Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Det här var synnerligen intressant! När det börjar bli intressant från akademikerna att analysera och förklara vad som hänt och vilka som agerat, så blir det tämligen snart också legitimt att börja ifrågasätta och ansvarssöka i MSM. Det kan inte uteslutas att mediekriget kommer in i en ny fas efter nästa val, särskilt som Sverige då kommer att stå med ett stort antal närmast existentiella problem att hantera.
Med anledning av ditt inlägg, låt mig jämföra två händelser i närtid, i Sverige och Australien.
I Sverige gick DN:s kulturjournalist, Kristina Lindquist, ut i SVT och spydde galla över Sverige, för att västlandet med världens mest extrema invandringspolitik skickat hem ett fåtal ekonomiska migranter.
https://www.flashback.org/t2844752
Utöver en tråd på Flashback och press i alternativ media, så hände absolut ingenting.
Att en journalist på Sveriges främsta dagstidning beter sig som en landsförrädare / samhällsomstörtande element möttes uppenbarligen med medhåll av majoriteten i Sverige, då inga massiva uppsägningar av prenumerationer inträffade eller en storm av kritik riktades mot DN / Kristina Lindquist.
I Australien gick programledaren, Yassmin Abdel-Magied, för programmet Australia Wide på ABC (Australiens motsvarighet till SVT) ut på Anzac Day (som är en nationell helgdag som hyllar Australienska soldater som stupat i strid) ut på sin privata Facebook och postade ett kritiskt inlägg som löd
"Lest we forget (Manus, Nauru, Syria, Palestine)."
Detta ledde till en kritikstorm från alla nivåer., Folk blev fly-förbannade att hon förolämpade Australiens stupade soldater och därmed den australiensiska nationen. Kort därefter blev hennes program plötsligt nedlagt av ABC och hon fick ”sparken”.
http://www.news.com.au/entertainment...edecf89e4beb95
Jag vet att denna tråd är fokuserad på mediekriget om mångkulturen. Jag vet också vad jag själv anser om sakernas tillstånd.
Men kära tråddeltagare, vad säger ovanstående er om det Australiensiska och Svenska folket?
Låt mig avslutningsvis citera George Orwell:
“A people that elect corrupt politicians, imposters, thieves and traitors are not victims... but accomplices”