2017-10-16, 01:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Nu kanske inte Martin Timell är ett under av vänlighet och trevnad men jag får snarare vibbar av att Lulu Carter är en tvättäkta kaninkokerska. Troligt scenario; Lulu Carter ville bli behandlad som en stjärna, vara med och styra produktionen, få mer tv-tid, bättre betalt etc. Timell tyckte annorlunda och tvålade till hennes ego. Lulu blev arg och gör allt för att hämnas på Timell. Kosta vad det kosta vill.

Jag har hört att Lulu var Timells elev då han var ungdomsledare på någon fritidsgård. (Man kanske inte säger "elev" i det sammanhanget, men ni fattar ändå.) Stämmer det?
2017-10-16, 05:04
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Nu kanske inte Martin Timell är ett under av vänlighet och trevnad men jag får snarare vibbar av att Lulu Carter är en tvättäkta kaninkokerska. Troligt scenario; Lulu Carter ville bli behandlad som en stjärna, vara med och styra produktionen, få mer tv-tid, bättre betalt etc. Timell tyckte annorlunda och tvålade till hennes ego. Lulu blev arg och gör allt för att hämnas på Timell. Kosta vad det kosta vill.

Kan tänka mig något sådant ligger bakom
"Den som gapar efter mycket, mister snart hela stycket".

Dock påminner Martin lite om Lennart Hyland,alla utgick att
Lennart var en trevlig mysfarbror,men egentligen var han en elak
Gubbsjuk alkoholist.Hylands fru skrev en bok efter hans död om
hans problem.

Intressant klipp med Martin http://www.tv4.se/helt-sjukt/klipp/m...kargen-2334441
2017-10-16, 07:47
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Kan tänka mig något sådant ligger bakom
"Den som gapar efter mycket, mister snart hela stycket".

Dock påminner Martin lite om Lennart Hyland,alla utgick att
Lennart var en trevlig mysfarbror,men egentligen var han en elak
Gubbsjuk alkoholist.Hylands fru skrev en bok efter hans död om
hans problem.

Intressant klipp med Martin http://www.tv4.se/helt-sjukt/klipp/m...kargen-2334441
Exakt detta! Det finns en intressant dokumentär av Christopher Barnekow och Gunnel Werner där de följer Hyland under ett par arbetsdagar under arbetet med Hylands Hörna. Intressant att se hur Hylands personlighet förändras när han blir "trängd" av helt vanliga arbetsrelaterade frågor från intervjuvarna och visar närmast paranoida drag. Tyvärr finns programmet inte kvar på Öppet Arkiv.

Skulle vara intressant med något liknande reportage om Timell men det lär han aldrig tillåta. Egentligen märkligt att han i princip aldrig låter sig intervjuvas.
2017-10-16, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby C
Har inte läst igenom alla sidor i den här tråden, men har en del smaskiga saker att dela med mig av. Fick reda på allt detta under den senaste helgen, plus lite annat som dyker upp i trådar där dom här hemma.

Källan är pålitlig ska också tilläggas.

- Mar*in Ti*ell är sexmissbrukare. I skivande stund befinner han sig på behandlingshem. Han har bl a haft en trekant med L*lu Car*er och Ka*in Man*erstål. Trekanten ägde rum i en pool på en fest som Ti*ell själv anordnat, framför andra chockade gäster. Under samma fest sprang han omkring helt naken, med stånd och tryckte/juckade mot besvärade gäster. Sinnessjukt med andra ord.

- Han har blivit tagen på bar gärning när en 14-årig flicka sög av honom på Östermalm.

Varför har han inte blivit anmäld för allt detta övergrepp på minderårig?
Tvivlar på att han sprungit runt och juckat mot folk med kuken i vädret.
Det skulle väl kommit ut bilder på eländet, något måste snackat om det.
2017-10-16, 10:52
Medlem
Stämmer det inte att Lulu sög av MT i en bubbelpool? Att de sedan haft ihop det vid ett flertal tillfällen?

Känns som att MT tröttna på Lulu när sillisarna försvann.. Lulu fick inte vara kvar i Äntligen Hemma och blev bitter as fuck.
2017-10-16, 10:55
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Stämmer det inte att Lulu sög av MT i en bubbelpool? Att de sedan haft ihop det vid ett flertal tillfällen?

Känns som att MT tröttna på Lulu när sillisarna försvann.. Lulu fick inte vara kvar i Äntligen Hemma och blev bitter as fuck.
Har också hört detta. Samt att Lulu peggade Bosse Rappne på samma fest.
2017-10-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Har också hört detta. Samt att Lulu peggade Bosse Rappne på samma fest.

Känns lite märkligt hela grejen. Hon säger sig självt vara notoriskt otrogen. Har hört om 3-4 olika killar i 20-30 års åldern hon lägrat som 50+. MT o hon har man hört om i flera år. Kan det vara så att de körde på ett tag och sedan skar det sig, Lulu tar enkla vägen och kallar MT sexist då det snarare handlat om två människor det skurit sig mellan än något annat?

Tänker ändå, har man tryckt någon några gånger förändras lite dynamiken för vad man normalt säger/berör en tjej. Man tror att barriären sänkts, om då Lulu helt plötsligen fått för sig något efter att ha umgåtts med någon rabiat jävel, typ Gynning, blir det ju svårt för MT att fatta att barriären skjutit i höjden.

Allt andas riktigt mycket "bakfylleångest" ifrån Lulu snarare än att MT skulle vara ensamt svin i caset.

Har hon dessutom låtit Bosse kliva på så kan hon ju inte bry sig särskilt mycket om något.
2017-10-16, 11:10
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Känns lite märkligt hela grejen. Hon säger sig självt vara notoriskt otrogen. Har hört om 3-4 olika killar i 20-30 års åldern hon lägrat som 50+. MT o hon har man hört om i flera år. Kan det vara så att de körde på ett tag och sedan skar det sig, Lulu tar enkla vägen och kallar MT sexist då det snarare handlat om två människor det skurit sig mellan än något annat?

Tänker ändå, har man tryckt någon några gånger förändras lite dynamiken för vad man normalt säger/berör en tjej. Man tror att barriären sänkts, om då Lulu helt plötsligen fått för sig något efter att ha umgåtts med någon rabiat jävel, typ Gynning, blir det ju svårt för MT att fatta att barriären skjutit i höjden.

Allt andas riktigt mycket "bakfylleångest" ifrån Lulu snarare än att MT skulle vara ensamt svin i caset.
Ja det hela är mycket märkligt. Jag vet inte hur mycket Bosse är insyltad men jag vill minnas att han också tyckte att Martin betedde sig som ett svin. Sen att Bosse oftast var kanonfull vid vissa inspelningar är en annan historia...
2017-10-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ja det hela är mycket märkligt. Jag vet inte hur mycket Bosse är insyltad men jag vill minnas att han också tyckte att Martin betedde sig som ett svin. Sen att Bosse oftast var kanonfull vid vissa inspelningar är en annan historia...

Bosse kan dock ha varit och sniffat lite hårt i rabatten misstänker jag. Undrar egentligen vad hans relation till MT är, börjar han prata om att även han blivit sexuellt trakasserad kanske man kan fundera på vad han odlat fram och om Lulu tagit av det också?
2017-10-16, 11:25
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Vänta nu...VÄNTA nu! Ligger det någon sanning i dessa eller driver du med oss? Pratar vi om Bosse Rappne?
2017-10-16, 11:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Vänta nu...VÄNTA nu! Ligger det någon sanning i dessa eller driver du med oss? Pratar vi om Bosse Rappne?
Ja, detta har jag hört av en bekant som var med ofta vid inspelningarna då Bosse Rappne var med i programmet. Bosse uttalade sig ju också negativt om MT tillsammans med Lulu och nån annan tjomme.

Ska tydligen har skurit sig rejält efter detta.
2017-10-16, 11:33
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ja, detta har jag hört av en bekant som var med ofta vid inspelningarna då Bosse Rappne var med i programmet. Bosse uttalade sig ju också negativt om MT tillsammans med Lulu och nån annan tjomme.

Ska tydligen har skurit sig rejält efter detta.
Jag tänkte mer på din antydan om att Bosse skulle kröka. Har du några belägg för det men än utsagor från "en bekant"? Kanske söp Bosse bort ångest över att behöva träffa Timell på säsongskickoffer eller så.

Jag skulle också vilja veta vilka i teamet/red. som tryckt Elsa B. och om hon i så fall behöll rockabilly-klänningen på för att dölja magfläsket. Vet din bekant inget om det?

Edit: Har vi förresten hört några andra än Rappne och Lulu uttala sig negativt om Timell? Har till exempel den andre hattprydde trädgårdstomten vädrat missnöje?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in