Citat:
Ursprungligen postat av
DindooNuffin
Vad du skriver bryr jag mig inte om. Antikrist kan inte vara ett system, för aposteln skriver att det är VARJE INDIVID som förnekar Kristus. Fatta nån gång! Du har fel!
Ordet antikrist i pluralform:
Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden.
Tillägger att "antikrist" ploppat upp en massa genom alla år, inte bara på sista tiden.
Medeltiden, man dödade botaniker för att de ansågs vara "antikrist", hur många dödade man inte då?
Kan inte förstå att folk kan tro och sitta och försvara det som står i bibeln ö.h.t.
Bibeln är en enda stor bunt med skrämselpropaganda, man skrämmer sina följare för att få dem att stanna, inget annat. Största delen av denna skrämsel åläggs profeterna som uppenbarligen var psykiskt sjuka eller hade ätit för mycket rolig svamp.
"Erkänner du inte dina synder så hamnar du i helvetet

" - Ett exempel.
Och nej, det är inte bara något som förekommer i kristendomen, det förekommer i alla Abrahamitiska religioner. "Gör du inte/Gör du ditten eller datten så är du en syndare och förtjänar inte att komma till 'paradiset'".
OnT: "Sista tiden"... Den sista tiden var när Jesus levde, tyvärr för er troende så kom det en eftertid som borde fått er att förstå att bibeln inte är något annat än fiktion, att ni sen är så förbannat lättlurade gör att man tycker synd om er.
Högre utbildningsnivå är något alla religioner föraktar då de som är högre utbildade kan tänka själv och förstå att religiösa texter ofta är verktyg för att kunna ha makt över mindre bildade människor.