Citat:
Förhoppningsvis är det som andra säger, att hon genomgår puberteten och att det försvinner med tiden. Jag var väldigt smal som liten men blev ganska överviktig ett tag från 11 år och fram tills jag fick mens runt 15 år. Och då försvann faktiskt allt av sig självt! Tyvärr blev det väldigt triggande för mig då jag senare utvecklade bulimi och anorexi, men det är en annan saga!
Men som sagt så verkar det vara väldigt viktigt att just motverka att man blir tjock från första början. Jag tror också att man lätt får samma matvanor familj just eftersom det är dom man äter med oftast. Har för mig att jag läst någonstans att man till och med kan bli påverkad om många av ens vänner är överviktiga och om man umgås ofta eftersom man då börjar följa deras mönster!
Sen kanske det är värre att bli överviktig som vuxen än om man är det ett tag som barn eller tonåring, för där kan nog mycket hormoner också vara inblandade.
Men vi vet ju faktiskt ingenting om hennes livsstil egentligen, hon kanske tränar som fan. Och som sagt vet jag fler personer som mår hur bra som helst i sina kroppar trots vad många skulle kalla en övervikt. Starka som tjurar är dom dessutom!