Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Då är vi inne på samma tanke och jag tänkte likadant om Lisa Holm. Det lufsar en livsfarlig predator i området som är på väg att sätta sina perversa fantasier i bruk. Han har inom de senaste dagarna bestämt sig och han har börjat leta offer mer medvetet s.k. trolling. Det är med andra ord planerat och offet befinner sig på fel plats vid fel tidpunkt.
Mitt i detta dyker Kim upp, serverad som på ett silverfat. Hon kan även uppfylla de "kriterier" han har för jag kan inte annat än se att han bland annat har en fetisch får långt, rött hår. Förutom detta är hon perfekt för ändamålet - han kan få med henne på en ubåtstur via en intervju. Hon är perfekt i den perversa Madsens interna och mycket störda fantasivärld. Hur hans sjuka fantasier ser ut går att räkna ut via val av mordplats och mordets karaktär:
Att mörda en ung tjej i ubåten.
Hade han "bara" viljat mörda en kvinna hade han helt random plockat nån på en mörk bakgata vilket vore mindre komplicerat än att stycka till havs och allt det medför kring 40 ton ubåt.
Madsen är högrisktagare och tänjer gränser hela tiden om det så är under ytan, upp i rymden eller sexuellt. Han nöjer sig inte med små projekt.
Jag är med dig halvvägs, dvs helt på Lisa Holm och halvt på Kim.
Tror inte Kim var av en slump att hon råkade in i nätet sådär bara. Tror han kollat upp henne under tiden sen mars, vetat om hur hon såg ut med det röda håret och en del kring hennes person. Så har det fram i tiden varit mycket med verkstan o raketuppskjutningarna, andra kvinnor han träffat o relationer överallt att hålla reda på. Han har haft ett par potentiella offer på g, han har umgåtts med sina fantasier som mer o mer eskalerat ju mer kaos hans projekt visat sig bli, men ingen av dem har varit 100. Han har köpt nya stroppar, ny verktygskasse, skaffat vattenslang.
Så ringer Kim och när han får se henne där över the't i verkstan så bestämmer han sig, det säger klick för hon är hans ideal victim, det brakar loss inuti honom och han blir All Over The Place. Plötsligt har han fått tillbaka energin från att ha varit off world och suttit ihopsjunken på sin stol framför datorn senaste tiden; enligt vittne även vid filmteamets besök samma eftermiddag.
Nu har det han inte kan motstå uppenbarat sig, tid och plats skiter han totalt i,i, desto häftigare att först vara i en situation med kaffe och bullar, folk som ser dem tillsammans o hygger sig, stort kalas på kajen som vinkar åt dem, och sen där i det slutna mörkret kan han helt kasta om stämningen som han cill, precis som han planerat o drömt.
Direkt Kim gått iväg till festen igen så går han o hämtar sågen, kassarna med metallhylsorna, de nya stropparna, plockar med sig kökskniven och stoppar sågen i ryggan, kassarna tar han i handen.
Sen smar han till Kim, -. båten är klar att ta ut från kaj.
Planerat , heltcklart , för dådet som sådant, lång tid i förväg. Planerat, helt klart, för att det ska bli Kim, ca 2,5 tim i förväg.