2018-03-19, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
1. Hur vet du att hon inte försvarade sina ungar eller påpekade orättvisorna mellan dem?

2. Hur försvarar en "riktig" pappa sin avkomma? Genom att inte tillåta sin avkomma att träffa sin mor? Genom att få sin avkomma att hata sin mor som han själv hatade henne?

3. Vad är skillnaden mellan hur en far och en mor ska försvara sin avkomma anser du?

1. Det är ju helt uppenbart. Misshandeln upprepades ju.
2. Jag har väl aldrig påstått att PM:s pappa skulle ha varit en ”riktig pappa”. Men olyckligtvis tycks inte mamman ha varit en "riktig mamma” heller.
3. Förstår inte ditt svammel.
Citera
2018-03-19, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ju mer du skriver desto mer förvånande var hennes val att trycka ut unge efter unge efter de här omständigheterna..

Kan man inte försörja de som redan finns - varför skaffa fler?

Hon kunde ju ta skilsmässa från PM:s pappa när han var 6år - varför inte likaväl direkt efter första gången pappan misshandlade PM:s. bröder?

KNIVEN är inte enda alternativet för att lösa konflikter. ;-)
Unge? Det är väl ett barn,en värdefull gåva man får. Som livet ger.
Det är inte bajskorvar som man trycker ut. För dig är det kanske det.
Jag förstår mig inte på din kvinnosyn och människosyn.
Och så läs folklivshistoria/historia.Du finner svaren där.
Citera
2018-03-19, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jupp, skadan är nog redan skedd. Gubben bodde väl på ett hem på slutet (?), vart bodde PM då?
Jag vet inte. Men eftersom PM hade skött hemmet och sin åldriga far sedan 14 års-åldern så tror jag att han bodde kvar själv hemma.
Citera
2018-03-19, 22:55
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag kan också undra varför en kvinna skaffar sig så många barn med, som det verkar, odugliga karlar som inte vill ta ansvar. Ofattbart i mina ögon, men hon hade väl sina skäl?

På 70-80-talet gjorde många abort då de förstod att det inte var bra att skaffa barn med en man som inte ville ta ansvar. Men att gubben ville ha ett barn med henne kan ju vara för att han ville binda upp henne och ha kontroll.

Vi vet väldigt lite om PMs mamma. Vem hon var. Eller är? Lever hon ens? Har hon uttalat sig?
Det undrar jag också. Lever modern? Var är hon isf?Inga uppgifter har jag hittat om det.Någon annan som har det?
Citera
2018-03-19, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det undrar jag också. Lever modern? Var är hon isf?Inga uppgifter har jag hittat om det.Någon annan som har det?
Nej , båda föräldrarna är döda. Skribenten som kallar sig develi la nyss ut ett inlägg med två länkar. Den översta av dem var intressant med lite ny info. ca två sidor bakåt (kunde inte länka).
Citera
2018-03-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag vet inte. Men eftersom PM hade skött hemmet och sin åldriga far sedan 14 års-åldern så tror jag att han bodde kvar själv hemma.

Jag fick för mig att PMs pappa dog hemma eller var det på ett hem? Kommer bara ihåg att PM tittade på fadern via en glasruta och sedan gick? Alla faderns tillhörigheter såldes på auktion, bortsett från ngt verktyg PM tog med sig.
Citera
2018-03-19, 23:29
Medlem
Citat:
Ju mer du skriver desto mer förvånande var hennes val att trycka ut unge efter unge efter de här omständigheterna..

Kan man inte försörja de som redan finns - varför skaffa fler?

Hon kunde ju ta skilsmässa från PM:s pappa när han var 6år - varför inte likaväl direkt efter första gången pappan misshandlade PM:s. bröder?

KNIVEN är inte enda alternativet för att lösa konflikter. ;-)

Hur vet du att hon inte kunna försörja sig?
Citera
2018-03-19, 23:33
Medlem
Citat:
Vad vet du om halvbrödernas fäder och deras relationer till dem? För att halvbröderna bor med mamman så kan väl inte deras pappor per automatik klassas som oansvariga och odugliga?

Jo, det kan de visst!!! Eftersom de inte har sett till att deras barn har fått ett bra liv - bara lämnat allt ansvar till mamman, som tydligen inte kunde ta det ansvaret.
Citera
Medlem
Citat:
Vad vet du om halvbrödernas fäder och deras relationer till dem? För att halvbröderna bor med mamman så kan väl inte deras pappor per automatik klassas som oansvariga och odugliga?

Vilken onödig fråga. Det behövs inga källor på att män är sämre föräldrar som tar mindre ansvar. Det vet alla.
Senast redigerad av Rasisterarligister 2018-03-19 kl. 23:37.
Citera
Medlem
Citat:
Så enligt din teori var hon barnkär - trots att hon lät sina barn misshandlas? :-o

Ingen av oss är en spågumma, men det är just därför man ska använda preventivmedel så att lär känna sin partner innan man bildar familj med honom.

Precis så! En gång, kanske rent av två gånger kan man göra fel. Men inte fyra gånger.
Citera
2018-03-19, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Det gjorde han. När pappan hade dött såg PM på honom enbart genom fönstret. Då var PM 17 år...
Citera
2018-03-19, 23:46
Medlem
Citat:
Intellektualisering har skett på bekostnad av det emotionella. Jag tror du ligger nära sanningen gällande fetat, att sonen skulle uppfylla hans drömmar, fullmatad med visioner, drömmar och utopier - parallellt med allt annat skräp. Isolering som grannar beskriver lär inte vara av godo. Indoktrinering.
Gällande skolan var det samma tema, att prata mekaniska ting. Han verkar inte ha nån annan normal vuxen att relatera till (emotionellt) förrän han startar sin sexuella bana (om jag inte nu har missat nån).
Narcissistisk störning sägs uppstå om barnet får för lite eller för mycket uppmärksamhet.
I det här fallet är det ganska klart det senare. Gamle Carl hade nog längtat efter ett eget barn och så får han äntligen en son på gamla dar. I hans ögon var nog lille PM jordens åttonde underverk! Allt Carl visste ville han lära sin son.
Och Carl har säkerligen lagt all sin fritid på sonen. Uppmuntrat hans framsteg och berömt honom kolossalt.
Hur fantastiskt begåvad,intelligent och makalöst duktig hans lille avbild var.

Mycket smartare och bättre på alla vis, än hans halvbröder och hela grannskapets alla barn. Lika mycket som han nedvärderade alla andra, lika mycket höjde han PM till skyarna. Han skröt nog jämt om PM för alla människor så att PM hörde det.
Jag tror dessutom att han var narcissist själv (det tycks vara ärftligt,en del barn i en syskonskara kan få det men inte alla. Även om de fått samma uppväxt.) och han tycktes även ha psykopatiska drag.
Patologisk lögnare var Carl iallafall, säkert som amen i kyrkan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in