2017-07-23, 03:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tror jag också. Polisanmälan framstår som ett desperat drag, kanske ett sätt att skaffa fram motbevis i en hotande vårdnadstvist där Aki på goda grunder befarade att han skulle blivit anklagad för att ha varit narkoman.
Han går med på att backa på bedrägerianmälan på 128k (betalade hon tbx nåt?) den 20 mars - men inte gällande anmälan om JM's narkotikainnehav.
Ja, det låter troligt. Dels för sin egen skull, både överlevnad och anseende, och i förlängningen inför en garanterat stormig vårdnadstvist. Får en känsla av att han blockerar henne.
Citera
2017-07-23, 03:44
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Tror jag också. Polisanmälan framstår som ett desperat drag, kanske ett sätt att skaffa fram motbevis i en hotande vårdnadstvist där Aki på goda grunder befarade att han skulle blivit anklagad för att ha varit narkoman.

I en familjerättsutredning (finns olika nivåer) kan vittnesuppgifter tas in, vilket skulle sätta AP i svår sits vad gäller motbevisning (ssk om det hon skjutit i honom var spårbart, men kanske ändå).

Om det vore syftet. Kanske finns det med i potten.
Citera
2017-07-23, 06:55
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Nu svänger den egengjorda RPUn från munvig och extremt manipulativ till apkorkad och imbecill.
Det verkar som ni själva "saknar" något för att klara av att sätta "rätt" epitet, vad?
Hur vill du själv beskriva din ouppnåeliga drömkvinna, Mördar-Johanna?
Vad saknar du själv eftersom du gör ditt bästa för att försvara och gulligulla med JM?
Någon idé? Jag har det i alla fall.
Citera
2017-07-23, 10:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Är det inte polisens/utredarnas sak att söka vittnet enligt hennes uppgift?

Det är klart att det är polisen/utredarnas sak att söka vittnet, de har ju redan försökt 11 gånger att verifiera hennes så kallade alibi men utan resultat eftersom allt varit ljug från Johanna,s sida.

Hennes stora problem är förutom ljugandet att hon inte fattar hur gången ska vara, istället för att kontakta sin advokat skickar hon tramset till Tingsrätten som hanterar det precis som de ska göra, diarieför eländet och ser till att de som borde ha kontaktats i första hand får kännedom om tramset.

Sändlistan till vilka som skulle ha brevet innehåller en drös namn men konstigt nog glömde hon Hikes som borde ha fått infon först av alla, det kan man ju fundera lite på om man vill.

Hikes kan nu enkelt slippa problemet Johanna om hon vill, samarbetssvårigheter så det står härliga till kan ju anföras för att bli entledigad från sitt självmordsuppdrag.
Citera
2017-07-23, 10:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Statsmedia berättar om annat roligt som händer i e-tuna:

" 109 SVT Text Lördag 22 jul 2017
INRIKES PUBLICERAD 22 JULI

Okänd man svårt misshandlad

En svårt misshandlad man hittades
under natten till lördagen medvetslös
på en skolgård i Eskilstuna.

Mannen hade skador i ansikte och huvud
och fördes med ambulans till sjukhus,
skriver Eskilstuna-Kuriren. Offret,
som tros vara i 55-årsåldern, hade
inga id-handlingar på sig och polisen
har ännu inte kunnat prata med honom.

-Vi har heller inte hört från någon
som saknar någon så vi vet nästan
ingenting om vad som hänt, säger
Anette Wilhelmsson, vakthavande befäl
vid Sörmlandspolisen. "

"Skolgård" låter väl som under våra vänners perspektiv men åldern på förövare är ju då ändå inte helt fel ute. Relaterat?

Mer från statsmedia om e-tuna:

" 106 SVT Text Söndag 23 jul 2017
INRIKES PUBLICERAD 23 JULI

Man drunknade i gammalt stenbrott

En man i 30-årsåldern har drunknat i
Hällbygropen utanför Eskilstuna,
skriver Eskilstuna-Kuriren.

Vid 18.30-tiden på lördagskvällen kom
ett larm om att en person setts hoppa
från en klippa och sedan inte kommit
upp ur vattnet, enligt räddnings-
tjänsten.

Dykare fick upp en man som fördes till
sjukhuset, men hans liv gick inte att
rädda.

Hällbygropen är ett vattenfyllt före
detta stenbrott dit många åker för att
bada. "

Johanna Style? Relaterat?
Citera
2017-07-23, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men hold your horses,
Nu glappar det allt i synapserna rejält.
Du fortsätter nämna att hon bara lite trivialt är som vem som helst som vill skylla ifrån sig.
Ditt ovidkommande Lindomedravel ignorerade jag rätt av.

JM sitter och skriver över 40 jävla lappar och petar in dem i korkar. Hon sitter och förnedrar sin döda far och vill det ska ut i media, hon skyller på sin son, hon erbjuder 500k upp till en mille för att köpa sig fri. Hon skriver haranger med förlopp som ska ljugas ihop.
Hon är tamejfan inte nån i mängden:
Hon ränner rätt i armarna på konstapeln med sitt helt störda, apkorkade beteende i häktet.

Sen kan du svamla vidare om restriktioner bäst du vill. Inlåst lär hon bli oavsett på bas av sitt skrivande innan hennes nuvarande utspel i media.
.. och brist på alibi.
........och 10-tal försök till alibi.
..............och avlyssningar.
...............................och motiv.
.............................................och blåst resonemang där hennes trovärdighet är noll.
Du fortsätter monotont dryfta mina intentioner, låt så vara. Mer än så du tragglar dessa avhandlade lappar om och om igen, jag talar om brevet t tingsrätten. JM är inte unik du landar i en könsdebatt men du måste se förbi den. Misstänkta under restriktioner försöker dagligen kommunicera med omvärlden likaså skylla på andra eller alternativa gm. Varför tror du att medgärningsmannaskap eller utvidgat sådant skrivits in i lagen? Ett numera bekvämt begrepp där domstol och åk kan trolla lite med kollektivt straff ist för att dom måste beskriva den individuella brottsliga handlingen för var och en och det har endast med att göra att "alla skyller på alla" oavsett blodsband eller inte. JM och MR är inte unika hur mycket du än vill tro så. Vem/vilka skyller rajabi på? Varför mal du bara vem JM skyller på?
Senast redigerad av 6nysningar 2017-07-23 kl. 11:58.
Citera
2017-07-23, 11:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Du fortsätter monotont dryfta mina intentioner, låt så vara. Mer än så du tragglar dessa avhandlade lappar om och om igen, jag talar om brevet t tingsrätten. JM är inte unik du landar i en könsdebatt men du måste se förbi den. Misstänkta under restriktioner försöker dagligen kommunicera med omvärlden likaså skylla på andra eller alternativa gm. Varför tror du att medgärningsmannaskap eller utvidgat sådant skrivits in i lagen? Ett numera bekvämt begrepp där domstol och åk kan trolla lite med kollektivt straff ist för att dom måste beskriva den individuella brottsliga handlingen för var och en och det har endast med att göra att "alla skyller på alla" oavsett blodsband eller inte så JM och MR är inte unika hur mycket du än vill tro så. Vem/vilka skyller rajabi på? Varför mal du bara vem JM skyller på?
JM är unik eftersom hon hela tiden hittar på nya lögner.
Vad jag vet har det aldrig tidigare funnits någon som försökt med mer än tio olika alibin.

Hon är också helt unik när hon försöker skylla på sina barn och när hon drar in andra nära släktingar och säger otroligt elaka saker om dem. Känner du till någon person som har försökt skylla på sina barn? Normala mammor gör allt för att skydda sina barn.
Citera
2017-07-23, 11:50
Medlem
develis avatar
Hon är så blåst i det här förhöret att det är helt obegripligt att man inte fattade misstankar. Det är lögner, det är grovt förtal i samma andetag som hon ger sken av att de är kära och ska flytta till Strömstad. Det finns en ny kvinna med i bilden som hon med hätskhet gör till knarkare och av noll betydelser för Aki.

20150818:
" Johanna gråter en stund innan förhöret börjar."

"(..) de planerade att de skulle sälja bostadsrätten och flytta till Strömstad. Hon berättar att hon fått ett arbete på socialtjänsten i Strömstad."

" (..) tanken var att han skulle skriva sig på Grankvistvägen för att sen skulle de tillsammans flytta till Strömstad."

Fyra meningar efteråt så säger hon om sin make som nyss dött:
" Han var bra ibland men ibland så önskar hon att han bara försvann. Hon säger också att ibland tyckte hon att han var han en riktig skitstövel. "

Sen fortsätter hon:
"På frågan om hon kontaktar någon utav hans släkt eller vänner så säger hon att det gör hon inte. Hon har ingen kontakt med hans släkt alls och hon säger att att Aki var ingen trevlig person."

Vilken fru undlåter helt att berätta att deras son och bror avlidit?

Sen kör hon racet med Aki som kvinnomisshandlare och fortsätter med att Nadja "betydde ingenting" samt ljuger att hon inte kontaktat henne. När hon blir överbevisad så säger hon istället att Nadja och Aki missbrukat ihop, hon är en knarkare. "var bara en person" och "ingenting som betydde nåt."
Nadja är bara en lek för honom..

Alert, red flag.
Senast redigerad av develi 2017-07-23 kl. 11:57.
Citera
2017-07-23, 11:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Du fortsätter monotont dryfta mina intentioner, låt så vara. Mer än så du tragglar dessa avhandlade lappar om och om igen, jag talar om brevet t tingsrätten. JM är inte unik du landar i en könsdebatt men du måste se förbi den. Misstänkta under restriktioner försöker dagligen kommunicera med omvärlden likaså skylla på andra eller alternativa gm. Varför tror du att medgärningsmannaskap eller utvidgat sådant skrivits in i lagen? Ett numera bekvämt begrepp där domstol och åk kan trolla lite med kollektivt straff ist för att dom måste beskriva den individuella brottsliga handlingen för var och en och det har endast med att göra att "alla skyller på alla" oavsett blodsband eller inte så JM och MR är inte unika hur mycket du än vill tro så. Vem/vilka skyller rajabi på? Varför mal du bara vem JM skyller på?
Du skrev om andra häktade, likställde dem med JM och jag besvarade den delen. Du fortsätter i samman anda.
Sen ältar du samtidigt om brev till TR och förfasas:
Därav kommentar att du blandar äpplen och päron.
Du påminner om JM i ditt sätt att slingra dig. Usch. Taskigt nog är det lika illa ställt med trovärdigheten även för din del.

Jag har full koll på innebörden av medgärningsmannaskap och skiter blankt i det sidospåret från ditt håll. Jag skriver att JM är en patetisk fitta med sitt lapp- och brevskrivande.
Eller som hon skulle ha sagt: Förstår du? Fattar du? Har du förstått?
Citera
2017-07-23, 12:02
Medlem
develis avatar
Citat:
I en familjerättsutredning (finns olika nivåer) kan vittnesuppgifter tas in, vilket skulle sätta AP i svår sits vad gäller motbevisning (ssk om det hon skjutit i honom var spårbart, men kanske ändå).
Om det vore syftet. Kanske finns det med i potten.
Diskussionen handlar inte om vem som förutspås vinna nån framtida - förväntad - kamp.
Det handlar om vad en människa i en förjävlig sits kan tänkas sätta försöka sätta emot och varför.

Det handlar om knarkinnehav när JM försökt droga ner honom drygt en månad innan, att Aki inte undlät att prata om händelsen med den svullna armen, att JM gjort detta mot honom, att han uppges vara väldigt arg på henne.
Det är ett faktum att hon i tid och otid använder tvillingarna som slagträ fram till dags datum och hans anhöriga uppger att hon hotat att han aldrig skulle få träffa dem mer.
Hur som haver - vore de så romantiska och kärvänliga som hon vill ge sken av så hade han väl dragit tillbaka anmälan mot sin fru om narkotikainnehav likaväl som anmälan bedrägeri, men det ligger ju kvar i över tre månader på vårkanten. Hon motanmäler och i just denna fråga tycks ingen ge ner.
Citera
2017-07-23, 12:04
Medlem
Citat:
Mer från statsmedia om e-tuna:

" 106 SVT Text Söndag 23 jul 2017
INRIKES PUBLICERAD 23 JULI

Man drunknade i gammalt stenbrott

En man i 30-årsåldern har drunknat i
Hällbygropen utanför Eskilstuna,
skriver Eskilstuna-Kuriren.

Vid 18.30-tiden på lördagskvällen kom
ett larm om att en person setts hoppa
från en klippa och sedan inte kommit
upp ur vattnet, enligt räddnings-
tjänsten.

Dykare fick upp en man som fördes till
sjukhuset, men hans liv gick inte att
rädda.

Hällbygropen är ett vattenfyllt före
detta stenbrott dit många åker för att
bada. "

Johanna Style? Relaterat?

Hur ser du någon koppling mellan Johanna och detta? Haha
Citera
2017-07-23, 12:05
Medlem
Honan6s avatar
Johanna skriver med Aftonbladet på sina sändlistor i de brev hon vill ska bli offentliga. Hon hoppas sannolikt att budskap ska läsas av vissa personer. Hon vill ha en relation med media och erbjuder sig skriva dagbok. Hon har inte en tanke på hur hon skadar oskyldiga anhöriga.
Hon har uttryckt att det var bra att Aki dog, att pappa dog och att det var synd att inte mamman dog. Hon skrattade och skojade till sonen A att hon nog skulle få gå på begravning i fängelsekläder.

Fabricerandet av minst 10 olika alibier är inte till hennes fördel. Sista försöket att få ett vittne att ställa upp och bekräfta ett besök på Statoil är beklämmande. Kanske hon tror att JJ ska bli rädd och skaka fram en kompis? Vem ska då betala och hur ska det gå till? Tre personer utanför väggarna är fortfarande under luppen. Blir svårt att hitta någon som självmant anmäler sig som vittne.

Om jag ska jämföra Johannas lögner och intrasslande i sitt egna nät, så tror jag och många med mig att det fanns substans i MR:s uppgifter om t-shirten och inspelningen. Kanske vi får veta den 7 augusti?

Johanna är inte som andra människor. Det har den här otroliga historien visat.
Jag blir mörkrädd när jag funderar på vad hon kan ha gjort tidigare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in