Citat:
Jag tror att de mycket väl visste vad de gjorde. Men jag tror också att de är, och har varit, arroganta och okunniga. De förstod inte vilka konsekvenser deras agerande skulle få. Nu står alla ansvariga handfallna tror jag.
Jag vill fortsätta analysen med att återgå till sista stycket i trådstarten av Dogdylan 2011-01-14:
SD är alltså en del av problemet med mångkulturen – inte lösningen. Alltså måste vi försöka hitta lösningar där SD inte är delaktiga.
Frågan är HUR lösningar ska kunna hittas. Jag är ju av den uppfattningen att det som behövs är saklig och opartisk information så att folk verkligen förstår HUR det står till i Sverige. Någon annan lösning tror jag faktiskt inte finns. Jag kan i varje fall inte komma på någon.
Jag vill fortsätta analysen med att återgå till sista stycket i trådstarten av Dogdylan 2011-01-14:
Kriget har börjat - och det kriget, mina vänner, kommer Sverigedemokraterna inte delta i. Detta är inträdesporten till ett inbördeskrig i medierna. Ägarförhållandet och antalet ligger på vänsterliberalernas och de liberala multikulturalisternas sida - men frågan är om liberalerna kommer böja sig ändå? Vi får se.En hypotes som ter sig alltmer trolig är att SD också vill ha mångkultur eftersom det är deras livsluft. Utan invandring finns inga frågor för SD. Det enda SD lever på är att klaga på invandringen och mångkulturen. SD håller sig utanför kriget eftersom de inte har någon substans att bidra med. De måste vara tysta för att inte avslöja sin egen tomhet. De åker på en räkmacka på mångkulturen.
SD är alltså en del av problemet med mångkulturen – inte lösningen. Alltså måste vi försöka hitta lösningar där SD inte är delaktiga.
Frågan är HUR lösningar ska kunna hittas. Jag är ju av den uppfattningen att det som behövs är saklig och opartisk information så att folk verkligen förstår HUR det står till i Sverige. Någon annan lösning tror jag faktiskt inte finns. Jag kan i varje fall inte komma på någon.
Huvudet på spiken. För Sverigedemokraterna kommer aldrig att presentera någon mirakelkur som tar oss ut ur denna mardröm. SD vill skicka tillbaka kriminella invandrare - å andra sidan är dessa SD:s livsluft. Det som ger någon anledning att rösta på SD.
Hittills är det Oyto som har presenterat nån slags hållbar lösning genom tankarna om kretsloppsmigration. I mitt tycke är det dom flyktingfamiljer som lyckats bäst som först ska återvända hem för att se till att hemlandet kan ta hand om de mindre lyckade.
Tror ni att Sverige fixar det om Alice Teodorescu, Peter Wolodarski och Katarina Janouch flyttar hem igen? Det tror jag.