2016-04-28, 19:53
Medlem
Ördögs avatar
Till min förvåning tycks det inte finnas någon FB-diskussion om Londons förre borgmästare Ken Livingstone, som blivit känd för sina radikala åsikter och bisarra yttranden om Israel. Idag stängde hans parti Labour av honom, efter att han i BBC försvarat partikollegan och parlamentsledamoten Naz Shah som på sociala medier gjort utfall mot Israel. Livingstone konstaterade att också Hitler stödde sionismen i början av sin karriär.

Jeremy Corbyn denies crisis as Ken Livingstone suspended
http://www.bbc.com/news/uk-politics-36160135
Citat:
Labour criticism of Mr Livingstone mounted when he appeared on BBC Radio London defending Naz Shah - and said he had never heard anyone in the Labour Party say anything anti-Semitic.

He added: "When Hitler won his election in 1932 his policy then was that Jews should be moved to Israel. He was supporting Zionism before he went mad and ended up killing six million Jews."

Media captionLabour MP John Mann confronts Ken Livingstone as tensions rise over anti-Semitic claims.

Labour MP John Mann then accused Mr Livingstone of being a "Nazi apologist" in front of a media scrum as he arrived at Westminster's media studios.

Asked about the confrontation on the BBC's Daily Politics, Mr Livingstone said: "He (Mr Mann) went completely over the top... I have had that with John Mann before."

But Mr Mann stood by his remarks, saying: "He is a Nazi apologist."

Mr Livingstone said he was not suggesting Hitler was a Zionist, saying the Nazi leader was "a monster from start to finish", but he said he had simply been quoting historical "facts".

Debatten om Red Kens åsikter går nu het i Storbritannien. Jag antar att det finns flera FB-are som har åsikter om honom, dela med er av dem här. Många är därtill bosatta i Storbritannien, eller har vistats där en längre tid, det vore kul att veta om någon av er träffat Livingstone och vilket intryck ni fick.
Citera
2016-04-28, 20:32
Medlem
bernad_laws avatar
"Red Ken" är en av Londons värsta borgmästare genom alla tider, och jag är ytterst lycklig att Boris tog över efter idioten.
Citera
2016-04-29, 14:29
Medlem
Grävulens avatar
Han har iallafall rätt att nazisterna och Hitler i första hand ville deportera judarna och diskuterade med sionisterna var de skulle skickas. De hade bland annat madagaskarplanen som ett förslag. När tyskarna förlorade kriget i Afrika skrotades deporteringsplanerna och judarna förvarades i arbetsläger och dödades istället.

https://en.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan

Många länder hade liknande förslag, Storbritannien hade Ugandaplanen och Sovjet bildade en judisk stat i dess östra delar.

https://en.wikipedia.org/wiki/Uganda_Scheme
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_Autonomous_Oblast
Citera
2016-04-29, 20:34
Medlem
Vindpinads avatar
Han kritiserade fel folk och fick sparken. Sa han något som är historiskt felaktigt? Ville inte alla ledare i väst på den tiden ge judarna ett eget land? Om sionism betyder att judarna ska ha ett eget land, då var alla sionister, även Hitler.

Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
"Red Ken" är en av Londons värsta borgmästare genom alla tider, och jag är ytterst lycklig att Boris tog över efter idioten.

Hur påverkar Londons borgmästare ditt liv här i Sverige egentligen?
Citera
2016-04-29, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Hur påverkar Londons borgmästare ditt liv här i Sverige egentligen?

bernad_law är sionist.

ontopic
att han inte får säga sånt här säger allt om vilka som styr. Sionisterna. Men om ALLA börjar prata så kan det börja hända saker. i USA verkar det som att det börjar bli en folkrörelse. Det landet har väldigt mkt arbetslöshet nu. Folk måste vakna innan det är för sent. Även UK har det svårt så kanske även de börjar vakna. Alla som är intresserade av politik vet att det sionistiska nätverket är överallt.
Citera
2016-04-29, 21:13
Medlem
Ninjor1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
bernad_law är sionist.

ontopic
att han inte får säga sånt här säger allt om vilka som styr. Sionisterna. Men om ALLA börjar prata så kan det börja hända saker. i USA verkar det som att det börjar bli en folkrörelse. Det landet har väldigt mkt arbetslöshet nu. Folk måste vakna innan det är för sent. Även UK har det svårt så kanske även de börjar vakna. Alla som är intresserade av politik vet att det sionistiska nätverket är överallt.

*trummar med fingrarna*

Nej, det vet jag inte.

Däremot vet jag att vissa Judiska befolkningar är väldigt intelligenta och framgångsrika, främst p ga högt evolutionärt tryck från andra folkslag - gäller att vara jävligt skarp för att överleva alla paranoida jävlar som är ute efter en.
Citera
2016-04-30, 11:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Han har iallafall rätt att nazisterna och Hitler i första hand ville deportera judarna och diskuterade med sionisterna var de skulle skickas. De hade bland annat madagaskarplanen som ett förslag. När tyskarna förlorade kriget i Afrika skrotades deporteringsplanerna och judarna förvarades i arbetsläger och dödades istället.

https://en.wikipedia.org/wiki/Madagascar_Plan

Fast Madagaskarplanen var inte "sionistisk", tvärtom. Planen gick ut på att Madagaskar skulle styras av SS, inte de deporterade judarna. Nazisterna räknade sedan med att judarna skulle gå under på grund av svält, umbäranden och tropiska sjukdomar, och att ön så småningom skulle kunna exploateras av tyskarna. I grunden handlade det alltså om samma plan som nazisterna försökte implementera i Polen. Förmodligen skulle det ha slutat på samma sätt, alltså med dödsläger, när judarna inte dog tillräckligt snabbt av svält och umbäranden.

Nej, det var helt rätt att suspendera Livingstone för detta idiotiska uttalande.

Detta för osökt tankarna till likudpolitikern Moshe Feiglin som uttryckte sig i beundrande ordalag om Hitler. Feiglin borde ha blivit utslängd ur partiet, men i stället blev han invald i knesset och utsedd till dess vice talman. Se mina inlägg i tråden om det israeliska valet 2013 för mer om den vidrige Feiglin:

http://www.flashback.org/p41596452#p41596452

Dock bör det sägas till likudväljarnas heder att Feiglin blev petad i nästa primärval och inte längre sitter i knesset. Det var alltså partiledningen - ytterst Netanyahu - som inte skötte sitt jobb och höll rent från rasister. Man får hoppas att Jeremy Corbyn gör ett bättre jobb.
Citera
2016-04-30, 11:28
Medlem
HipToBeSquares avatar
Även om han inte riktigt har tolkat historien rätt angående Hitler och sionism så tror jag inte detta var det som fällde honom. Det är ännu ett Kaplan-fall där en person som kritiserat Israel åker ut. Jag tror inte det var kommentarerna om Hitler som fick bägaren att rinna över utan att han inte var positivt inställd till Israel. Jag tycker jag börjar se ett mönster nu hur hela europas politiker tvingas till total lydnad under Israel. Israel ska ju bli världsstatens härskare har de ju tänkt.
Citera
2016-04-30, 13:19
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Även om han inte riktigt har tolkat historien rätt angående Hitler och sionism så tror jag inte detta var det som fällde honom. Det är ännu ett Kaplan-fall där en person som kritiserat Israel åker ut. Jag tror inte det var kommentarerna om Hitler som fick bägaren att rinna över utan att han inte var positivt inställd till Israel. Jag tycker jag börjar se ett mönster nu hur hela europas politiker tvingas till total lydnad under Israel. Israel ska ju bli världsstatens härskare har de ju tänkt.

Åfan. Det förklarar ju varför Jeremy Corbyn har kastats ut ur Labour,
att Margot Wallström har kastats ut ur Sossarna o.s.v. o.s.v. o.s.v.
Citera
2016-04-30, 14:14
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

Det finns ju uppenbart ett mönster som inte går att förneka. Folk som är kritiska till staten Israel får räkna med konsekvenser. Det är ett faktum. Hade Ken Livingstone sagt något illa om Peru, Taiwan eller Norge hade han suttit kvar idag.

Det Ken Livingstone sa är sant. Det fanns en internationell plan på att införliva Israel som judarnas nya hemland. Hitler och andra västledare + de sionistiska judarna gillade den idén.
Senast redigerad av Vindpinad 2016-04-30 kl. 14:37.
Citera
2016-04-30, 18:15
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe

Det var ett starkt mediadrev mot Margot Wallström efter hon hade yttrat sig om att erkänna Palestina. De lyckades trots mediadrevet inte få bort henne utan bara få inreseförbud till Israel. Dock så kan man diskutera om att erkänna Palestina är Israelkritik.
Citera
2016-04-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulla.Bella
Boris Johnson är med i gänget runt Cameron. Han har samma bakgrund och är en del av eliten som exploaterar Storbritannien och säljer ut det till USA.
Fast han kallade i alla fall George W Bush för "The President is a cross-eyed Texan warmonger, unelected, inarticulate, who epitomises the arrogance of American foreign policy."

Han har en lång lista på idiotiska eller provokativa uttalanden som får Livingstone att verka rätt tam:
http://www.telegraph.co.uk/news/politics/london-mayor-election/mayor-of-london/8095693/Boris-Johnsons-verbal-gaffes.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in