2018-04-12, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vad är RPU?Någon allmän forskning på varför sådant kan passera? Och någon som vet något om hans kompanjoner? De verkar ha inte ha alla indianer i kanoten om de låter sig behandlas så. Verkar inte som att de hade det som en hobby i väntan på att NASA eller ESA skulle intressera sig för dem.Men vem skulle vara köparen. Och snälla, ingen säg "japanska affärsmän", för då kommer jag att yla som en stukabombare.
Finns väl ett antal likasinnade som har sina hårddiskar fulla med likadana filmer som PM hade som skulle tänka sig att köpa
Citera
2018-04-12, 11:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Det jag menar är att man inte behöver vara datakunnig man kan googla sig till den info man behöver. Så gör de flesta människor idag. Datakunniga eller ej. Så gör jag och jag är inte speciellt datakunnig. Du har inget belägg för att det bara skulle vara för honom själv. Motsatsen däremot finns det mer belägg för. Sedan vilket av det som sen är det riktiga vet just nu bara Madsen.
Jag menar:
OM han vore kunnig så behövde han inte googla.
OM han googlar nåt så simpelt som att rensa en mobil så ser jag knappast hur han skulle ens klara av moln, darknet osv.

Men som sagt: Jag tror han är en Gollum i sin relation till filmen.
Senast redigerad av develi 2018-04-12 kl. 11:21.
Citera
2018-04-12, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu har jag läst, intressant! PM fick en liten egen boxningshörna, hehe.
Jag skrev:
"PM ansåg det inte rättvist att VonB tog makten och var det offentliga ansiktet utåt internationellt"

VonB bloggar på Wired internationellt 2011-2014 och Kim intervjuade dem i april.
Det bådar inte gott med tanke på den missade raketuppskjutningen; den heta eld hon hamnade i..
Alltså - jag tror hon fick ta emot enormt mycket av hans uppdämda vrede.

"Båten är klar och i god ordning. Väntar bara på magsinet Wires reporter."

Ja precis. Jag såg tidigt denna starka koppling. När Peter bjöd ut Kim var han väl medveten om att hon redan intervjuat CS. Peter hade stort uppbyggt hat och var dessutom djävligt frustrerad av att dragit den kortaste strået om raketuppskjutningen.

Kim hamnade mitt i den skärselden.

Stackars Kim. R.I.P.
Citera
2018-04-12, 11:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja precis. Jag såg tidigt denna starka koppling. När Peter bjöd ut Kim var han väl medveten om att hon redan intervjuat CS. Peter hade stort uppbyggt hat och var dessutom djävligt frustrerad av att dragit den kortaste strået om raketuppskjutningen.
Kim hamnade mitt i den skärselden.
Stackars Kim. R.I.P.
Ja, det känns som våld i kubik sett till omständigheterna.

Så vrickade de där half machine verkar. Hittade fler bilder på kvinnan i tanken. Ser ju ut som lik som flyter omkring:
http://www.liveartinstallations.com/art/wp-content/uploads/2009/12/1198645320_1290ad5eec_o-585x390.jpg
http://liveartinstallations.com/hm03-08/HalfMachine03-08/hm06flyer2.jpg

Att det simmar dåligt i PMs pung kan jag förstå. Helsicke så han har overallerna i skrevet:
http://2.bp.blogspot.com/-RRjqJNaBr9Y/UhP43-LGdjI/AAAAAAAACDs/v59yxhnuT4o/s1600/_MG_8289+copy.JPG
Senast redigerad av develi 2018-04-12 kl. 11:28.
Citera
2018-04-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men vem skulle vara köparen. Och snälla, ingen säg "japanska affärsmän", för då kommer jag att yla som en stukabombare.

Vem betalar för män på andra sidan jordklotet för att våldta små barn - live. Medan de själva sitter när hemma och runkar till föreställningen?

Vi har vår egen operasångare som blev dömd för detta för ett tag sedan..

Som sagt finns det folk för allt.
Citera
2018-04-12, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
För att jag känner igen mig i henne. Att gilla orginella och udda människor betyder inte att man går med på vad som helst. Och finns inget som säger att hon älskade barnsligheter när hon var inriktad på sitt jobb. Tror hon hade ett sätt som var lite fladdrigt glad men att hon samtidigt hade sinnet på att fokusera på jobbet. Hon var där för att göra ett jobb och intervjua honom inte för att leka. Jag tror det räckte för Madsen att de hade det trevligt och gjorde intervjun, åt bullar och drack kaffe för att där nånstans ändra stämningen. Kanske lite gradvis.

Det jag läst om sexualsadister och de intervjuer jag har hört med överlevare säger samma sak: sadisten vänder på några sekunder från trevlighet till livsfarliga individer.
Citera
2018-04-12, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det jag läst om sexualsadister och de intervjuer jag har hört med överlevare säger samma sak: sadisten vänder på några sekunder från trevlighet till livsfarliga individer.

Han och hans likasinnade gillade ju skrämsellekar. Det var ju själv vitsen med att man skrek av skräck och hjärtat börjat bulta.
Citera
2018-04-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han och hans likasinnade gillade ju skrämsellekar. Det var ju själv vitsen med att man skrek av skräck och hjärtat börjat bulta.

Men det här var definitivt ingen lek och jag tror knappast att KW ville delta i en sån "lek". Hon var på jobb, inget annat.
Citera
2018-04-12, 11:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Waow..

Grunden är lagd. Bra.
De gillar katt- och råttalek samt att skrämmas:

Fatta nu att detta gäller PREDATORN och inte offret.
Det är inte ömsesidigt. Det är inte en lek som på förskolan. Det är inte rollspel.

Det är en jakt och spänning som helvetet njuter av.
Senast redigerad av develi 2018-04-12 kl. 11:59.
Citera
2018-04-12, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Men det här var definitivt ingen lek och jag tror knappast att KW ville delta i en sån "lek". Hon var på jobb, inget annat.

När de dök då hade de redan seglat i 1,5h. Menar du att hon inte hade hunnit intervjua klart vid det läget? Det var en halv timme kvar tills hon skulle ha varit tillbaka på festen.

Att vid det läget ta några filmsnuttar där Kim leker "kapten Nemos/V:s höger hand" eller vad om helst bara för att Madsen skulle kunna motivera sin egen filmkamera- jag fattar inte vad ni andra ser så "konstigt" i detta. Hon VAR ju för lek. Hennes kompisar har vittnat om hur hon älskade att leka och uppfattades som barnslig eftersom hon inte var lika allvarlig som sina kompisar.

Varför skulle just detta vara en Big no no?

Hon ville ju bli filmad/sedd när de utseglade. Varför skulle hon inte ha velat visa för sina kompisar efteråt hur hon styrde båten under vattnet?
Citera
2018-04-12, 12:11
Medlem
Citat:
Jag menar:
OM han googlar nåt så simpelt som att rensa en mobil så ser jag knappast hur han skulle ens klara av moln, darknet osv.

Och jag menar att det är skitsamma OM han e datakunnig eller ej. Eftersom vem som helst kan klara att googla fram info om hur man använder Molnet! Som ett exempel jag själv ej datakunnig men kan googla info.
Poängen är ju att han OAVSETT datakunnighet kan klara att googla fram hur använda molnet.
Senast redigerad av greyhoundbus 2018-04-12 kl. 12:21.
Citera
2018-04-12, 12:12
Medlem
Citat:
Jag menar:

Och det handlar förmodligen om hur man rensar HELT utan att lämna spår. Det är det väl inte alla som kan oavsett datakunnighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in