2017-08-06, 02:59
Medlem
JustZlatans avatar
Funkar EMS-träning? Det räcker med 20 minuter i veckan och det ska motsvara 3 timmars träning. Peter Jihde provade och det såg kämpigt ut för honom. 20 min i veckan vore perfekt för mig, kostar dock 300-400 kr per gång så det är ju inte billigt, men om det ger synliga resultat så är jag mycket intresserad. Jag är fan desperat nu.
Citera
2017-08-06, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Funkar EMS-träning? Det räcker med 20 minuter i veckan och det ska motsvara 3 timmars träning. Peter Jihde provade och det såg kämpigt ut för honom. 20 min i veckan vore perfekt för mig, kostar dock 300-400 kr per gång så det är ju inte billigt, men om det ger synliga resultat så är jag mycket intresserad. Jag är fan desperat nu.

Vad menas med synliga resultat? Jag tror inte på det men som bäst kanske det blir ett helkroppspass i veckan.
Citera
2017-08-06, 10:07
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Vad menas med synliga resultat? Jag tror inte på det men som bäst kanske det blir ett helkroppspass i veckan.

Om man tränar 3 timmar på gym så lär man se resultat efter några månader. 20 minuter med EMS ska ge likadant resultat. Men det är då en helkroppsdräkt man tar på sig. Om man ska köpa EMS-apparat för hemmabruk lär det ta lite längre tid. Man jag är villig att betala upp till 4000 kr för en bra apparat som man kan använda hemma. Det är väl samma sak antar jag. Man sätter fast elektroder på kroppen, samtidigt tränar man och träningen blir mångdubbelt effektiv än vad den annars hade varit utan EMS.
Citera
2017-08-06, 10:17
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Om man tränar 3 timmar på gym så lär man se resultat efter några månader. 20 minuter med EMS ska ge likadant resultat. Men det är då en helkroppsdräkt man tar på sig. Om man ska köpa EMS-apparat för hemmabruk lär det ta lite längre tid. Man jag är villig att betala upp till 4000 kr för en bra apparat som man kan använda hemma. Det är väl samma sak antar jag. Man sätter fast elektroder på kroppen, samtidigt tränar man och träningen blir mångdubbelt effektiv än vad den annars hade varit utan EMS.

Spara pengarna och lägg tid på ett vettigt träningsschema istället. Sköt kosten/vilan/sömnen och ha tålamod, det händer inte över en natt.
Citera
2017-08-06, 10:47
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Spara pengarna och lägg tid på ett vettigt träningsschema istället. Sköt kosten/vilan/sömnen och ha tålamod, det händer inte över en natt.

Så du tror att Jihde bara spelar med?

https://www.youtube.com/watch?v=wFoydnc5egM
Citera
2017-08-06, 11:16
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Så du tror att Jihde bara spelar med?

https://www.youtube.com/watch?v=wFoydnc5egM

Det är nyhetsmorgon, så ja, förmodligen.
Citera
2017-08-06, 13:30
Medlem
JustZlatans avatar
Är det här för låga parallete bars? https://www.fitnesssport.se/reebok-f...5-ffcf8760c3f8

De skulle passa bra i min lilla lägenhet istället för höga och fula parallete som bara kommer ta plats.

Funkar Captains Of Crush? För några år sen köpte jag billigare varianter men slutade med dom. Kommer inte ihåg varför men jag tror att jag fick ont i händerna. De var inte så sköna att använda.

http://www.gymgrossisten.com/captains-of-crush
Citera
2017-08-08, 17:08
Medlem
GyllenePeniss avatar
Hur många veckor tar det att få grövre armar?

Idag kör jag helkroppspass 3ggr i veckan. jag kör basövningarna från www.styrkelabbet.se ganska hårt och äter ordentligt. Brukar runda av passen med bicepscurls och träna triceps med ett rep man hänger i en vajer för att sedan dra rakt ned.

Är det bara tålamod som gäller eller finns det något annat jag bör tänka på?
Citera
2017-08-08, 17:18
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GyllenePenis
Hur många veckor tar det att få grövre armar?

Idag kör jag helkroppspass 3ggr i veckan. jag kör basövningarna från www.styrkelabbet.se ganska hårt och äter ordentligt. Brukar runda av passen med bicepscurls och träna triceps med ett rep man hänger i en vajer för att sedan dra rakt ned.

Är det bara tålamod som gäller eller finns det något annat jag bör tänka på?
Det är en "hur långt är ett snöre?"-fråga.

Hur mycket grövre pratar vi? Någon som inte tränat innan och kör armar kan säkert lägga på nån centimeter redan efter två veckor, men det är ju för att mer vätska dras in i musklerna, man får pump med mera. Är det grövre? Räknas 0,1cm grövre?

Bara fortsätt kör och så länge det rör sig åt rätt håll är det bara fortsätta. Få blir någonsin nöjda ändå.
Citera
2017-08-08, 17:54
Medlem
GyllenePeniss avatar
Jag förstår att det är svårt att svara, tänkte mer om övningarna (basövingarna) kanske inte ger så mycket armar.

En annan snabb fråga:

Hur länge kan man köra samma sorts övningar innan kroppen "lär" sig och vänjer sig?
Min plan är att endast köra basövningar mina första 6 månader. Är det lång/kort tid rent allmänt att gå utan variation?
Citera
2017-08-08, 18:00
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Hur länge kan man köra samma sorts övningar innan kroppen "lär" sig och vänjer sig?
Du kan köra en övning hur länge som helst.
Citera
2017-08-08, 19:27
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Jag förstår att det är svårt att svara, tänkte mer om övningarna (basövingarna) kanske inte ger så mycket armar.

En annan snabb fråga:

Min plan är att endast köra basövningar mina första 6 månader. Är det lång/kort tid rent allmänt att gå utan variation?

Som redan nämnts kan du köra samma övningar hela livet, om du nu skulle vilja det. Är du nybörjare så får du ha tålamod och lägga ner ett antal år, det händer inte över en natt, det tar tid. Dock kan man som nybörjare, beroende på utgångsläget givetvis, öka relativt snabbt både i styrka och volym.

Fantasifullt användarnamn förövrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in