2017-12-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Men de stämmer inte med vad aposteln skriver.

Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden. 1Joh 2:18

Sluta skämma ut dig själv. Hornet är en av kungarna som utgjorde det Brittiska Imperiet.

Jag ser inte hur det svenska systemet som antikrist strider mot vad aposteln skriver. Du skriver dessutom att hornet som det brittiska imperiet som en självklarhet, vilket det knappast är. Det finns oändligt många tolkningar om vad detta är.

Mitt förslag till den oändliga högen av tolkningar är, att Sverige avbildat som en penis på euron är en avsiktlig ledtråd till att systemet kan utgöra det lilla hornet, som i många fall tolkas som huvudsakliga antikrist osv.
Citera
2017-12-03, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reptiler
Jag ser inte hur det svenska systemet som antikrist strider mot vad aposteln skriver. Du skriver dessutom att hornet som det brittiska imperiet som en självklarhet, vilket det knappast är. Det finns oändligt många tolkningar om vad detta är.

Mitt förslag till den oändliga högen av tolkningar är, att Sverige avbildat som en penis på euron är en avsiktlig ledtråd till att systemet kan utgöra det lilla hornet, som i många fall tolkas som huvudsakliga antikrist osv.
Antikrist kan inte vara det svenska systemet för att inte alla i det svenska systemet förnekar Kristus. Dessutom skulle din tolkning utesluta alla som inte utgör en del av det svenska systemet som antikrist, något som apostelns ord INTE gör.

Vill du bli anmäld för trams och off topic? Sluta med ditt skitsnack.
Citera
2017-12-03, 16:39
Medlem
Citat:
Antikrist kan inte vara det svenska systemet för att inte alla i det svenska systemet förnekar Kristus. Dessutom skulle din tolkning utesluta alla som inte utgör en del av det svenska systemet som antikrist, något som apostelns ord INTE gör.

Vill du bli anmäld för trams och off topic? Sluta med ditt skitsnack.

Det är inte otänkbart att Sverige inom nära framtid är ett system som förnekar kristus. Eller hur? Min tolkning utesluter inte de utanför det svenska systemet, vad jag kan se, och vad som är det svenska systemet behöver inte innebära Sverige utan ett särskilt statsskick eller sätt att regera över befolkningen.

Jag pratar om framtiden, om Sverige som eventuellt kommande antikrist genom en utveckling skapad av samma människor som ger oss ledtrådar i form av penisavbildningar på euron.
Citera
2017-12-03, 17:36
Medlem
Citat:
Det är inte otänkbart att Sverige inom nära framtid är ett system som förnekar kristus. Eller hur? Min tolkning utesluter inte de utanför det svenska systemet, vad jag kan se, och vad som är det svenska systemet behöver inte innebära Sverige utan ett särskilt statsskick eller sätt att regera över befolkningen.

Jag pratar om framtiden, om Sverige som eventuellt kommande antikrist genom en utveckling skapad av samma människor som ger oss ledtrådar i form av penisavbildningar på euron.
Vem som är antikrist är på individnivå. Lika lite som Svenska kyrkan dikterar vem i Sverige tror på Kristus så kan inte ett system göra det heller. Aposteln talar om vemhelst som förnekar Kristus, och ett system kan varken förneka eller bekräfta.

Det finns andra ord för att beskriva ett statsskick. Fascism t ex. Antifa är dess motsats.

Sverige har aldrig varit en del av det Brittiska Imperiet, alltså kan det inte vara ett av de tio hornen. Du bär väl odjurets märke i form av en penis i pannan.

Er framtid såsom förutsagd av sanna profeter:

Och efter dem följde en tredje ängel som sade med hög röst: ”Den som tillber odjuret och dess bild och tar emot dess märke på sin panna eller sin hand, Upp 14:9

Den förste gick bort och tömde sin skål över jorden. Och det slog upp onda och svåra bölder på de människor som bar odjurets märke och tillbad dess bild. Upp 16:2

Och odjuret togs till fånga och likaså den falske profeten, som gjort tecken inför odjuret och förfört dem som tagit emot dess märke och tillbett dess bild. De kastades båda levande i eldsjön som brinner av svavel. Upp 19:20
Citera
2017-12-03, 17:48
Medlem
Citat:
Vem som är antikrist är på individnivå. Lika lite som Svenska kyrkan dikterar vem i Sverige tror på Kristus så kan inte ett system göra det heller. Aposteln talar om vemhelst som förnekar Kristus, och ett system kan varken förneka eller bekräfta.

Och du tror inte Sverige eller det svenska systemet kan komma att uppnå dessa kriterier?

Citat:
Sverige har aldrig varit en del av det Brittiska Imperiet, alltså kan det inte vara ett av de tio hornen. Du bär väl odjurets märke i form av en penis i pannan.

Alla tycks inte överens om att det måste syfta på det brittiska imperiet. En alternativ tolkning skulle också kunna vara att texterna syftar på dolda regeringsformer och inte går efter de uppenbara gränserna.

Citat:
Er framtid såsom förutsagd av sanna profeter:

Och efter dem följde en tredje ängel som sade med hög röst: ”Den som tillber odjuret och dess bild och tar emot dess märke på sin panna eller sin hand, Upp 14:9

Den förste gick bort och tömde sin skål över jorden. Och det slog upp onda och svåra bölder på de människor som bar odjurets märke och tillbad dess bild. Upp 16:2

Och odjuret togs till fånga och likaså den falske profeten, som gjort tecken inför odjuret och förfört dem som tagit emot dess märke och tillbett dess bild. De kastades båda levande i eldsjön som brinner av svavel. Upp 19:20

Tankarna förs här till chip för att kunna handla, exempelvis när Sverige så småningom har euro och saknar kontanter. Samma euro som avbildar Sverige som en penis.
Citera
2017-12-03, 18:06
Medlem
Citat:
Och du tror inte Sverige eller det svenska systemet kan komma att uppnå dessa kriterier?

Alla tycks inte överens om att det måste syfta på det brittiska imperiet. En alternativ tolkning skulle också kunna vara att texterna syftar på dolda regeringsformer och inte går efter de uppenbara gränserna.

Tankarna förs här till chip för att kunna handla, exempelvis när Sverige så småningom har euro och saknar kontanter. Samma euro som avbildar Sverige som en penis.
Sverige som ett fascistiskt statsskick? Det är redan verklighet.

Vilka andra riken än Romarriket och så vidare tror du det syftas på då? Du måste räkna med alla riken som hade världsherravälde och har varit väldigt dominanta sedan Nebukadnessars herravälde. Dessutom måste de tio hornen (kungar) ha sitt ursprung i det sista riket med världsherravälde, och då finns en lämplig kandidat, det Brittiska Imperiet. Ur det kom USA, Storbrittanien, Australien osv. De rikaste och mäktigaste nationerna i världen.

Odjurets märke är inget chip utan vapen (svenska kronan) eller bild på monarken som finns på alla mynt och sedlar. Svårare än så är det inte.
Citera
2017-12-03, 18:13
Medlem
Citat:
Sverige som ett fascistiskt statsskick? Det är redan verklighet.

Vilka andra riken än Romarriket och så vidare tror du det syftas på då? Du måste räkna med alla riken som hade världsherravälde och har varit väldigt dominanta sedan Nebukadnessars herravälde. Dessutom måste de tio hornen (kungar) ha sitt ursprung i det sista riket med världsherravälde, och då finns en lämplig kandidat, det Brittiska Imperiet. Ur det kom USA, Storbrittanien, Australien osv. De rikaste och mäktigaste nationerna i världen.

Odjurets märke är inget chip utan vapen (svenska kronan) eller bild på monarken som finns på alla mynt och sedlar. Svårare än så är det inte.

Vi får väl helt enkelt vara ense om att vi är oense, då.
Citera
2017-12-03, 18:15
Medlem
Citat:
Vi får väl helt enkelt vara ense om att vi är oense, då.
Vi kan vara överens om att du är svarslös och inte kan bevisa något av dina påståenden.
Citera
2017-12-03, 18:18
Medlem
Citat:
Vad du skriver bryr jag mig inte om. Antikrist kan inte vara ett system, för aposteln skriver att det är VARJE INDIVID som förnekar Kristus. Fatta nån gång! Du har fel!

Ordet antikrist i pluralform:

Mina barn, detta är den sista tiden. Ni har hört att en antikrist skall komma, och nu har också många antikrister trätt fram. Av detta förstår vi att det är den sista tiden.

Tillägger att "antikrist" ploppat upp en massa genom alla år, inte bara på sista tiden.
Medeltiden, man dödade botaniker för att de ansågs vara "antikrist", hur många dödade man inte då?

Kan inte förstå att folk kan tro och sitta och försvara det som står i bibeln ö.h.t.
Bibeln är en enda stor bunt med skrämselpropaganda, man skrämmer sina följare för att få dem att stanna, inget annat. Största delen av denna skrämsel åläggs profeterna som uppenbarligen var psykiskt sjuka eller hade ätit för mycket rolig svamp.
"Erkänner du inte dina synder så hamnar du i helvetet " - Ett exempel.

Och nej, det är inte bara något som förekommer i kristendomen, det förekommer i alla Abrahamitiska religioner. "Gör du inte/Gör du ditten eller datten så är du en syndare och förtjänar inte att komma till 'paradiset'".

OnT: "Sista tiden"... Den sista tiden var när Jesus levde, tyvärr för er troende så kom det en eftertid som borde fått er att förstå att bibeln inte är något annat än fiktion, att ni sen är så förbannat lättlurade gör att man tycker synd om er.
Högre utbildningsnivå är något alla religioner föraktar då de som är högre utbildade kan tänka själv och förstå att religiösa texter ofta är verktyg för att kunna ha makt över mindre bildade människor.
Citera
2017-12-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Är du frisk? Är det lagboken vi diskuterar? Nej, vi diskuterade bibeln...
För många är bibeln Guds ord, och som det står i bibeln ska vi lyda Gud mer än människor. Så vem är förvirrad och saknar insikt, du eller jag? Gud själv fördömer, precis som pöbeln, de härskare som gör orättfärdiga lagar som bara gagnar deras onda syften.
Citera
2017-12-03, 19:00
Medlem
Citat:
För många är bibeln Guds ord, och som det står i bibeln ska vi lyda Gud mer än människor. Så vem är förvirrad och saknar insikt, du eller jag? Gud själv fördömer, precis som pöbeln, de härskare som gör orättfärdiga lagar som bara gagnar deras onda syften.

Guds ord? Du menar att Gud har suttit med en spökskrivare som citerat det han sagt? Är du på riktigt?
Allt vi människor gör är lyder andra människor, inte något påhittat väsen.
Är ju som att säga att "nu ska vi lyda Bilbo.
Du frågar efter källhänvisningar, då frågar jag efter bevis bortsett från Bibeln att Gud är något annat än människans påhitt för att styra och ställa över andra människor.
Citera
2017-12-03, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Guds ord? Du menar att Gud har suttit med en spökskrivare som citerat det han sagt? Är du på riktigt?
Allt vi människor gör är lyder andra människor, inte något påhittat väsen.
Är ju som att säga att "nu ska vi lyda Bilbo.
Du frågar efter källhänvisningar, då frågar jag efter bevis bortsett från Bibeln att Gud är något annat än människans påhitt för att styra och ställa över andra människor.
Gud talar genom sin ande, det är så han förmedlar sina tankar till sina profeter. Läs 1Kor 2 sista versen.

Jag lyder inte andra människor, mest för att de inte lyder mig. Öga för öga, tand för tand. Det är tydligen så ni vill ha det.

Ja, det är mycket sekteristiskt av dig att säga att alla måste ha och lyda en ledare. Men det är ju återigen så ni vill ha det i er så kallade demokrati. Ni skänker frivilligt bort er frihet.

NT är inte skriven för att få människor att lyda andra människor. Alla troende är bröder och systrar och faktiskt lika inför Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in