2018-03-26, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Varför skulle han åka runt med ett lik sen kl 23 en hel natt?

Det kan inte stämma. När hon är död, är hon ett skräp. Då hade hon dumpats snarast.

Jag tror hon mest troligt hållits vid liv ända fram till slutliga styckningen. Jag tror själva styckningen gick fort och rationellt till väga. Paketen togs upp via bakre luckan. När han sänkte ubåten var båda luckorna vidöppna.

Madsen har påstått att han låtit ubåten driva ... När skall de ha hänt? Under försöken, enl PM, att ta upp kroppen hel? Är det det han antyder? Men då skall den ju legat still.
Citera
2018-03-26, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För att ta sig till dumpningsplatsen.

Jag tänker som så, att han genomförde mordet ganska omgående, dels av ren iver, dels för att han ändå inte hade kunnat hålla KW kvar ombord i "god tro" särskilt länge. Turen skulle vara ett par timmar.
Alternativet skulle vara att han "oskadliggjort" henne, och sedan hållit henne vid liv till det andra dyket, men omvänt kan man då undra, varför skulle han åka runt med henne en hel natt.

PM hade rett ut med sina kompisar att Köge bukt var den ultimata dumpningsplatsen. Så han hade sitt "slutmål" klart. Vad gäller den döda kroppen hade han säkerligen inga som helst betänkligheter kring den. Den vara bara som vilken soppåse som helst som skulle slängas.
I 10-11 timmar?
Var inte allt ungefär i samma area i Kögebukt? Torso och huvudet är markerat på bilden, de andra fynden vet jag inte.
Det vore väl mer rimligt iom han sa att han släppt av henne att minska tidsspegeln? Åka hem och klappa katten, städa ur ( hur nu det skulle gå till..).

Jag undrar inte ett dugg varför sexualsadisten Vladimir med kaptensmössan skulle åka runt i sin älskade ubåt och hör en kvinna skrika av skräck. Hans ultimata dröm sen säkert åratal tillbaka, DEN kombon. Han har nog inga problem att dra ut på tiden så störd som denna är.
Inte undra på att han höll på att krocka.
Citera
2018-03-26, 17:53
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran2012
Men om man utgår från de tidsangivelserna som finns så ställer jag mig frågorna:
1. Vad händer under ytan mellan 20:43-23:05?
"Leker" och dödar henne?
2. Klockan 23:05 kommer ubåten upp till ytan.
Varför? Behövs det ny syre?
3. Vad händer mellan 23:05-02.15?
Är ubåten i yt- eller undervattensläge under den tiden?
Är det nu han styckar henne?
4. 02.15 ubåten ligger still i 50 min
Vad gör han nu? Kroppsdelarna är ju funna på olika platser så han borde seglat på ytan och kastat av dem ut med vägen tänkar jag. Inte kastat i dem på samma ställe under dessa 50 minuter.
5. Vad händer mellan 03:05-04.43?
6. 04:43-08.22 går ubåten i undervattensläge i Kögebukt.
Vad gör han då?
7. Vad händer mellan 08.22-10.18?

1. Ja
2. För att påbörja färden mot den i förväg planerade dumpningsplatsen.
3. Båten är i ytläge, och färdas mot dumpningsplatsen.
4. Han tar upp kroppen på däck.
5. Han förbereder och dumpar.
6. Sover/vilar
7. Han upptäcker att han är eftersökt i stort sett så snart han kommer upp, kör då bort från dumpningsplatsen och funderar ut sin plan.

OBS! Rena spekulationer från min sida.
Citera
2018-03-26, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaffeljarn
Du kan ju tacka deras fädrar för detta att falla för "bad boys". Man brukar söka sig till samma typ av fadersfigur som man vuxit upp med, vad det nu har med tråden att göra, men ändå.

Tragiskt att läsa om sista vittnets kärlekshälsning till Madsen idag...

Talar vi Sverige så är det få som växer upp med sin pappa genom hela uppväxten.
Vadå "bad boy" oh boy?
Madsen är ingen "bad boy" han är raketforskare och har jobbat med NASA.
Både män och kvinnor påverkas medialt, av groteskt porr och videospel film och frigörande utspel, jag är ingen Jehovas men ser tendenser av ett sjunkande skepp när det gäller moral respekt och empati.
Konstigt att han inte erkänner rakt ut precis som han känner innerst inne, att det var han och han gjorde det eftersom han drömt om det så länge.
Han är nog lite stolt, känner solen skina med all uppmärksamhet från flickvänner älskarinnor och medieljuset, att få vara i centrum.
Citera
2018-03-26, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jadu. En "fin dam" som hoppar från en säng till en annan.. Och skaffar ungar med dessa sexpartner..
Särskilt på den tiden.

Madsen tycks ha ärvt mammans sexaptit. Och han avskydde pappans regler. Det var först då efter pappans död som han kunde börja sitt fria liv. Mamman levde ju uppenbarligen "fritt" när det gäller den sexuella biten.
Hur vet du att hon inte varit gift eller trolovad fyra gånger? Hur var det med Lillbabs som var drygt tio år äldre än Madsens Mamma? "Särskilt på den tiden" när Lillbabs var ung.
Hur många barn/äktenskap hade inte Ingmar Bergman ????
5 äktenskap,+ett samboförhållande från 1943-71, 9 barn med sex olika partners. Samt otaliga förhållanden.

Du tycker inte att du har en väldigt otäck kvinnosyn?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-26 kl. 18:07.
Citera
2018-03-26, 17:58
Medlem
trngws avatar
Citat:
I 10-11 timmar?
Var inte allt ungefär i samma area i Kögebukt? Torso och huvudet är markerat på bilden, de andra fynden vet jag inte.
Det vore väl mer rimligt iom han sa att han släppt av henne att minska tidsspegeln? Åka hem och klappa katten, städa ur ( hur nu det skulle gå till..).

Jag undrar inte ett dugg varför sexualsadisten Vladimir med kaptensmössan skulle åka runt i sin älskade ubåt och hör en kvinna skrika av skräck. Hans ultimata dröm sen säkert åratal tillbaka, DEN kombon. Han har nog inga problem att dra ut på tiden så störd som denna är.
Inte undra på att han höll på att krocka.

Vad menar du med "10-11 timmar?"

Han kom upp vid 23-tiden och dök igen vid kvart i fem. Det är 5h45min. Kolla sträckan han färdats, utgå från att ubåten gör 4 knop, och att han håller på med saker under tiden, och ligger stilla i 50 minuter samt rör sig saktare när dumpningen sker. Detta har jag rett ut tidigare i tråden. Tiderna stämmer väl.

Ja, han är en sexualsadist, han är fascinerad av döden och dödsinsikt. Att ha en fastbunden skrikande kvinna ombord hela natten tror jag inte han är intresserad av. Oavsett vilket tror jag inte hon kunnat skrika utan haft en munkavle i så fall, vilket även rättsmedicinaren anser att det finns tecken på.

Som jag sa, det kan ha gått till på olika vis. Detta är min teori.
Citera
2018-03-26, 17:59
Medlem
Citat:
1. Ja
6. Sover/vilar
7. Han upptäcker att han är eftersökt i stort sett så snart han kommer upp, kör då bort från dumpningsplatsen och funderar ut sin plan.

Möller har ju i presskonferens (finns på youtube) sagt att huvud, ben, kläder, kniv är hittade längs den 1,8 km sträcka som ubåten färdades 08.25-09.05.
Citera
2018-03-26, 18:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det kan inte stämma. När hon är död, är hon ett skräp. Då hade hon dumpats snarast.

Hur i herrans namn har du kunnat missa vilken som är "den optimala dumpningsplatsen"?

Inte heller gör det något om "skräp" åker med dit där man ska avyttra det.
Citera
2018-03-26, 18:01
Medlem
Citat:
1. Ja
6. Sover/vilar

Låter som ett mkt troligt senarie. Tack för svar!
Citera
2018-03-26, 18:02
Medlem
Citat:
Varför skulle han åka runt med ett lik sen kl 23 en hel natt?
Min teori pga sin sjukliga döds fascination. För Madsen var kanske en död kvinna mer värdefull än en levande kvinna.
Han tom lägger sig att sova med en död kropp i närheten i det trånga utrymmet (enligt PM själv).
Skulle inte förvåna mig om han låg och betraktade det avhuggna huvudet bredvid sig innan han somnade.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-03-26 kl. 18:04.
Citera
2018-03-26, 18:04
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Möller har ju i presskonferens (finns på youtube) sagt att huvud, ben, kläder, kniv är hittade längs den 1,8 km sträcka som ubåten färdades 08.25-09.05.

Ok. Ja, i så fall är det fastställt att dumpningen av dessa delar skedde efter dyk 2.
Jag har nog något svagt minne av att detta framkom, nu när du nämner det.
Citera
2018-03-26, 18:05
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Hoppas nån som är jurist kan svara exakt, men enligt min uppfattning får försvaret ta del av hela förundersökningen o därmed alla förhör , så ja det tror jag absolut är en rättighet som åtalad.

Innan rättegången lär han ju få tillgång till hela förundersökningen, men det intressanta här ju om han fått tillgång till dessa vittnesuppgifter innan han övergick till version tre.

Om inte så lär åklagaren få problem.

Jag är inte helt uppdaterad denna tråden. Vet du/ni när han övergick till version tre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in