Citat:
Ursprungligen postat av
Sigsten
Här är ett annat exempel på denna typ av personlighet. Kan inte alls ge svar på helt logiska frågor och börjar i stället att börja prata om en massa känsliga situationer som inte alls har med frågorna att göra. Det finns verkligen ingen som helst logik, endast känslor. Är detta ett resultat av postmodernismen?
https://youtu.be/YVs4poDO8uM?t=7m10s
Videon togs bort
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Oavsett hur man menar att media hanterat detta så kan jag inte se ur vilket ljus Petersons agerande skulle vara fördelaktigt (eller jo, det vore ju återigen i ljuset av en näthatares ögon som försöker rättfärdiga sin ilska mot Newman som person). Jag menar, man kan kritisera mediabevakningen, ifrågasätta hur man sammankopplas med de som skickar dessa hot, men att fortsätta exponera Newman personligen och argumentera för att hon "spelar offer" måste ju vara det absolut enklaste sättet att framstå som ledaren för en näthatarpöbel.

Här tänker du inte - du känner.
Du använder ett ord som är laddat med affekt "näthatare" som etikett på något som inte är verifierat men som du "känner" är sant, samtidigt du kritiserar hans beteende.
Right
Och så gör du det igen med ordet näthatarpöbel.
Det går lika lite att ta ditt intellekt på allvar som Cathys. Det beror inte på att du är kvinna, utan att ditt intellekt inte hålls isär från dina känslor.
Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Jag förstår mycket väl varför han gör det. Jag tycker dock att han gör fel som tar det personligt mot Newman. Är han upprörd över att hon drar offerkortet kan han ta den diskussionen direkt med henne i stället för att ta den via twitter. Här spelar han ju sina kritiker rakt i händerna - utöver att det i största allmänhet inte är särskilt sympatiskt att fortsätta gå efter en person man redan uppenbarligen besegrat.
Du har fel, man måste peka på elefanten i rummet, tyvärr är många för medberoende, eller för dåligt intellektuellt utvecklade för att hålla isär sak och person.
Jordans agenda är att dekonstruera, det är vad han gör.
Citat:
När det gäller kommentarerna så håller jag med dig till fullo. De som visats upp som exempel på dödshot och hat har väl tolkats ungefär lika välvilligt som Petersons kommentarer tolkades under intervjun. Att tolka en nätkommentar ”RIP Cathy Newman” som ett dödshot är inte seriöst. Dock kan hon såklart ha fått mer personliga hot via mail/telefon som vi inte känner till.
Som jag skrev tidigar så när människor läser i affekt så läser de "snett"
Utan bevis finns inget hat, bara en skärrad Cathy som är van att få som hon vill genom att bossa runt. och så funkade inte det den här gången.
Jordan lät sig INTE manipuleras.
Citat:
För att ytterligare komplicera det hela vet vi ju inte vem som ligger bakom hoten.
Som sagt utan bevis så finns inga hot annat än i någons fantasi
Och som du riktigt påpekar
Citat:
Vem som helst kan såklart skapa en anonym e-postadress och skicka hotfulla meddelanden till folk. Den som vill smutskasta JP genom att peka på hans ”obehagliga svans” kan enkelt fixa det. Meddelandet skulle lika gärna kunna komma från vänstertroll som utger sig för att vara Peterson-sympatisörer (kolla exempelvis på historien bakom @redpillblack).
Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Men det är precis det hon gör, spelar offer och flyttar fokus från vad som sades i intervjun till nått helt annat. Peterson gör helt rätt i att exponera det
Japp
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
https://twitter.com/jordanbpeterson
Här är några minst sagt onödiga citat från hans twitter: [indent]"Called in 'security experts' " does not constitute evidence of credible threat.... Let me repeat that: "called in 'security experts' " does not constitute evidence of credible threat.
-------------------
Så du tycker det är onödigt att strukturera upp tänkandet så att man håller isär begreppen?
Möjligen att ditt tänkande styrs av känslor och associationer, men det är inte imponerande.
Citat:
..her transformation into victim is almost complete @cathynewman and that is a precursor to what you are warning about..
Jag har inte sammanhanget här så avstår från att tolka. Det borde du också göra
Citat:
--------------------
From reporter of dubious scrupulousity, to victim, to heroine in the panoply of martyrs in three rapid steps.... we are indeed in surreal, perilous times.
--------------------
Han har helt rätt, omgivningen är medberoende och hjälper henne såsom spegeln i Snövit - spegel spegel på väggen där. Det ÄR sjukt
Citat:
Now my attempts to moderate the discussion surrounding the channel 4 interview with are being used as proof that she is a victim. Is this how you want this to go, Cathy @cathynewman ? Are you going to stand forth as a victim?
Helt rätt - man skall dra fram dem i ljuset
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Så ifall Cathy har bemötts med en shitstorm på internet - vilket även Jordanverkar antyda på sin twitter ("When white men feel they are losing power, any level of nastiness is possible..."), kan ha missförstått vad han egentligen menar här dock, han kanske bara gnäller på tv-cheferna så är det mest hennes eget fel och hon ska bara ta emot och hålla tyst? Är det så du tänker?
haha här kom det en "So you are saying"