2019-03-17, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stryp-Enok
hehe ja 3 %... damn. Skulle innebära att man i princip är döende.

Här är en känd kroppsbyggare som ligger på 4% när bilderna är tagna. Ofta visas han som exempel på lägsta möjliga kroppsfett %.
https://madnessmedia.net/helmut-strebl/

Vänder era tråkiga kommentarer och tar det endast som positiv feedback då jag vet vad som stämmer.

http://www.bilddump.se/bilder/201903...233.183.48.png
Citera
2019-03-17, 16:44
Medlem
Stryp-Enoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viikner
Vänder era tråkiga kommentarer och tar det endast som positiv feedback då jag vet vad som stämmer.

http://www.bilddump.se/bilder/201903...233.183.48.png

Kul du la upp en bild men nix, inte 3%.
Citera
2019-03-17, 16:48
Medlem
Citat:

Stämmer inte exakt då jag mätt med en linjal. Glöm det snacket. Mitt mål är ca 3% punkt.
Ge mig kritik istället, för jag vill inte ha fler frågor eller svar om min % bodyfat..
Citera
2019-03-17, 16:54
Citat:
Orkar inte argumentera i mot. Jag ligger på 3-3.5. Jag söker efter svar, jag utgår ifrån vad som stämmer, kan skicka bilder senare in i min process.
(Lite svårt att knäppa kort samtidigt som jag mäter då jag inte har en riktig fett mätare. Ska låna en våg av min pt jag ska träffa 1 gång i månaden, (som är mer exakt i mot min linjal). Därimot kanske du får en överblick hur undernärd jag varit eller är med andra ord.

Är ute svar på mina frågor. Vill inte diskutera något jag redan vet. Ursäkta för min otrevlighet men som sagt, vill ha svar på mina frågar..

Nej, du har inte 3% kroppsfett...
Citera
2019-03-17, 16:55
Citat:
Stämmer inte exakt då jag mätt med en linjal. Glöm det snacket. Mitt mål är ca 3% punkt.
Ge mig kritik istället, för jag vill inte ha fler frågor eller svar om min % bodyfat..

Kritik om vadå?
Citera
2019-03-17, 17:25
Medlem
[quote=Viikner|67054782][i]Hej!
Ja
Citera
2019-03-17, 18:08
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag är svag i hela kroppen. Men när jag körde bänkpress så verkar det som att det är fördelaktigt att ha starka biceps eftersom man trycker upp stången. Körde några övningar i en ryggmaskin där man drog vikterna nedåt, även där känns det som att biceps hjälper till när man trycker ned handtagen

Klart att det aldrig skadar med starka biceps, men i bänkpress spelar det mycket liten roll. I ryggövningar aktiveras däremot biceps helt annorlunda.

Biceps är en ganska liten och ganska svag muskel, satsa på att aktivera de stora muskelgrupperna (ben, rygg, bål) med tunga basövningar så kommer biceps få sitt också. Trust me
Citera
2019-03-17, 18:44
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Klart att det aldrig skadar med starka biceps, men i bänkpress spelar det mycket liten roll. I ryggövningar aktiveras däremot biceps helt annorlunda.

Biceps är en ganska liten och ganska svag muskel, satsa på att aktivera de stora muskelgrupperna (ben, rygg, bål) med tunga basövningar så kommer biceps få sitt också. Trust me
+1. Instämmer. Det är framförallt triceps, inte biceps, som "hjälper" till vid bänkpress. Är du svag i hela kroppen så rekommenderar jag också att lägga fokus på basövningar.
Citera
2019-03-17, 19:04
Medlem
0.39s avatar
Fan, bilden på hans fantastiska fettprocent funkar ju inte. Har någon sparat den i sann Flashback-anda?
Citera
2019-03-17, 19:17
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
+1. Instämmer. Det är framförallt triceps, inte biceps, som "hjälper" till vid bänkpress. Är du svag i hela kroppen så rekommenderar jag också att lägga fokus på basövningar.

Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem

Ok, tack för era tips!
Citera
2019-03-17, 20:16
Citat:
Ursprungligen postat av 0.39
Fan, bilden på hans fantastiska fettprocent funkar ju inte. Har någon sparat den i sann Flashback-anda?

Nej, men han var riktigt riktigt tunn. Definitivt under 10% men 3% är ju nästan biologiskt omöjligt.
Citera
2019-03-17, 20:52
Medlem
Citat:

Länken fungerar inte, så jag kan inte bedöma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in