2017-11-28, 18:20
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Vad jag också sett är att det konkreta resultatet på marken är: ren nazism. Detta fungerar inte.
"Ren nazism" är inget annat än en halmgubbe. Memerna funkar bra och resten är önsketänkande från din sida.
Citera
2017-11-28, 18:28
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
"Ren nazism" är inget annat än en halmgubbe. Memerna funkar bra och resten är önsketänkande från din sida.

"Ren nazism" är banter på dessa "tummelplatser", och ingalunda alltid ärligt menat. Det finns många
färgade och svarta användare som deltar i samtalen där borta, men om du kommer in och är
känslig och skall bli bekräftad osv, så kommer man att uppmana dig att ta livet av dig så snabbt
som möjligt. KYS (Kill your self), Neck your self, gas your self kike osv, i första svarsmeddelandet.

Det kanske är svårt att dra ett "värde" till dessa internetmiljöer, där FB är som Lunarstorm i
jämförelse, men de har haft och kommer at ha ett värde under det att vi går framåt. Jag vet att jag
skakade upp samtalet lite här nu med mina pöbelsinlägg, men det kan behövas ibland, för att ni
var och en skall fatta att det ni gör här, är mer "comfy space" än vad det är till "nytta" vad gäller
framtiden.

Jag tror att MS Paint + Pepe + en skrivare och en lapp nere vid Ica hade gjort mer nytta faktiskt, sammantaget.

Kolla in 4chan. Lär er hantera /pol/. Det är viktigt, för det är det nya. Det gamla dör, det nya föds.
Senast redigerad av Droidlife 2017-11-28 kl. 18:30.
Citera
2017-11-28, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm

Låt oss tro det bästa om varandra. Jag gillar ju dig trots att du postar Nordfrost-länkar.

Apropå det så har vi här en media-rapport om den svenska varianten, eller det krystade försöket till svensk variant om vi ska vara lite noggranna.

https://www.svd.se/den-nya-extremhog...-skona-snubbar
Citat:
Mannen som presenterade honom har satt sig i publiken: Christoffer Dulny, den före detta SD-politikern som nu är ordförande för Nordisk alternativhöger. Rörelsen kommer från USA, och på den politiska kartan placeras den in tätt intill de öppna nazisterna.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6807207
Citat:
Nordiska alternativhögern är inget politiskt parti och ställer inte upp i något val. Men de vill påverka människors sätt att tänka, så att fler ska bli rasister. Därför skriver de på internet och gör poddar, alltså radioprogram på nätet.

Jag håller med om att det är bättre för missanpassade unga män att ge sig in i detta än i anime eller My Little Pony. Någon faktor i media-kriget eller någon annanstans däremot? Nej.
Citera
2017-11-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droidlife
"Ren nazism" är banter pådessa "tummelplatser", och ingalunda alltid ärligt menat. Det finns många
färgade och svarta användare som deltar i samtalen där borta, men om du kommer in och är
känslig och skall bli bekräftad oscv, så kommer man att uppmana dig att ta livet av dig så snabbt
som möjligt.

Nu ska vi vara respektfulla nog att läsa vad andra faktiskt skriver. Vad jag skrev var att på marken, t.ex. i Charlottesville i augusti, så manifesterar sig det hela som ren nazism.

Vi knytar an lite till media igen: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...stranter--en-d
Citat:
Hundratals vita nationalister, nynazister, Ku Klux Klan-medlemmar och andra högerextrema hade samlats i Charlottesville, Virginia för vad de beskriver som sitt största massmöte på decennier, med syfte att ”ta tillbaka Amerika”.

Demonstrationen gick under parollen ”Förena högern” och skulle börja vid klockan 12 lokal tid på lördagen i protest mot att en staty av sydstatsgeneralen Robert E Lee ska tas ned, rapporterar CNN.

Det här kan bara finnas på Internet, ingen annanstans. OBS: bilden på killen som körde bilen. Han ska lära oss något?
Citera
2017-11-28, 18:39
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Dårkommunisterna har alltid fungerat på detta oärliga vis, och nu måste de som motsätter sig NWO anamma denna attityd och dessa verktyg. Vi har haft nätet i 20 år in effect för vanligt folk, som social media. Det hela är i fosterstadiet, men redan har ställen som 4chan /pol/ påverkat ett presidentval, och påverkar dag för dag den politiska diskursen.
Här har du helt fel. Dårkommunisterna har alltid varit anförda av små grupper av intellektuella, ofta judar och homosexuella. Kommunistpropaganda och gatuaktivism har funnits långt ner i den näringskedjan, och varje ny våg av vänsterextremism har föregåtts av flera nivåer av mindre och mindre intellektualism, till dess att budskapet så småningom kokats ned till ren aktivistnivå.

Samma sak gäller den amerikanska althögern. Jag följde den när den fortfarande bara var en hemsida, Richard Spencers ursprungliga Alternativeright.com. Denna hade i sin tur fått sin substans från europeiska intellektuella (nya högern, konservativa revolutionen), amerikansk akademisk högerradikalism (Kevin MacDonald, F. Roger Devlin) och amerikansk paleokonservatism (Pat Buchanan, Samuel T. Francis). Detta lyckades Spencer med flera koka ned ett snäpp och göra något mer lättuggat, utan att förlora själva kärnan.

4chan var på den här tiden politiskt irrelevant. Det fanns mycket chockhumor där och enskilda radikaler, men ingen substans. Den bittra sanningen är att channarna inte började mobiliseras på allvar förrän gamergate, vilket avslöjar vilken demografi det rör sig om. Till en början fanns inte heller någon självklar dragning till althögern, istället var man mer imponerad av pick up artist-rörelsen med sina "rödpiller" om skillnaderna mellan kvinnor och män. Först efter ett tag började man gradvis inse att PUA-killarna bara var freaks som åkte till Östasien och gick på bordeller, och att det lilla av substans de hade kom från F. Roger Devlin och liknande. Gradvis började man röra sig mot alternativhögern.

"Propaganda och kick ass" är helt värdelöst om det saknar urskiljning. Om man inte vet vad man ska propagera för får du en situation där du tränar upp och beväpnar en armé av blinda som du sedan hetsar upp och släpper ut på gatorna. Det blir inga resultat alls. Bara pinsamheter, förnedring och, i ditt fall, anglicismer som doftar mer av Politism än nationalism.
Citera
2017-11-28, 18:47
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Jag har följt amerikansk "alternativ" höger sedan början av 2016 så jag har en fullständig och komplett bild av det. Och ja, det är en organisk kultur som finns där och det är väl bra så. Men som NIX-registret påpekade så kan 35-åringar i Sverige inte kopiera den och försöka lansera den i Sverige. Det blir väldigt krystat och konstgjort vilket är pinsamt tydligt.

Vad jag också sett är att det konkreta resultatet på marken är: ren nazism. Detta fungerar inte. Mot en riktig ledarskribent i t.ex. en debatt blir en sådan yngling totalt mosad. En sådan "rörelse" som 4-chan/pol kan bara finnas på internet och influera ynglingar. Men skälet till att den kan göra det är samtidigt att saker och ting och inte står rätt till i samhället för att uttrycka det milt. Därav mitt omdöme om den rörelsens deltagare.
I Sverige kopierar vi inte. Här har vi Flashback och på uppsving är meme-fabriken Sweddit samt diverse facebookgrupper och mängder av alternativa sajter. Vi kopierar inte, vi anammar, gör det till vårt och påverkar. Vi har en väldigt levande internetkultur i Sverige. Konstigt vore annars iom vinter och 100 fiber.

Alla dessa plattformar på internet hör ihop. Bekantas bekanta ger att alla hänger överallt. Det skapar ett stort spindelnät där allas olika flöden i någon form kommer in i ditt flöde. Exempelvis Soros och hans subversiva verksamhet som tvingats tas upp av agendasättande DN för att tackla Ungern. Hela Soros grejen skapades, eller iallafall spreds, hos alternativa gräsrotssidor online. Det är ett bevis för internets makt som skapare av historier och nyheter.

4chan och flashback har samma essens, anonym plattform för det fria samtalet som skapar opinion. Den nya generationen människor läser inte ledarsidor eller kollar på Rapport. Den nya generationen människor är på sitt flöde på 4chan, flashback, reddit, facebook, twitter, instagram och snapchat vilket påverkas av internetkulturen som emanerar från samma sociala plattformar. Således vinns mediekriget om mångkultur på dessa plattformar. Dessa plattformar är polariserade och folk hamnar i sina bubblor, det intressanta är därför hur och vilka budskap som lyckas kommer in i bubblorna för att därmed skapa opinion.

Anonymus, wikileaks, blockchain, p2p, open source är centrala delar i den nya kultur vi ser. Ingen har riktigt kontroll på detta. Det är folket som styr. Censur och övervakning är ett vidare steg för makten i att försöka kontrollera medieflödet online. Man gör det såklart i terrorns, hatets, hotets, brottets och våldets namn. Men det kommer om vi inte är uppmärksamma, leda till en kokt Pepe.
Citera
2017-11-28, 18:52
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Nu ska vi vara respektfulla nog att läsa vad andra faktiskt skriver. Vad jag skrev var att på marken, t.ex. i Charlottesville i augusti

Charlottesville var ett övergrepp emot yttrandefriheten, där "nazisterna" angreps av polisen och vallades in i den fradgande vänsterns led. De hade tillstånd till sin samling, men sveks av staden pgr av "HITLER!!!!!". ALLTING fungerar så idag, på motståndarsidan till gamla värden och gammal reson och kunskap. "Tänk om det blir Hitler!". Vänstern, med näsorna i spetsen, försöker bryta ner den västerländska kultur som har byggts upp av VITA Europeer.

End game är nu "in effect". Fatta detta. Det är snabbt in effect. Varenda jävla julreklam i England detta år har en svart man och en vit kvinna i en idylliska parbildning, som endast existerar i verkligheten en gång på tiotusen.

Media är ett vapen idag, helt och hållet, och näsorna verkar ha kastat masken ifrån sig totalt och
går all in på att försöka hjärntvätta den sovande pöbeln. Det är skrämmande att se?

Tycker du det också, att det är skrämmande att se?

https://www.youtube.com/watch?v=fyNhzFYP3ts

https://www.youtube.com/watch?v=cNvrOWN3q5Q

De skiter i om det hela funkar "i verkligheten", för de är hjärntvättade.
Citera
2017-11-28, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
I Sverige kopierar vi inte. Här har vi Flashback och på uppsving är meme-fabriken Sweddit samt diverse facebookgrupper och mängder av alternativa sajter. Vi kopierar inte, vi anammar, gör det till vårt och påverkar. Vi har en väldigt levande internetkultur i Sverige. Konstigt vore annars iom vinter och 100 fiber.

Vad jag syftade på specifikt var de som kallar sig Nordisk alternativhöger. Jag motsäger inget annat du skriver men det finns fler ungdomar än de internetberoende som sysselsätter sig med det du tagit -- se www.nyheter24.se som exempel. Min poäng är att man inte kan ta det som finns på nätet och omsätta det i praktiken, eller presentera för vuxna för den delen.
Citera
2017-11-28, 18:57
Medlem
Citat:
Charlottesville var ett övergrepp emot yttrandefriheten, där "nazisterna" angreps av polisen och vallades in i den fradgande vänsterns led...

Det gick med andra ord åt helvete, vilket var min poäng. Det går inte att omsätta på marken, så att säga.

Citat:
End game är nu "in effect". Fatta detta. Det är snabbt in effect. Varenda jävla julreklam i England detta år har en svart man och en vit kvinna i en idylliska parbildning, som endast existerar i verkligheten en gång på tiotusen.

Media är ett vapen idag, helt och hållet, och näsorna verkar ha kastat masken ifrån sig totalt och
går all in på att försöka hjärntvätta den sovande pöbeln. Det är skrämmande att se?

Tycker du det också, att det är skrämmande att se?

https://www.youtube.com/watch?v=fyNhzFYP3ts

https://www.youtube.com/watch?v=cNvrOWN3q5Q

De skiter i om det hela funkar "i verkligheten", för de är hjärntvättade.

Eftersom du är ung så kan jag upplysa dig om att inget av det du tar upp började år 2015 eller 2016. Det har många decennier bakom sig. Många decennier av "mediakrigande" till och med. Och då menar jag långt innan dina föräldrar föddes.
Citera
2017-11-28, 19:04
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Min poäng är att man inte kan ta det som finns på nätet och omsätta det i praktiken, eller presentera för vuxna för den delen.
Nej, man tar det som gjordes av och för vuxna, sedan är det faktiskt skitsamma om det också har fått avknoppningar i chan-/TV-spelskulturen.

Därmed har du ingen anledning att bråka om Nordfront och liknande sidospår. Ta till dig det som är bra, strunta i om det finns andra avknoppningar som är mindre imponerande.

"Inga fiender till höger", som man säger, utifrån ett gammalt franskt vänstermantra som högern plockat upp och anpassat till Carl Schmitts vän-fiende-distinktion.
Citera
2017-11-28, 19:05
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Här har du helt fel. Dårkommunisterna har alltid varit anförda av små grupper av intellektuella, ofta judar och homosexuella. Kommunistpropaganda och gatuaktivism har funnits långt ner i den näringskedjan, och varje ny våg av vänsterextremism har föregåtts av flera nivåer av mindre och mindre intellektualism, till dess att budskapet så småningom kokats ned till ren aktivistnivå.

Samma sak gäller den amerikanska althögern. Jag följde den när den fortfarande bara var en hemsida, Richard Spencers ursprungliga Alternativeright.com. Denna hade i sin tur fått sin substans från europeiska intellektuella (nya högern, konservativa revolutionen), amerikansk akademisk högerradikalism (Kevin MacDonald, F. Roger Devlin) och amerikansk paleokonservatism (Pat Buchanan, Samuel T. Francis). Detta lyckades Spencer med flera koka ned ett snäpp och göra något mer lättuggat, utan att förlora själva kärnan.

4chan var på den här tiden politiskt irrelevant. Det fanns mycket chockhumor där och enskilda radikaler, men ingen substans. Den bittra sanningen är att channarna inte började mobiliseras på allvar förrän gamergate, vilket avslöjar vilken demografi det rör sig om. Till en början fanns inte heller någon självklar dragning till althögern, istället var man mer imponerad av pick up artist-rörelsen med sina "rödpiller" om skillnaderna mellan kvinnor och män. Först efter ett tag började man gradvis inse att PUA-killarna bara var freaks som åkte till Östasien och gick på bordeller, och att det lilla av substans de hade kom från F. Roger Devlin och liknande. Gradvis började man röra sig mot alternativhögern.

"Propaganda och kick ass" är helt värdelöst om det saknar urskiljning. Om man inte vet vad man ska propagera för får du en situation där du tränar upp och beväpnar en armé av blinda som du sedan hetsar upp och släpper ut på gatorna. Det blir inga resultat alls. Bara pinsamheter, förnedring och, i ditt fall, anglicismer som doftar mer av Politism än nationalism.

Fetade är helt enkelt fel. Anonymous var långt innan gamergate.

Citat:
Vad jag syftade på specifikt var de som kallar sig Nordisk alternativhöger. Jag motsäger inget annat du skriver men det finns fler ungdomar än de internetberoende som sysselsätter sig med det du tagit -- se www.nyheter24.se som exempel. Min poäng är att man inte kan ta det som finns på nätet och omsätta det i praktiken, eller presentera för vuxna för den delen.
Som sagt, de vuxna blir gamla och dör och ungdomarna växer upp och blir de vuxna. Ungdomar idag är födda med internet, man är internetgenerationen. Internetberoendet är utbrett, kolla exempelvis runt dig när du åker kollektivtrafik och se hur alla är helt inne i sina skärmar. Det är lite skrämmande faktiskt, men för att skapa opinion så krävs det att man kommer in i folks flöden och plantera fröer i medvetanden. Sen när den ekonomiska krisen kommer och tillvaron blir lite jobbig så kommer motkraften på full front.

Du kallar det nordisk alternativhöger men missar då skogen för alla träden. Du fattar inte kulturen som detta härstammar ifrån. Internet är medier av idag som påverkar människor. Aftonbladet, dn, svt och tv4 är för gamla gubbar och gummor. Du har helt enkelt fel när du skriver att man inte kan omsätta internets opinion i praktiken. https://pepethefrogfaith.wordpress.com/
Citat:
THE REAL STORY BEHIND HILLARY CLINTON’S “CARTOON NAZI FROG” WILL BLOW YOUR MIND
Läs detta och förstå hur Pepe the frog är en gammal egyptisk gud och del av mytbildning.
Senast redigerad av frasselito 2017-11-28 kl. 19:49.
Citera
2017-11-28, 19:18
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Det gick med andra ord åt helvete, vilket var min poäng. Det går inte att omsätta på marken, så att säga

Nae, det som skedde var orättvist. Ingen lag var bruten, ändå marscherade snuten in och förklarade mötet för ett "state of emergency" (what?) och knuffade ut Spencer och gänget in i den ylande commie-horden.

Detta rapporterade man inte om i MEDIA, eftersom kriget inom MEDIA (topic) icke existerar annat än
som smågnabb på en kaffebjudning. Nu har GEEEPEEEE tydligen beslutat sig för att ta fucking betalt.
Jag bryr ig inte. Jag skiter i GP. De kan brinna och dö i ett dike. Jag har internet, med diverse
tummelplatser tusen gånger mer dynamiska än deras reliksystem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in