2018-01-20, 17:38
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Problemet är att jude- och sionismgrejer styrs bort från trådar som folk faktiskt läser. Att ha en tråd som läses av precis ingen fyller ingen funktion, ellerhur?
Jag tror att du slår huvudet på spiken där. Du har inte funderat på varför era hopplösa judetirader skulle läsas av "precis ingen"? Att det är därför ni försöker förgifta alla andra trådar för att nån ska råka läsa det?

Det var så bra uttryckt, så jag citerar det igen:
Citat:
Problemet är att jude- och sionismgrejer styrs bort från trådar som folk faktiskt läser. Att ha en tråd som läses av precis ingen fyller ingen funktion, ellerhur?

Citera
2018-01-20, 17:40
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jag tror att du slår huvudet på spiken där. Du har inte funderat på varför era hopplösa judetirader skulle läsas av "precis ingen"? Att det är därför ni försöker förgifta alla andra trådar för att nån ska råka läsa det?

Jag har aldrig postat någon sådan. Jag förstår uppriktigt inte vad du pratar om. Det är det här som är problemet. Sionism är ingen "konspiration". Judetriader kan du ha själv, för nu pratar du bara en massa dynga.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-20 kl. 17:57.
Citera
2018-01-20, 17:42
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Det är intressant att nu ad-hominem-attackerna, från moderatorkollegiet, no less. Ni borde veta bättre. "Halvidiot", "Foliehatt" och "ledsen i ögat Snowflake". Visst blir det jobbigt när ni har trasslat in er? Det enda som jag efterlyser isåfall, om du vill bevisa att allting hanteras på samma sätt är en mycket större stringens i modereringen.
Du har missat en liten detalj. Vi har inte trasslat in oss i någonting. Vi har inte målat in oss i någonting. Vi har inte gjort något alls. Det påverkar inte oss överhuvudtaget. Vi vaknar upp imorgon och det är en ny dag, helt ointrasslade och oinmålade. Som alla andra dagar. Det är i judekonspiratorikernas skruvade mentala värld som detta har någon betydelse, eftersom det är hela deras liv och mening att ägna sig åt. För oss andra, friska människor har det ingen betydelse alls.

Nu ska jag ägna mig åt annat, viktigare. Ha en trevlig kväll.
Citera
2018-01-20, 17:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Nu ska jag ägna mig åt annat, viktigare. Ha en trevlig kväll.

Då slipper du trassla ut dig innan du ägnar dig åt annat då. Och jag kan stanna vid att efterlysa större stringens vid modereringen. Trevlig kväll på dig.
Citera
2018-01-20, 17:57
Medlem
najass avatar
Citat:

OK, så nu verkar det ju som att du erkänner att ditt ursprungliga påstående (att judar bara får diskuteras i konspirationsforumet) var en direkt lögn (eller åtminstone felaktigt uppfattat om vi ska vara diplomatiska). Så då är det alltså dags för den vanliga dansen med målstolparna...

Nu är det alltså så att judediskussioner "styrs bort från trådar som folk faktiskt läser". Det är ju ett intressant påstående vi kan kolla närmre på. Den första tråden i min lista har t.ex. 1 331 svar och har visats 131 150 gånger. Det verkar ju som att folk läser åtminstone den tråden. De jag kollade i listan hade alla tusentals visningar.

Citat:
....Ni har satt er i en hopplös situation.

Det är nog snarare fanatikerna som gjort det, skulle jag säga.
Citera
2018-01-20, 18:05
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är nog snarare fanatikerna som gjort det, skulle jag säga.

Problemet är att sionism inte är en konspirationsteori och att modereringen inte återspeglar det utan det finns hos icke-kunniga (och politiskt övertygade) en vilja att avskriva sionism som antisemitism. Det är grundproblemet.

Sen står jag för mitt första inlägg. Jag tror att det finns en aktiv agenda att styra bort sionism från t.ex. politiktrådarna. Det kan jag inte bevisa, och inte du heller. Men din list-nitpicking är ointressant. Jag säger som jag sa till ChristianX - det som saknas är stringens i modereringen när det gäller t.ex. sionism som modereras som vore det "judetriader" och "konspirationsteorier".

Sen får du tycka vad du vill. Jag skiter i vad du tycker. Men det är ju enligt rektionerna från er en jävligt känslig fråga och en öm tå. Det har ni iallafall lyckats bevisa bortom allt rimligt tvivel.
Citera
2018-01-20, 18:27
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Problemet är att sionism inte är en konspirationsteori och att modereringen inte återspeglar det utan det finns hos icke-kunniga (och politiskt övertygade) en vilja att avskriva sionism som antisemitism. Det är grundproblemet.

Sen står jag för mitt första inlägg. Jag tror att det finns en aktiv agenda att styra bort sionism från t.ex. politiktrådarna. Det kan jag inte bevisa, och inte du heller. Men din list-nitpicking är ointressant. Jag säger som jag sa till ChristianX - det som saknas är stringens i modereringen när det gäller t.ex. sionism som modereras som vore det "judetriader" och "konspirationsteorier".

Sen får du tycka vad du vill. Jag skiter i vad du tycker. Men det är ju enligt rektionerna från er en jävligt känslig fråga och en öm tå. Det har ni iallafall lyckats bevisa bortom allt rimligt tvivel.

Jag fascineras av dig. Har du lust att utveckla hur detta går till, och varför? Har moderatorerna ett intagsprov där de måste bevisa att de vill styra bort sionism från t.ex. politiktrådarna?
Citera
2018-01-20, 18:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmar123
Jag fascineras av dig. Har du lust att utveckla hur detta går till, och varför? Har moderatorerna ett intagsprov där de måste bevisa att de vill styra bort sionism från t.ex. politiktrådarna?

Det gläder mig, om du läst min posthistorik och följt med i hur trådarna jag vanligtvis skriver i modereras, som jag tagit upp här i tråden idag. Där har du svaret. Jag kan inte leda det i bevis för att jag har inte tillgång till mina raderade inlägg. Moderatorn kan heller inte leda motsatsen i bevis eftersom moderatorer inte kan delge den informationen. Har du inte följt trådarna, och sett hur modereringen sker i trådarna så fascineras av dig också. Fast på ett annat sätt.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-20 kl. 18:36.
Citera
2018-01-20, 18:35
Medlem
najass avatar
Citat:

Jaha, nu är det agenda att styra bort Sionism från politik-trådarna. Tja, man kan ju kolla hur det ser ut i de olika politiska delforumen, och då hittar man en jävla massa trådar om sionism, här är en bråkdel:

(FB) Richard Jomshof : "Jag är sionist" "Det är antisemitiskt att vara emot sionism!"
(FB) Avpixlat tar nu avstånd från sionism
(FB) Iran skyddar judar - hatar sionism?
(FB) Sionism och Medborgarlön
(FB) Tråden om Ken Livingstone - nu avstängd för yttrande om Hitler och sionism
(FB) Nazism å Sionism har vissa likheter!
(FB) Per Gahrton (MP): SIONISTERNA ligger bakom drevet mot Mehmet Kaplan!
(FB) När börjar sionisterna i Sverige kräva att Ryssland ska bombas?
(FB) sionism - vad är det?
(FB) Varför är SD rasister för att dom stödjer Israel och sionism?
(FB) Tråden där vi kartlägger svensk sionism
(FB) Skulle du som anti-sionist ta till vapen vid en ev. konflikt mellan Iran och israel?
(FB) Varför är Kent Ekeroth sionist?
(FB) Definition av begreppet "sionist"?
(FB) Har nazister i Sverige nånsin demonstrerat mot judar eller sionister?
(FB) Varför är ni inte sionister ist för antisionister?
(FB) Sionister i politiken
(FB) Nya vänstern/högern och sionismen?

Citat:

Det är ju groteskt usel debatteknik du kör med. Om vi inte svara på frågor och påståenden så tas det som intäkt för att påståendena stämmer. När vi svarar och kommer med argument och förklaringar så innebär det att det är "en jävligt känslig fråga och en öm tå"

Det är helt fascinerande att ni har så svårt att fatta att vi skiter blankt i judar och hur de diskuteras på forumet så länge reglerna följs. Men så länge ni fortsätter att tjabba här i meta-Flashback om judar så lär vi fortsätta att svara, liksom vi svarar på alla andra agendor vi påstås ha (förutom judar så har det varit kommunism, nazism, sosse, höger och säkert några till jag inte minns nu).
Citera
2018-01-20, 18:35
Avslutad
Citat:
Det finns ett jätteenkelt skäl till det. Det är nämligen den som påstår någonting som har bevisbördan. Eftersom det inte finns någon agenda, mer än yttrandefrihet, bakom modereringen av forumet så kan vi givetvis inte bevisa något annat. Vi kan inte bevisa att det inte finns någon judisk agenda. Vi kan inte heller bevisa att det inte finns en nazistisk, scientologisk eller islamistisk agenda. Därför går det inte heller att bemöta dina och andras hittepåargument om något som inte finns på något annat sätt än att säga att det är fel och att ingen sådan agenda finns. Det är det lika ointressanta som självklara svaret. Att du envist fortsätter att mala på om samma sak påverkar inte det faktumet överhuvudtaget. Det är inte den som orkar argumentera i cirklar längst som har rätt, utan om vem som kan bevisa sitt påstående.
Men jag har ju bevisat mina påståenden som ger evidens för att en icke-neutral agenda råder:
(FB) Är alla mods samt admins judar? Driver flashback en judisk agenda?

Vi användare kan uppenbarligen ge goda skäl för att påståendet "Flashback bedriver en judisk agenda" skulle kunna vara sant.
Moderering, regler, normer och struktur som forumet har kan bevisa att påståendet är falskt. Så för att bevisa att forumet inte bedriver en judisk agenda så får ni börja tillåta yttrandefriheten på riktigt. Det gör ni inte nu när ni toppstyr diskussioner, censurerar godtyckligt och förbjuder begrepp.

Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
En sådan detaljfråga hör inte hemma i denna tråden att reda ut, det hör hemma här: (FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?
Red ut frågan där först, därefter kan du använda det som argument här om du vill.
Såhär, frågan är retorisk.
För om man accepterar att man skriver trippelparentes-ord-trippelparentes i ett on-topic inlägg så borde man även acceptera (((ord))) eftersom vi har att göra med synonymer (((=trippelparentes. Likadant som (=parentes. Men man förbjuder användningen av (((ord))), alltså förbjuder man även dess synonym trippelparentes-ord-trippelparentes.

Accepterar man inte att man skriver trippelparentes-ord-trippelparentes i ett on-topic inlägg så förbjuder man begrepp som berör maktjudar.

Man förbjuder språkbegrepp i ett forum som säger sig vara yttrandefrihet på riktigt. Det är inte neutralt. Om inte det är en agenda så vet jag inte vad som är en agenda.

Citat:
Det är här du missförstår Flashbacks struktur med avgränsningar för diskussioner.

Just den tråden ligger i politik inrikes, vilket innebär att alla diskussioner är avgränsade till inrikespolitik.
Rubriken avgränsar diskussionen ytterligare, och just den tråden avgränsar diskussionen till ett mediekrig. Dock inte till mediekrig i allmänhet, utan ett mediekrig om mångkulturen.
Därefter, inom dessa avgränsningar, ger trådstarten underlaget för diskussionen.

Lägger man då ihop avgränsningar så får man att diskussionen ska avhandla mediekriget om mångkultur inom den inrikespolitiska sfären.

Tråden ska alltså inte avhandla etniciteter i grupp, alldeles oavsett vilken etnisk grupp man vill diskutera.
Jag har bevisat i den tråden att jag blivit censurerad på grund av godtyckliga hittepå-regler i att man "inte får diskutera judar som grupp", fastän inlägget är on-topic. Om du vill diskutera detta närmre så får du göra det i den tråden.

Citat:
Det du ser som en "judisk agenda" är enbart att moderatorena modererat efter Flashbacks struktur, dvs efter hur avgränsningarna är uppbyggda.
Det innebär ju inte att du inte får lov att diskutera du vill, bara att du inte får lov att gå utanför avgränsningarna.

Det är ju därför du fått rådet att starta en ny tråd där avgränsningar inte hindrar dig för att diskutera det du vill.
Ja och flashbacks struktur är uppenbarligen icke-neutral, så som man säger sig vara.
Senast redigerad av frasselito 2018-01-20 kl. 18:53.
Citera
2018-01-20, 18:43
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är ju groteskt usel debatteknik du kör med. Om vi inte svara på frågor och påståenden så tas det som intäkt för att påståendena stämmer.

Det blir ju följden av ni skickas ut och inte kan svara på alla frågor. Det är ju därför dessa trådar går i cirklar. Jag har idag framfört hur jag ser det, och det har i del bemötts, men andra saker har inte bemötts. Det är ju då det blir dessa oändliga resonemangen.

Det finns många sådana här gnälltrådar och jag är inte den enda som gnällt; men att alla skulle ha fel och att Flashback är ofelbart kan ju vara en möjlighet. Eller så är det inte ofelbart, och du gör ditt bästa att övertyga alla som påpekar ofelbarheten att vi är "halvidioter", det första du gör.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-20 kl. 18:53.
Citera
2018-01-20, 18:49
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Det gläder mig, om du läst min posthistorik och följt med i hur trådarna jag vanligtvis skriver i modereras, som jag tagit upp här i tråden idag. Där har du svaret. Jag kan inte leda det i bevis för att jag har inte tillgång till mina raderade inlägg. Moderatorn kan heller inte leda motsatsen i bevis eftersom moderatorer inte kan delge den informationen. Har du inte följt trådarna, och sett hur modereringen sker i trådarna så fascineras av dig också. Fast på ett annat sätt.

Skulle du kunna länka mig till en post som du skrivit med svar på mina frågor, istället för att be mig gå igenom 7 007 inlägg? Eller menar du att alla dessa trådar tagits bort av moderatorer?

Om de nu tagits bort uppskattar jag ett PM.

Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in