2014-01-25, 15:33
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Jag har aldrig riktigt förstått varför SD kallas rasister på grund av sitt stöd för Israel, och därigenom ett indirekt stöd för sionism. Kan någon förklara varför detta gör SD till rasister och varför stöd för Israel är så hemskt?
Citera
2014-01-25, 15:36
Bannlyst
Det är inte rasistiskt att vilja ta hand om landets befolkning.
Först när landets befolkning, oavsett ursprung, har det bra och vi kan bidra till att fler har det bra är det möjligt att faktiskt ro den visionen i hamn.
Citera
2014-01-25, 15:36
Medlem
raxmouses avatar
Jag har aldrig hört att SD är rasister bakom den orsaken, hur menar du att det motiveras som?
Citera
2014-01-25, 15:39
Medlem
knasen79s avatar
Det är fler än SD som stödjer Israel utan att pekas ut som rasister. Det är helt andra egenskaper hos SD som gör dem till rasister, exempelvis sina uttalanden om att vissa folkgrupper och kulturer saknar förutsättningar att anpassa sig till att bli svenskar.
Citera
2014-01-25, 16:18
Medlem
nedboys avatar
Även jag känner att jag måste ställa mig i frågekören här. Vem har påståt att SD är rasister av den anledningen du anger? Det här låter som det vanliga hittepå som SD brukar stå för.

SD räknas som ett rasistiskt parti av helt andra orsaker. Som exempelvis att SD:s riksdagspolitiker jagar invandrare med järnrör på stan, att lokala politiker skriver nedvärderande om invandrare (ofta specifika folkslag) i bloggar å all möjlig skit.

Sen finns det givetvis rasistiska inslag hos judarna som normalt riktas mot araber. Precis som det finns araber som är rasistiska gentemot judar. Men bara för att man tycker synd om fattiga krigsdrabbade judar eller araber och vill att deras krig mot varandra ska ta slut så betyder det inte att man är rasist. Någonting som Sverigedemokrater felaktigt försöker söka vinning av.

Eller du kanske menar att SD stödjer Israel av de rasistiska skälen? Om man säger såhär, det var du själv som sa det.
Citera
2014-01-25, 21:09
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Nej, människor säger att Israel och sionisterna är den nya tidens rasister. Och därför är SD rasister som stöder Israel och sionismen.
Citera
2014-01-25, 21:27
Medlem
Dimaks avatar
De jagade inte invandrare med järnrören de tog upp upp järnrören för att de blev hotade av en kille som sa att OG (original gangsters) skulle komma och slå dem.

SD är INTE rasister!
Citera
2014-01-25, 23:52
Medlem
Erk Swedes avatar
stöder man Israel så blir Palestinakramarna helt vansinniga,men även de sk Nazisterna.
Vänsterfolk är helt enkelt inte så smarta.
Citera
2014-01-26, 01:39
Medlem
KycklingKlubbans avatar
SD kan bara anses som rasister till den del att de snackar om etnicitet i politiken.
Invandringsfrågorna i säg är inte rasistiska. Och absolut inte stödet för Israel.
Israel är ju ett land som ska tillfalla judarna enligt deras tro. Dessutom är det
ju en fungerande stat annars så jag ser det som högst olämpligt att lämna
Palestina till en icke-fungerande regering som den där terroristgruppen Hamas
eller nuvarande terroristfigurerade Mahmoud Abbas.
Citera
2014-01-26, 04:06
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det är snarare att media har tutat i folk att SD grundades som ett nazistiskt parti som vill kasta ut alla utlänningar. Så är inte fallet. Att sedan vara sionistiskt lagda är en bra värja mot att bli beskyllda för att vara nazister, även om många inom SD är nog genuina sionister som verkligen gillar SD, och inte gör det av taktikskäl.
Citera
2014-07-31, 14:52
Medlem
Se den här filmen, Louis Theroux: Ultra Zionists http://vimeo.com/54295216 så kanske du förstår lite bättre.
Citera
2014-07-31, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xDEFiLED
Jag har aldrig riktigt förstått varför SD kallas rasister på grund av sitt stöd för Israel, och därigenom ett indirekt stöd för sionism. Kan någon förklara varför detta gör SD till rasister och varför stöd för Israel är så hemskt?

Äsch, de åsyftar Israels statliga politik, som, utöver att vara den enda stat i världen som besitter raslagar, nyligen även fångade in 30 000 illegala afrikaner som vistades inom Israel och satte dessa i nybyggda läger för vidare deportering (Sverige har gått med på att ta emot vissa av dessa afrikaner), för att de, citat "hotar den judiska statens sammansättning": http://www.theguardian.com/world/2012/may/20/israel-netanyahu-african-immigrants-jewish

2: http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/israel-announces-plan-to-erect-20-000-tents-for-african-migrants-1.435060
3: http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/detention-camp-for-african-migrants-in-israel-s-south-to-hold-up-to-30-000-people-1.455632

Det är alltså detta som de som anklagar SD och de judiska bröderna Ekeroth för att vara rasister, åsyftar.
Det ironiska i sammanhanget är dock att majoriteten av de som belyser detta är de som också förkunnar att de ämnar rösta SvP, partiet som har medlemmar som har sagt att de skall DNA-testa hela Sveriges befolkning och att samtliga med utomeuropeiskt arv skall tvångsdeporteras: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=5679920
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in