2017-11-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
Här finns det en djupt liggande problematik vad gäller demokratisk framkomlighet. Hur förklarar man IQ tex?

Hur förklara JQ på ett salongsfähigt och "acceptabel" vis?

Edit: Jag spanar att det är mer värdefullt för tex Sd att studera 4chan och /pol/, än denna tråd, no offense.

Du säger ju själv att det du fått för dig är rimliga frågor att ta upp inte är framkomliga -- vilket du har rätt i. Vad amerikanska småungar babblar om för tillfället kan vi strunta i. Jag tror inte att Jimmie kommer att släpa med sig anime-figurer någonstans.
Citera
2017-11-28, 17:00
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du säger ju själv att det du fått för dig är rimliga frågor att ta upp inte är framkomliga -- vilket du har rätt i. Vad amerikanska småungar babblar om för tillfället kan vi strunta i. Jag tror inte att Jimmie kommer att släpa med sig anime-figurer någonstans.

/pol/ är den mäktigaste kraften på nätet i nuläget, du är åldrande.

Det handlar inte om grodor, utan om kommande decenniers propaganda. Vilket än ditt hastiga intryck av samtalen där borta är (jag förstår att språket och kulturen är svårtillgängligt) så har denna kaoskittel med högervridning och manga gjort mer för att styra din värld i en vettig riktning än vad du har gjort här med alla dina skriverier. Tro mig. Det är dessa unga generationer som är framtiden, och de äldre också förresten, som befinner sig i marginalerna och i avant-gardet av tänkandet kring propaganda.

Jag ger alla i hemläxa att bookmarka siten och sortera fram de djupa samtalen i flödet.
Du befinner dig ljusår efter i tänkandet.

Edit: Andra Svenska grupperingar på den nationalistiska kanten släpar med sig anime-figurer.

Edit2: Civnat forever! Based jew meme! Koka grodan lååångsamt.

Edit3: REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=bnu4Fe5sIeQ
Senast redigerad av Droidlife 2017-11-28 kl. 17:21.
Citera
2017-11-28, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är väldigt enkelt att syna värdegrundsdemokrater - för dom är oftast dom som skriker om behovet av repression och kontroll i samhället - och kallar det demokrati. Dom personerna är inga demokrater utan dom är totalitära fascister som lajvar moralpolis.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Japp.

Några spaningar därvidlag? Det verkar tunt ute på fronten...
Senast redigerad av experten10 2017-11-28 kl. 17:03.
Citera
2017-11-28, 17:45
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Här finns det en djupt liggande problematik vad gäller demokratisk framkomlighet.
Citat:
Jag har en spaning vad gäller den kokande grodan: REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=bnu4Fe5sIeQ
Om du på ett konkret och begripligt sätt försöker att formulera några av de viktigaste angelägenheterna så är det en bra början tycker jag. Några nyckelord att tänka på: konkret, saklig, tydlig.
Citera
2017-11-28, 17:46
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Det handlar inte om grodor, utan om kommande decenniers propaganda. Vilket än ditt hastiga intryck av samtalen där borta är (jag förstår att språket och kulturen är svårtillgängligt) så har denna kaoskittel med högervridning och manga gjort mer för att styra din värld i en vettig riktning än vad du har gjort här med alla dina skriverier. Tro mig. Det är dessa unga generationer som är framtiden, och de äldre också förresten, som befinner sig i marginalerna och i avant-gardet av tänkandet kring propaganda.

Jag ger alla i hemläxa att bookmarka siten och sortera fram de djupa samtalen i flödet.
Du befinner dig ljusår efter i tänkandet.
Du blandar ihop yta och substans här. Animefigurer och andra barnsligheter används för att man lyckats nå en eskapistisk demografi av unga män som flytt till TV-spel och sunkig popkultur. Detta finns i Sverige också, men USA är med sitt förortssamhälle, sina bristande språkkunskaper och längre skridna konsumism värre däran än något europeiskt land.

De är inga tänkare på pol, de är kommunikatörer. Det handlar om nedsipprade perspektiv som kommer från en mer intellektuell rörelse, i USA företrädd av sådana som Occidental Observer/Quarterly, och ett anglofont nyuppvaknande för faktisk högerlitteratur. Man har äntligen lyckats skaka av sig den libertarianska idiotin och nyupptäckt sina egna storheter som Thomas Carlyle och Hilaire Belloc, samt introducerat oumbärliga européer som de aldrig tidigare ens känt till, som Carl Schmitt och nya högern.

Europa har aldrig varit lika intellektuellt utarmat, i Sverige t ex hypades den konservativa revolutionen av 90-talets högerintellektuella. Så i den mån pol-stilen är relevant här är det bara för att nå amerikaniserade svenskar. Men målet måste här som där vara att dra upp dem ur det träsket, inte att vältra sig i det, och då måste vi ha våra egna memer och galjonsfigurer, inte krystade kopior och stela översättningar.
Citera
2017-11-28, 17:52
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Du blandar ihop yta och substans här. Animefigurer och andra barnsligheter används för att man lyckats nå en eskapistisk demografi av unga män som flytt till TV-spel och sunkig popkultur.

Okej gramps.
Vi förlitar oss till hjärntrusten på FB istället, med spindelväv som kommunikationsnätverk. Jag ser fram emot ytterligare ett decennie av knivskarp analys (true story) med noll resultat.
Citera
2017-11-28, 17:53
Citat:
4chan är en grogrund för alternativa diskussioner som samlar Europas samt Amerikas ungdom vilket skapar kultur.

Det är en egen definition på sin kultur som är en del av kriget om mångkultur. För att vinna kriget om mångkultur måste man ha en gedigen grund att stå på som avgränsar och differentierar. Den alternativa kulturen vi ser i de anonyma rummen online kommer vara med att stöpa framtiden och påverka denna nya kulturella grund. Fattar man denna internetkultur så har man chans att vinna internets förtroende vilket innebär ett massivt momentum. Det handlar inte längre om att få ledarskribenter på agendasättande tidningar att skriva om dig. Det handlar om att få memes tillägnade dig, det gäller att höras och synas, det gäller att vara djärv. Det är showbiz och ytligt. Oneliners och smileys. Folkopinion och trender. Ett decentraliserat maktskifte där perceptioner och narrativ skapas i internettribalismens interagerande deltagande.

Du avfärdar småungarnas babbel vilket bara visar på oförmåga att ta till dig det nya. Ungefär som när Staffan Heimerson, en gammal gubbe som prompt ska gå i polemik mot #metoo. https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...s-utrensningar
Citat:
#metoo har också drag av Stalins utrensningar september 1936 till augusti 1938. Medlemmar i kommunistpartiet blev anklagade för opreciserade brott. Bevisen svarade ospecificerade vittnen för. Otydligheten var en del av budskapet. Men alla fann sig i påståendena: partiet har aldrig fel. Utrensning innebar allt från uteslutning ur partiet till straffarbete och avrättning.
Vilket gav hans avgång från ab.

Så vinner man inga krig alltså, genom att vara gammal och tvär.
Citera
2017-11-28, 18:01
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Okej gramps.
Vi förlitar oss till hjärntrusten på FB istället, med spindelväv som kommunikationsnätverk. Jag ser fram emot ytterligare ett decennie av knivskarp analys (true story) med noll resultat.
Vad yrar du om? Min poäng var att du inte kan kopiera ytan från en utländsk rörelse och tro att du får med något substantiellt. Först kommer substantiella analyser, memerna är bara nedkokningar av dessa, anpassade för en lätt efterbliven publik (som dessutom är i mer sorgligt skick i USA än i Sverige). Det finns ett mycket större grundjobb här som du bortser från.
Citera
2017-11-28, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
4chan är en grogrund för alternativa diskussioner som samlar Europas samt Amerikas ungdom vilket skapar kultur.

Det är en egen definition på sin kultur som är en del av kriget om mångkultur. För att vinna kriget om mångkultur måste man ha en gedigen grund att stå på som avgränsar och differentierar. Den alternativa kulturen vi ser i de anonyma rummen online kommer vara med att stöpa framtiden och påverka denna nya kulturella grund. Fattar man denna internetkultur så har man chans att vinna internets förtroende vilket innebär ett massivt momentum. Det handlar inte längre om att få ledarskribenter på agendasättande tidningar att skriva om dig. Det handlar om att få memes tillägnade dig, det gäller att höras och synas, det gäller att vara djärv. Det är showbiz och ytligt. Oneliners och smileys. Folkopinion och trender. Ett decentraliserat maktskifte där perceptioner och narrativ skapas i internettribalismens interagerande deltagande.

Du avfärdar småungarnas babbel vilket bara visar på oförmåga att ta till dig det nya. Ungefär som när Staffan Heimerson, en gammal gubbe som prompt ska gå i polemik mot #metoo. https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...s-utrensningar

Vilket gav hans avgång från ab.

Så vinner man inga krig alltså, genom att vara gammal och tvär.

Jag har följt amerikansk "alternativ" höger sedan början av 2016 så jag har en fullständig och komplett bild av det. Och ja, det är en organisk kultur som finns där och det är väl bra så. Men som NIX-registret påpekade så kan 35-åringar i Sverige inte kopiera den och försöka lansera den i Sverige. Det blir väldigt krystat och konstgjort vilket är pinsamt tydligt.

Vad jag också sett är att det konkreta resultatet på marken är: ren nazism. Detta fungerar inte. Mot en riktig ledarskribent i t.ex. en debatt blir en sådan yngling totalt mosad. En sådan "rörelse" som 4-chan/pol kan bara finnas på internet och influera ynglingar. Men skälet till att den kan göra det är samtidigt att saker och ting och inte står rätt till i samhället för att uttrycka det milt. Därav mitt omdöme om den rörelsens deltagare.
Citera
2017-11-28, 18:13
Medlem
Droidlifes avatar
Det enda som betyder någonting framgent är propaganda och kick ass. Allt annat är värdelöst.

Dårkommunisterna har alltid fungerat på detta oärliga vis, och nu måste de som motsätter sig NWO anamma denna attityd och dessa verktyg. Vi har haft nätet i 20 år in effect för vanligt folk, som social media. Det hela är i fosterstadiet, men redan har ställen som 4chan /pol/ påverkat ett presidentval, och påverkar dag för dag den politiska diskursen.

Ni "oldfags" som inte följer samtalen där borta eller förstår kulturen missar vad som händer. Memetics (propaganda) ifrån de här gudsförgätna ställena blöder nu ut över hela internet, och de senaste fem åren, mainstream.

Det pågår idag. Trump tweetar 4chins memes. Hans stab gör det. Mediafolk gör det, lurade eller medvetet. Nyheterna styrs av det. Jag ser det hela tiden eftersom jag följer flödet dag för dag. Det är fascinerande och hoppingivande att betrakta denna utveckling. 4chan är totalt anonymt. Inga namn, inga upvotes, bara språk och propaganda. Ni förstår inte hur djupt detta påverkar de som suttit där år efter år. Det är som ett kaosigt "hive mind", som hålles samman av sitt kaos. Svårt att förklara. Internet. Lurk moar.

Jag menar inte att det som skrivs här saknar värde, tvärtemot är ni den bästa samlingen skribenter på forat, men vem läser det ni skriver? Hur mycket är "comfy space"?

Jag tror allt faktiskt. Kan inte tänka mig att många journalister frivilligt ger sig in här för att sågas och plågas.

Jag skall inte pestra er med mina lortiga fingrar någe mer.
Men kom ihåg. Målet är att nå status REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE vad gäller grodan.
Inte slow bubble i all evi9ghet. Ha det i åtanke alltid.
Senast redigerad av Droidlife 2017-11-28 kl. 18:22.
Citera
2017-11-28, 18:15
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Jag har följt amerikansk "alternativ" höger sedan början av 2016 så jag har en fullständig och komplett bild av det. Och ja, det är en organisk kultur som finns där och det är väl bra så. Men som NIX-registret påpekade så kan 35-åringar i Sverige inte kopiera den och försöka lansera den i Sverige. Det blir väldigt krystat och konstgjort vilket är pinsamt tydligt.

Vad jag också sett är att det konkreta resultatet på marken är: ren nazism. Detta fungerar inte. Mot en riktig ledarskribent i t.ex. en debatt blir en sådan yngling totalt mosad. En sådan "rörelse" som 4-chan/pol kan bara finnas på internet och influera ynglingar. Men skälet till att den kan göra det är samtidigt att saker och ting och inte står rätt till i samhället för att uttrycka det milt. Därav mitt omdöme om den rörelsens deltagare.

Jag är dessutom en så gammal gubbe att jag har svårt att fatta hur man söker efter ämnestrådar på 4chan/pol. Skulle du, Droidlife, kunna länka till en riktigt intressant och läsvärd tråd där?

Jag håller faktiskt med dig om att denna tråd är intellektuell och känslofattig. Det är inget pågående kampanjrally så att säga. Men var sak har sin plats.
Citera
2017-11-28, 18:17
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag är dessutom en så gammal gubbe att jag har svårt att fatta hur man söker efter ämnestrådar på 4chan/pol. Skulle du, Droidlife, kunna länka till en riktigt intressant och läsvärd tråd där?

Jag håller faktiskt med dig om att denna tråd är intellektuell och känslofattig. Det är inget pågående kampanjrally så att säga. Men var sak har sin plats.

"4chan tutorial" @ Google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in