Citat:
Gud talar genom sin ande, det är så han förmedlar sina tankar till sina profeter. Läs 1Kor 2 sista versen.
Jag lyder inte andra människor, mest för att de inte lyder mig. Öga för öga, tand för tand. Det är tydligen så ni vill ha det.
Ja, det är mycket sekteristiskt av dig att säga att alla måste ha och lyda en ledare. Men det är ju återigen så ni vill ha det i er så kallade demokrati. Ni skänker frivilligt bort er frihet.
NT är inte skriven för att få människor att lyda andra människor. Alla troende är bröder och systrar och faktiskt lika inför Gud.
Jag lyder inte andra människor, mest för att de inte lyder mig. Öga för öga, tand för tand. Det är tydligen så ni vill ha det.
Ja, det är mycket sekteristiskt av dig att säga att alla måste ha och lyda en ledare. Men det är ju återigen så ni vill ha det i er så kallade demokrati. Ni skänker frivilligt bort er frihet.
NT är inte skriven för att få människor att lyda andra människor. Alla troende är bröder och systrar och faktiskt lika inför Gud.
Jag har läst Bibeln...
Jag säger inte att människor ska lyda en ledare, det är religioner som säger det. (Man ska i alla stora religioner lyda Gud och hans ord, annars syndar man och man riskerar ett efterliv i skärselden/helvetet)
Hur var det innan det blev folkstyre i t.ex Sverige tror du? Var det inte kyrkan som bestämde precis allt då? Alla regler som fanns var där pga Guds ord, alla följde honom, inte frivilligt, utan det var ett tvång. Ett tvång som instiftades av människor, för att styra andra människor.
Att förneka den mörka sidan av just kristendomen är lika dumt som att tro på väsen eller som du säger, "Den helige ande".
Det är mer givande att diskutera saker med konspirationsteoretiker än troende då konspirationsteoretiker faktiskt har kött på benen. Troende snackar om spöken och kan inte för sitt liv komma med bastanta bevis.
Att så många säger sig ha hört Gud tala påvisar mer att det finns en psykisk sjukdom där, eller som sagt, skumma svampar.