2017-10-15, 03:55
Medlem
Kongruensbojds avatar
Att Timell skulle slå sin fru låter som löst skvaller. Skulle hon inte lämna honom om så var fallet? Jag menar, de har inga små barn längre, Martin är varken särskilt populär eller snygg, hon skulle få ekonomisk ersättning vid skilsmässa, och inte minst hade hon fått moraliskt stöd från media och flera mediapersonligheter om hon lämnade Martin.
2017-10-15, 07:48
Medlem
emma80s avatar
Av de som delar Lulu Carters inlägg finns bl.a. en feminist med flera tusen följare. Hon verkar ligga bakom Nattskiftet, en organisation för rätten att vara trygg i natten och en kamp mot våld och sexuella övergrepp som de/hon själva skriver på Instagram.

Det påstås att Timells offer har blivit skuldbelagda, tystats ner, fått skriva på kontrakt m.m. Av sina egna chefer på TV4. Får se om det ger ytterligare ringar på vattnet eller om det hela ignoreras av media och dör ut. Hur som helst så anklagar denna Lisen både TV4 och Bonnierkoncernen samt såväl kvinnliga som manliga chefer.

Expressen och Aftonbladet verkar inte annars dra sig för att skriva om hur kändisar bråkar på sociala medier o.s.v. De har tidigare skrivit lite om Timell och Äntligen hemma, hur medarbetare uttryckt sitt missnöje. Får se hur det blir nu med Lulu vs Martin, när hon verkar backas upp av en och annan.

https://www.instagram.com/p/BaO6Jk_g...reassonflorman

Att människor med makt i flera år inte tagit detta på allvar. Personer har tystats ner, de har blivit ombedda att skriva på kontrakt som skyddar förövaren, blivit kallade till chefens rum där de blivit skuldbelagda. Av både manliga och kvinnliga chefer. Att TV4 och hela Bonnierkoncernen inte agerar utan fortsätter hålla #timell om ryggen är pinsamt. Låt oss kalla dem för vad de egentligen är: brottslingar.

Personer med ett strukturellt stöd och makt, har hjälpt till att undertrycka offer under flera år och gör det än idag. Speciellt när de befinner sig i maktens korridorer och när deras offer inte har medel eller offentligt stöd för att kunna slå tillbaka.
Senast redigerad av emma80 2017-10-15 kl. 07:53.
2017-10-15, 08:11
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Skulle ingen backa Lulu i detta så skulle det nog vara PR-smart av Martin att anmäla för förtal.
Ja om han har helt, 100% rent mjöl i påsen ja. Annars vore det självmål naturligtvis.
2017-10-15, 08:12
Medlem
Teleslingas avatar
Men..varför håller Bonnierkoncernen/TV4 Timell så om ryggen i ur och skur? Dessa envetna rykten kan väl inte vara bra för trovärdigheten och tittarsiffrorna? Det är något jag har missat här.
2017-10-15, 10:03
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Men..varför håller Bonnierkoncernen/TV4 Timell så om ryggen i ur och skur? Dessa envetna rykten kan väl inte vara bra för trovärdigheten och tittarsiffrorna? Det är något jag har missat här.
En generation av samröre och affärer ihop? Svågerpolitik och ett par säckar pengar räcker väl gott?
2017-10-15, 10:42
Medlem
Sopphjonets avatar
Ett ex som är journalist berättade att MT var ökänd i branschen för att vara sjukt obehaglig. Det här fick jag höra för ca 18 år sedan redan. Jag blev rätt förvånad. MT framstod ju som så myspysig i tv.
2017-10-15, 10:45
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Att Timell skulle slå sin fru låter som löst skvaller. Skulle hon inte lämna honom om så var fallet? Jag menar, de har inga små barn längre, Martin är varken särskilt populär eller snygg, hon skulle få ekonomisk ersättning vid skilsmässa, och inte minst hade hon fått moraliskt stöd från media och flera mediapersonligheter om hon lämnade Martin.

MT har ju sagt att han är troende kristen. Ingen aning om ifall hon också är det men ibland tycker ju religiösa människor att äktenskapet är "for life" oavsett vad som inträffar. Nu spekulerar jag självklart just vad gäller deras fall, men detta med religiös övertygelse som gör att folk härdar ut med elände är ju inget ovanligt rent generellt.
2017-10-15, 12:00
Medlem
Teleslingas avatar
Finns det egentligen något mer än lösa rykten som stärker testen att Timell är en damboxare?
2017-10-15, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Något som gått tråden förbi (?) kanske är följande:
Därför bröt bin Ladin med Martin Timell -Vilken rubrik!

Det var 1996 som Martin Timell och hans familj åkte på semester till Saudiarabien tillsammans med Niklas Strömstedt och Agneta Sjödin, som då var ett par.

Svenskarna hade träffat Bakr bin Laden, bror till Usama bin Ladin, under en skidsemester i Åre och blivit medbjudna till Egypten. Resan slutade i familjen bin Ladins palats i saudiarabiska Jidda

http://www.expressen.se/noje/darfor-...martin-timell/

Kul ställe att semestra på, Arabien..

Se där. Haha jisses måste sannerligen blivit rejält skämmigt efter 11:e September 2001 där och som du säger. Vem fan vill semestra i Arabvärlden..? Den absolut sämsta delen i världen efter norra Latin Amerika.

1996 kunde man väl åkt till Thailand som alla andra eller på safari i något medeltida Afrika land.
2017-10-15, 18:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Skulle ingen backa Lulu i detta så skulle det nog vara PR-smart av Martin att anmäla för förtal.

Hitills är det bara någon som backat upp Lulu om att Martin inte är trevlig, en kameraman skrev om det på Lulus instagram.
Att vara otrevlig är ju inte kriminellt, utan ett arbetsmiljöproblem.
Sedan är det fasligt många som har "hört" någon säga eller att man känner "någon"
som varit med om att Martin varit dryg.

Dock har ingen tjej gått ut med att de blivit utsatt för sexuella trakasserier.

Kan dock tänka mig att Lulu är mycket bitter.
http://www.expressen.se/noje/lulu-ca...ntligen-hemma/
2017-10-15, 23:22
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby C
Har inte läst igenom alla sidor i den här tråden, men har en del smaskiga saker att dela med mig av. Fick reda på allt detta under den senaste helgen, plus lite annat som dyker upp i trådar där dom här hemma.

Källan är pålitlig ska också tilläggas.

- Mar*in Ti*ell är sexmissbrukare. I skivande stund befinner han sig på behandlingshem. Han har bl a haft en trekant med L*lu Car*er och Ka*in Man*erstål. Trekanten ägde rum i en pool på en fest som Ti*ell själv anordnat, framför andra chockade gäster. Under samma fest sprang han omkring helt naken, med stånd och tryckte/juckade mot besvärade gäster. Sinnessjukt med andra ord.

- Han har blivit tagen på bar gärning när en 14-årig flicka sög av honom på Östermalm.

- Han, "knullar med allt och alla" helt enkelt, enligt min källa.

Är det nån mer som kan bekräfta Bobby C historia om Martin.?
2017-10-16, 00:56
Medlem
JBernards avatar
Nu kanske inte Martin Timell är ett under av vänlighet och trevnad men jag får snarare vibbar av att Lulu Carter är en tvättäkta kaninkokerska. Troligt scenario; Lulu Carter ville bli behandlad som en stjärna, vara med och styra produktionen, få mer tv-tid, bättre betalt etc. Timell tyckte annorlunda och tvålade till hennes ego. Lulu blev arg och gör allt för att hämnas på Timell. Kosta vad det kosta vill.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in