då är vi inne på samma tanke och jag tänkte likadant om Lisa Holm. Det lufsar en livsfarlig predator i området som är på väg att sätta sina perversa fantasier i bruk. Han har inom de senaste dagarna bestämt sig och han har börjat leta offer mer medvetet s.k. trolling. Det är med andra ord planerat och offet befinner sig på fel plats vid fel tidpunkt.

Mitt i detta dyker Kim upp, serverad som på ett silverfat. Hon kan även uppfylla de "kriterier" han har för jag kan inte annat än se att han bland annat har en fetisch får långt, rött hår. Förutom detta är hon perfekt för ändamålet - han kan få med henne på en ubåtstur via en intervju. Hon är perfekt i den perversa Madsens interna och mycket störda fantasivärld. Hur hans sjuka fantasier ser ut går att räkna ut via val av mordplats och mordets karaktär:
Att mörda en ung tjej i ubåten.

Hade han "bara" viljat mörda en kvinna hade han helt random plockat nån på en mörk bakgata vilket vore mindre komplicerat än att stycka till havs och allt det medför kring 40 ton ubåt.
Madsen är högrisktagare och tänjer gränser hela tiden om det så är under ytan, upp i rymden eller sexuellt. Han nöjer sig inte med små projekt.
Senast redigerad av develi 2018-03-23 kl. 16:21.
Citera
2018-03-23, 16:28
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag fattar inte riktigt hennes ” jag har haft to fingre nede mellem mine ben ” uttalande? Menar hon att hon smekt sig själv? Eller? Live återgivningen känns oavslutad.

Nej, för fan😖Hon fattar inte hur det fick till , men hans två fingrar vsr plötsligt mellan hennes ben , typ.
Citera
2018-03-23, 16:29
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då är vi inne på samma tanke och jag tänkte likadant om Lisa Holm. Det lufsar en livsfarlig predator i området som är på väg att sätta sina perversa fantasier i bruk. Han har inom de senaste dagarna bestämt sig och han har börjat leta offer mer medvetet s.k. trolling. Det är med andra ord planerat och offet befinner sig på fel plats vid fel tidpunkt.

Mitt i detta dyker Kim upp, serverad som på ett silverfat. Hon kan även uppfylla de "kriterier" han har för jag kan inte annat än se att han bland annat har en fetisch får långt, rött hår. Förutom detta är hon perfekt för ändamålet - han kan få med henne på en ubåtstur via en intervju. Hon är perfekt i den perversa Madsens interna och mycket störda fantasivärld. Hur hans sjuka fantasier ser ut går att räkna ut via val av mordplats och mordets karaktär:
Att mörda en ung tjej i ubåten.

Hade han "bara" viljat mörda en kvinna hade han helt random plockat nån på en mörk bakgata vilket vore mindre komplicerat än att stycka till havs och allt det medför kring 40 ton ubåt.
Madsen är högrisktagare och tänjer gränser hela tiden om det så är under ytan, upp i rymden eller sexuellt. Han nöjer sig inte med små projekt.

Yes, jag håller med dig till 100%. Madsen är, som du säger, en högrisktagare och har planerat sin ultimata fantasi in i minsta detalj. Minsta detalj som för honom är möjligt, han trodde att han skulle slippa undan. Vilket han högst troligen hade gjort också hade de inte funnit alla hennes kroppsdelar. Prisad vare hundarna, J Möller, dykarna, poliserna, helikopterpersonal och alla andra som hjälpt till i detta fruktansvärda. Halleluja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in