Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-17, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag såg Vanessa irl för två dagar sedan och hon håller på att gå i Anna och Felicias fotspår. Är hon tvungen att äta och leva med Anna så är hon helt i händerna på Annas kost. Anna borde få dottern att röra på sig och äta vanlig mat. Om några år har vi tre tunnor.

Förhoppningsvis är det som andra säger, att hon genomgår puberteten och att det försvinner med tiden. Jag var väldigt smal som liten men blev ganska överviktig ett tag från 11 år och fram tills jag fick mens runt 15 år. Och då försvann faktiskt allt av sig självt! Tyvärr blev det väldigt triggande för mig då jag senare utvecklade bulimi och anorexi, men det är en annan saga!

Men som sagt så verkar det vara väldigt viktigt att just motverka att man blir tjock från första början. Jag tror också att man lätt får samma matvanor familj just eftersom det är dom man äter med oftast. Har för mig att jag läst någonstans att man till och med kan bli påverkad om många av ens vänner är överviktiga och om man umgås ofta eftersom man då börjar följa deras mönster!

Sen kanske det är värre att bli överviktig som vuxen än om man är det ett tag som barn eller tonåring, för där kan nog mycket hormoner också vara inblandade.

Men vi vet ju faktiskt ingenting om hennes livsstil egentligen, hon kanske tränar som fan. Och som sagt vet jag fler personer som mår hur bra som helst i sina kroppar trots vad många skulle kalla en övervikt. Starka som tjurar är dom dessutom!
Citera
2018-01-17, 19:10
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Man kan undra vad föräldrarna Book har vidtagit för åtgärder för att stötta sin son som helt tydligt har hamnat lite på glid.

Från Tingsrättsdomen 9 juni 2017:

Noterar att han begått nya brott samtidigt som han har haft stödinsatser från Socialtjänsten.

Ja detta jävla soc-folk! Att de tror att man enbart kan PRATA kriminella ungjävlar tillrätta är ju bara så typiskt Sverige. Ett jävla daltande med kriminellt avskum. Vad fan ger fem i veckan timmar med en soc-tant? Inte så mycket. Soc-tanten eller soc-hipstern har säkert gått någon meningslös utbildning i motiverande samtal och säkert någon snabbutbildning i kognitiv beteendeterapi. Det enda som händer är att såna som Antonio lurar brallorna av dem!

Nu behöver ju inte gissa vad jag tycker att man skall göra med sånt pack som förstör andras liv. Lämpligen mycket lång inlåsning i arbetsläger.
Citera
2018-01-17, 20:05
Medlem
colberttts avatar
Den enda tråd jag skriver i på FB är denna. Jag har fan inget meningsfullt liv på min fritid. Tur jag har ett jobb. Annars hade jag väl bott här.

Anna hade en live. På cirka fyra minuter. Hon satt i en taxi och pratade högt. Den stackars chauffören måste ha kräks i munnen. Budskapet jag vill ge er från liven var i alla fall att hon nu har gått från ”VI SKA INTE FLYTTA 😠😠😠” till ”JAAA LÄGENHETEN LIGGER PÅ HEMNET DET SKALL BLI JÄTTESPÄNNANDE ATT SE HUR DET BLIR DET HÄR 😉😉😉😉😘😘” Eh, vänta, va?
Citera
2018-01-17, 20:13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt
Den enda tråd jag skriver i på FB är denna. Jag har fan inget meningsfullt liv på min fritid. Tur jag har ett jobb. Annars hade jag väl bott här.

Anna hade en live. På cirka fyra minuter. Hon satt i en taxi och pratade högt. Den stackars chauffören måste ha kräks i munnen. Budskapet jag vill ge er från liven var i alla fall att hon nu har gått från ”VI SKA INTE FLYTTA 😠😠😠” till ”JAAA LÄGENHETEN LIGGER PÅ HEMNET DET SKALL BLI JÄTTESPÄNNANDE ATT SE HUR DET BLIR DET HÄR 😉😉😉😉😘😘” Eh, vänta, va?

De kanske har några spekulanter på lägenheten och därför måste hon vara lite positiv?
Citera
2018-01-17, 20:23
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:

Jag hoppas att de flyttar för pojkens skull. Hela familjen skulle behöva komma bort från miljön och gamla kompisar dvs bort från Stockholm. Det skulle kunna vara därför hon så kategoriskt förnekar att de ska flytta eftersom hon då måste ange någonslags förklaring och hon vill vänta med det tills hon vet vart de ska flytta och då säga att "det var ett sådant underbart tillfälle så hon kunde inte låta bli".
Citera
2018-01-17, 20:27
Medlem
Spännande sade Bull. Toledano Book borgar inte för någon Sesam öppna dig på bostadsmarknaden, skulder ökända referenser från bostadsrättsföreningen lär inte vara lysande. Tunnans översitteri, Våldtäckarungen är inte direkt önskad, borgar inte svärfar för ett boende lär patrasket få se sig i röva efter något. Kan sätta in en femhundring till grundplåt till en tattartermos (husvagn)
Citera
2018-01-17, 20:30
Medlem
chibibottos avatar
Nu livar hon igen och försöker sälja in lägenheten på liven. Typ berättar om alla möjligheter som man fixa / hon kommer fixa om de bor kvar.
Citera
2018-01-17, 20:31
Medlem
ebba112s avatar
Anna har en live nu där hon står och öppnar sina köksskåp och viftar upp och ner med handen för att visa vad fint hon städat och vad vackra saker hon har i varje skåp... Står och flirtar och pratar högt och verkar lite lullig. Sitter sen i sovrummet och svara på frågor om lägenheten och gör väldigt reklam för den, ligger på markplan och har flera stora uteplatser och får dom bara rätt pris nu så ska dom sälja och prova något nytt... Hon filmar och det står flyttlådor och flera sopsäckar med saker i hennes sovrum...
Citera
2018-01-17, 20:37
Medlem
Pippirayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebba112
Anna har en live nu där hon står och öppnar sina köksskåp och viftar upp och ner med handen för att visa vad fint hon städat och vad vackra saker hon har i varje skåp... Står och flirtar och pratar högt och verkar lite lullig. Sitter sen i sovrummet och svara på frågor om lägenheten och gör väldigt reklam för den, ligger på markplan och har flera stora uteplatser och får dom bara rätt pris nu så ska dom sälja och prova något nytt... Hon filmar och det står flyttlådor och flera sopsäckar med saker i hennes sovrum...

Har man kommit till flyttlådor och säckar är det inte långt kvar till flytt. Senast månadsskiftet!
Citera
2018-01-17, 20:56
Medlem
Lindalovers avatar
Som vanlig förskönar fru Took allt och förklarar på liven att helgens VIP-visning är till för speciellt inbjudna människor, alltså INTE för vem som helst
Citera
2018-01-17, 20:58
Medlem
karlsoons avatar
Citat:

Haha. Hade Anna lyssnat på oss hade hon sluppit göra sig ännu dummare än hon redan är. Är hon så jävla trög att hon inte fattar det som alla andra fattat redan flera veckor tidigare?

Det är kört för henne. Nu blir hon utsparkad med dunder och brak. Haha
Citera
2018-01-17, 21:11
Medlem
colberttts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Som vanlig förskönar fru Took allt och förklarar på liven att helgens VIP-visning är till för speciellt inbjudna människor, alltså INTE för vem som helst

Jajamensan! VIP-VISNING! Jo man tackar! Kanske kommer grannarna Bernadotte med avkommor och kikar på lägenheten? Kanske har de tröttnat på Haga och siktar på Pomonagatan? Inte helt orimligt! Inte enligt Fru Plastik-Boob i alla fall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in