Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-17, 21:44
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibibotto
Nu livar hon igen och försöker sälja in lägenheten på liven. Typ berättar om alla möjligheter som man fixa / hon kommer fixa om de bor kvar.

Haha. Skulle vara roligt att se tidsaspekten för Annas lilla projekt, att bara tapetsera skulle säkert ta tio år.
Det tog väll 5-6 år för henne att fixa det trasiga handfatet och när hon väll skulle fixa det så ringde hon efter en....elektriker
Så det var hör och häpna fortfarande trasigt när arga snickaren kom

Inte ens arga snickaren kunde få råttboet att se fint ut,
Det är en mörk och trist massproducerad lägenhet byggd för att vara så billig som möjligt.
Citera
2018-01-17, 22:01
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebba112
Anna har en live nu där hon står och öppnar sina köksskåp och viftar upp och ner med handen för att visa vad fint hon städat och vad vackra saker hon har i varje skåp... Står och flirtar och pratar högt och verkar lite lullig. Sitter sen i sovrummet och svara på frågor om lägenheten och gör väldigt reklam för den, ligger på markplan och har flera stora uteplatser och får dom bara rätt pris nu så ska dom sälja och prova något nytt... Hon filmar och det står flyttlådor och flera sopsäckar med saker i hennes sovrum...

Anna. Det måste kännas konstigt för dig att marknadsföra och visa upp något så desperat som du inte ens äger

Tänk att hon inte ens fattar att överlåtelsesumman blir offentlig och den kommer visa att den blev såld för mindre än begärt pris.
Citera
2018-01-17, 22:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt
Jajamensan! VIP-VISNING! Jo man tackar! Kanske kommer grannarna Bernadotte med avkommor och kikar på lägenheten? Kanske har de tröttnat på Haga och siktar på Pomonagatan? Inte helt orimligt! Inte enligt Fru Plastik-Boob i alla fall!

Det handlar helt enkelt om att man skall föranmäla sig till visningen .... inget annat, och inte helt ovanligt...
Citera
2018-01-17, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Antonios flickväns föräldrar är ju heeelt sinnesjuka.
Hur kan man vara så likgiltig för sin dotter att dom inte ens bryr sig om hon blir våldtagen eller misshandlad?
Dom tillåter henne att fortsätta umgås med en dömd pedofil och våldtäktsman. Varför inte sälja henne så dom även kan få en slant för henne när hon ändå inte är värd vatten i föräldrarnas ögon?

Nja fast han kanske är världens drömprins mot sin tjej fast han går bananas på andra brudar när han intagit lite snodd sprit och en näve blandade piller från mammas nattduksbord??

Hagamannen var väl god som guld mot sin fru eller?
Citera
2018-01-17, 22:34
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Anna. Det måste kännas konstigt för dig att marknadsföra och visa upp något så desperat som du inte ens äger

Tänk att hon inte ens fattar att överlåtelsesumman blir offentlig och den kommer visa att den blev såld för mindre än begärt pris.
Jag kan ha fel men överlåtelsesummor på BR blir bara offentliga om både köpare och säljare går med på det (vilket Anna aldrig lär göra).
Fastigheter (villor) däremot blir offentligt vad de säljs för.
Citera
2018-01-17, 22:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag kan ha fel men överlåtelsesummor på BR blir bara offentliga om både köpare och säljare går med på det (vilket Anna aldrig lär göra).
Fastigheter (villor) däremot blir offentligt vad de säljs för.
Anna är inte säljare, så det är inte upp till henne att avgöra det.
Citera
2018-01-17, 22:42
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anna är inte säljare, så det är inte upp till henne att avgöra det.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag uttryckte mig så slarvigt. Ett stort tack för att du rättade mig.
Givetvis skulle jag skrivit att Anna kommer att göra sitt yttersta för att köpesumman inte blir offentlig. Är det bättre så?
Citera
2018-01-17, 22:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag uttryckte mig så slarvigt. Ett stort tack för att du rättade mig.
Givetvis skulle jag skrivit att Anna kommer att göra sitt yttersta för att köpesumman inte blir offentlig. Är det bättre så?
Det kommer hon säkert att göra.

Gällande om köpesumman blir offentlig eller inte så vet inte jag. När jag köpte bostadsrätt så blev jag aldrig tillfrågad -- så jag undrar om det verkligen krävs ett godkännande, och inte tvärtom i så fall -- att man kräver att uppgiften hålls hemlig.

Osäker som sagt var.
Citera
2018-01-17, 22:56
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kommer hon säkert att göra.

Gällande om köpesumman blir offentlig eller inte så vet inte jag. När jag köpte bostadsrätt så blev jag aldrig tillfrågad -- så jag undrar om det verkligen krävs ett godkännande, och inte tvärtom i så fall -- att man kräver att uppgiften hålls hemlig.

Osäker som sagt var.
Försäljningpriser på fastigheter registreras via lagfarter och blir därför offentliga.
Något liknande register finns ej för medlemskap i bostadsrättsföreningar (vilket är vad man köper när det gäller en BR) och därför är det frivilligt att redovisa dessa köpesummor.
Senast redigerad av SvartaBjorn 2018-01-17 kl. 23:02. Anledning: Stavfel.
Citera
2018-01-17, 23:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Försäljningpriser på fastigheter registreras via lagfarter och blir därför offentliga.
Något liknande register finns ej för medlemskap i bostadsrättsföreningar (vilket är vad man köper när det gäller en BR) och därför är det frivilligt att redovisa dessa köpesummor.
Ok ... vet att man lägger ut sådana här listor från mäklare...

https://www.hemnet.se/salda/lagenhet/solna-kommun

Jag trodde uppgifterna var offentliga eftersom det gör att de som är med i budgivning kan ha lite koll ... men som sagt, du har nog rätt - jag har ingen koll på det där.

Hur som helst är det ju inte Anna som avgör om det skall bli offentligt eller inte, utan svärfadern om han äger 95% -..

Att flytta tror jag knappast är AB och R:s val, utan sker mot deras vilja.
Citera
2018-01-18, 06:12
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Jag har för mig att Booli registrerar försäljningspriserna. Misstänker att mäklarna skickar in uppgifterna för att få koll på områdespriser, trender etc.
Citera
2018-01-18, 06:22
Medlem
Som mäklare får man när man avpublicerar annonsen frågan om man vill publicera slutpriset, där står också det som påtalas i trådan att isf krävs det både säljarens/köparens godkännande. Booli har i 90% av fallen slutpriset ändå eftersom dom trålar nätet varje dag efter högsta bud m.m
För att slutpriset ska visas på Hemnet behöver mäklaren dessutom ett slutprisavtal.
Senast redigerad av brasnyggman 2018-01-18 kl. 06:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in