Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-09-08, 23:41
  #1
Medlem
Var det nåt bråk mellan dessa i förra veckan?
Missade vad det handlade om, kan nån upplysa?
2004-09-09, 04:04
  #2
Medlem
xatrixs avatar
Kvällspressen som överdriver. Martin sa nåt om att Ernst var en trevlig prick som är bra på sin sak, men att han inte delar Ernst smak. Och Ernst sa nåt i samma stil - att Ernst är mer inredning och Martin byggnation. Slaskpressen lyckas få detta till bråk
2004-09-09, 09:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xatrix
Kvällspressen som överdriver. Martin sa nåt om att Ernst var en trevlig prick som är bra på sin sak, men att han inte delar Ernst smak. Och Ernst sa nåt i samma stil - att Ernst är mer inredning och Martin byggnation. Slaskpressen lyckas få detta till bråk

hehe, ok! Trodde att det hade varit mer rallarslagsmål, men icke då!
2004-09-09, 10:40
  #4
Avstängd
Roger Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
hehe, ok! Trodde att det hade varit mer rallarslagsmål, men icke då!

Fjoll-Ernst i rallarslagsmål? Tillåt mig småle...

Hade han lyckats klappa till Timell så hade han pausat slagsmålet en stund medan han gick och hämtade en färgkarta så att han kunde nyansbestämma den rodnande svullnaden i Timells plyte...

// Roger P.
2004-10-14, 21:57
  #5
Medlem
Skvalleristens avatar
Timell - en byggrufflare?

Hej
Ett litet rykte om MT. Har ni mer info om detta? Eller är det bullsh*t?

Enligt två oberoende separata 'vanligtvis välunderrättade källor' , lär den gode TV-snickaren ha eller ha haft en snickar/byggverksamhet (litet liknande de jobb som han kör i TV med reparationer, tillbyggnader etc) och kört med (även för den luttrade branchen) fula metoder, saltade räkningar, dåligt jobb, sena betalningar till hans leverantörer, otrevligt sätt etc.

Har sett några FB-inlägg om hans otrevliga sätt, men inget om byggeriet...

Vet ni mera?

/Skvalleristen
2004-10-14, 22:17
  #6
Medlem
david_båths avatar
han fick till slut ingen deg och var tvungen att börja jobba med Bullen
2004-10-14, 23:34
  #7
Medlem
Johabbed bin Laugssons avatar
Hörde att det var reklamjobbet för Nicotinell som betalade konkursskulderna.
2004-10-14, 23:47
  #8
Medlem
Jag anser att MT är en ---- och en ------- utan dess like och jag trodde aldrig att jag skulle försvara den -----. Han och en kompis startade en byggfirma. Jobben de gjorde var bra och de betalade leverantörerna, de kunde handla på räkning och behövde inte betala kontant. Sedan att det var roligt att glänsa på ett visst fotbollslagshemmaarena är en annan sak. Det var där MT träffade Tv folket och beslöt att byta yrke. Kompisen fortsatte firman och jag tror att den är igång fortfarande. Det var en kompis till MT inte till mig om någon undrar.
2004-10-14, 23:52
  #9
Medlem
Bagronks avatar
En bekant till mig jobbade lite med honom förut, vi pratar slutet av 90-talet. Han sa att Timell var fuskbyggare deluxe. Han gjorde en massa skit framför kameran sen fick fackmännen rycka in och köra lite gör om gör rätt.
2004-10-15, 00:06
  #10
Medlem
Läste att han haft en städfirma som hette absolut/absolute rent( parodi på vodkanamnet), tror det var en intervju med honom.
2004-10-15, 00:48
  #11
Moderator
Oddballs avatar
Vi har väl alla synder i bagaget? Han har lyckats bra på tv, är omtyckt av många och tjänar duktigt med stålar så jag tro att det som vanligt är svensk avundsjuka som gör folk klagningsbenägna på honom.

Förresten, finns det byggfirmor som INTE fuskar alltså????
2004-10-15, 07:49
  #12
Medlem
Saters avatar
Jag tror att MT är ett populärt hatobjekt hos dom flesta hantverkare, dels ses han som ett hot när han beskriver för vanligt folk hur mycket dom egentligen kan göra själva och dels så är framförallt byggjobbare rädda för att deras jobb inte ska framstå som tillräckligt macho när även en hemmapulare kan göra det. Att sedan byggare sprider rykten om att Timelleffekten skapar merkostnader för försäkringsbolagen bekräftas inte av dom själva.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback