Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-31, 19:02
  #64729
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Menar du före morden? Hon jag tänker på var en klassisk mördarhora som dyker upp på rättegångarna, skickar kärleksbrev till fängelset etc. Men ja hon jag tänker på var väldigt ung när det (Åmselemorden) inträffade. Svårare att fatta hur äldre mördarhoror tänker dock? Tråkigt liv kanske? Vill känna sig "sedd"?
Dom är väl skadade på något sätt. Skadade söker sej till andra skadade och det slutar sällan väl.
Citera
2024-02-03, 01:36
  #64730
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, hon påminner mycket om Sofie och delar liksom hon teknikintresset med Madsen också (säger hon själv i alla fall, det kan ju även ha varit ett påhitt för att få komma på besök hos honom).

Det är synd att det ska vara så där, att verkligt hemska personer kan vara så bra på att charma människor, att dessa är beredda att ursäkta precis vad som helst... samtidigt som det finns så många andra som aldrig skulle göra en människa något ont, som får gå ensamma genom hela livet, för att de saknar den förmågan... Men om man ser till sig själv (eller jag vet inte hur det är med dig), så kan man ju inte heller bara bestämma sig för att "det här är en snäll man, han förtjänar en kvinna efter alla år av ensamhet, nu ska jag bli kär". Det funkar inte så; det måste finnas det där odefinierbara som "drar". Och Madsen har det i hög utsträckning. Tyvärr får man väl lov att säga.
Sent svar men det är no doubt "Sofie". Tog kontakt per brev 2017, tekniknörd.
Anser hon förtjänar att träffa honom och att det är av rent egoistiska skäl.
Samma inställning, Sofieversionen struntade i att han var psykopat och tog för sig.

Hon ansåg även att han var perfekt att tala med, att han stöttat henne genom svårigheter.
Typ samma som Kürstein gick på så det verkar vara hans lockbete.
Bästa terapeuten och vännen i ett kit.

... och samma uppdelning om att han har två personligheter (god vs ond, psykopat vs hjälpsam samtalspartner) vilket väl underlättar för att grundlura sig själv och tro att den där goda ska framträda och segra.
Ett kardinalfel rent kognitivt:
Han är ett och samma skräp, men manipulerar folk att tro på att det finns en god persona.

Att de köar är väl en clickbait.
Det lär bli en kort kö isf, det nämndes fem, men rent generellt är de tossiga och vilseledda så den lagen är bra.

Nån blond i 20 årsåldern tycks ha tillkommit förutom Sofie/Petrine och fängelsevakten.
Möjligen Deirdre men hon har hållit låg profil i media sen 2018.
Sen fanns Camilla S, nån runt 50-årsåldern som var vän sen länge som han brevväxlade med.
Kürstein och Kurpen är ju ute ur leken.


På tal om att brevväxla så hade Benita Hokkanen (mördare Långhyttan) fått 200 beundrarbrev.
I just den frågan verkar hon något vettigare är den kärlekskranka mannen. 😂
Citera
2024-02-03, 01:54
  #64731
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snusjohan
Att han mördat någon vet jag inte. Däremot att han styckat henne.
Enligt egen utsago, i en dokumentär 2020, så har han dödat Kim.

https://www.bt.dk/krimi/endelig-erke...t-paa-kim-wall
Citera
2024-02-03, 08:15
  #64732
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sent svar men det är no doubt "Sofie". Tog kontakt per brev 2017, tekniknörd.
Anser hon förtjänar att träffa honom och att det är av rent egoistiska skäl.
Samma inställning, Sofieversionen struntade i att han var psykopat och tog för sig.

Hon ansåg även att han var perfekt att tala med, att han stöttat henne genom svårigheter.
Typ samma som Kürstein gick på så det verkar vara hans lockbete.
Bästa terapeuten och vännen i ett kit.

... och samma uppdelning om att han har två personligheter (god vs ond, psykopat vs hjälpsam samtalspartner) vilket väl underlättar för att grundlura sig själv och tro att den där goda ska framträda och segra.
Ett kardinalfel rent kognitivt:
Han är ett och samma skräp, men manipulerar folk att tro på att det finns en god persona.

Att de köar är väl en clickbait.
Det lär bli en kort kö isf, det nämndes fem, men rent generellt är de tossiga och vilseledda så den lagen är bra.

Nån blond i 20 årsåldern tycks ha tillkommit förutom Sofie/Petrine och fängelsevakten.
Möjligen Deirdre men hon har hållit låg profil i media sen 2018.
Sen fanns Camilla S, nån runt 50-årsåldern som var vän sen länge som han brevväxlade med.
Kürstein och Kurpen är ju ute ur leken.


På tal om att brevväxla så hade Benita Hokkanen (mördare Långhyttan) fått 200 beundrarbrev.
I just den frågan verkar hon något vettigare är den kärlekskranka mannen. 😂

I "Sofies" fall tror jag också att det är så sorgligt, att hon alltid varit kär i Madsen. Men att hon förr visste att hon inte hade en chans, då hon är stor och bastant och har utseendet emot sig. Och jag kan tänka mig att särskilt en så kortväxt man som Madsen inte vill ha en stor och kraftig kvinna... Men när Madsen föll efter sitt dåd, så tog Sofie chansen, för då visste hon att M inte skulle ha så många att välja på mer, utan att han skulle bli tvungen att sänka sina krav. "Any port in a storm" and all that. Patetiskt men mänskligt (om man är kär).

Så Benita insåg detta? Det hade jag inte trott om henne. Då kanske terapin på fängelset verkar.
Citera
2024-02-13, 11:55
  #64733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrypterad
Själv klart har jag det.
https://gofile.io/d/F1RQX3


Länken funkar inte längre, har du möjlighet att lägga upp den på nytt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback