Citat:
Instämmer i allt.Helt otroligt att de kunde tjäna såna belopp under den korta tiden. De borde tvingas betala tillbaka pengarna, i synnerhet när vi vet hur det gick till.
En Lotto-vinst framstår som fjuttig i jämförelse med vad de tjänat. Det är inte konstigt när man läser FUP att många i familjen/släkten är pigga på att öppna flyktingboende/familjehem.
Ingen kunskap praktiskt taget, anställ släkten, behandla klienterna hur som helst. Vägrar de sex får de stryk helt enkelt. Även om det till slut satte den definitiva spiken i kistan.
Det är väl enda gången Johanna har sagt en sant ord när hon jämför flyktingbranschen med narkotikahantering. Nu har det väl blivit något bättre men det är f*n chockerande att läsa.
Sen när Johanna pratar om att köpa Granliden för aktieutdelningen, det är så man mår illa..
Sen att hon dessutom framställs som kreativ och företagsam, jag saknar ord. Det är inte så konstigt att när hon saknade plats till en flykting sa "han kan sova på golvet". Det är fruktansvärt att det ens har fått förekomma i några månader..
En Lotto-vinst framstår som fjuttig i jämförelse med vad de tjänat. Det är inte konstigt när man läser FUP att många i familjen/släkten är pigga på att öppna flyktingboende/familjehem.
Ingen kunskap praktiskt taget, anställ släkten, behandla klienterna hur som helst. Vägrar de sex får de stryk helt enkelt. Även om det till slut satte den definitiva spiken i kistan.
Det är väl enda gången Johanna har sagt en sant ord när hon jämför flyktingbranschen med narkotikahantering. Nu har det väl blivit något bättre men det är f*n chockerande att läsa.
Sen när Johanna pratar om att köpa Granliden för aktieutdelningen, det är så man mår illa..
Sen att hon dessutom framställs som kreativ och företagsam, jag saknar ord. Det är inte så konstigt att när hon saknade plats till en flykting sa "han kan sova på golvet". Det är fruktansvärt att det ens har fått förekomma i några månader..
Är chockerande att veta att de på så kort tid kunde dra in så jävla mycket av våra skattepengar i en verksamhet som från början skriker vanskötsel, ansvarslöshet och girighet.
Jag undrar hur det egentligen går till när de får sina tillstånd? Har de visat upp någon verksamhetsplan som sett seriös och ok ut? Är kommunerna så desperata att de tar emot vilken "hjälp" de än kan få?
Att en sån som JM ska få ha ansvar över flyktingundomars boende, trygghet osv, överösas med pengar för det och behandla dem som skit, som en vara hon ska utnyttja och suga ur så mycket pengar hon kan. Mår illa.
Jag tycker att det är självklart att de skulle bli återbetalningsskyldiga till viss del alternativt skadeståndsskyldiga till kommunen för att så grovt ha misskött sitt uppdrag.
Undrar verkligen hur mycket liknande skit som finns inom de privata företagen för flyktingmottagning.
Inget går väl att jämföras med JM:s "bravader", men i alla fall.
Ska Sverige ta emot flyktingar borde kommunerna ha egna flyktingförläggningar, inga privata.
Det är ett allvarligt fel i Sverige när det kan få gå till som i Pangea.
- men hon står väl högre än allt vad normer, regler, riktlinjer och lagar heter och behöver inte bry sig om sånt tjafs. Hon äger dem ju.