Nu har mediekriget om mångkulturen kommit så långt att alternativa medier skickar medarbetare till Almedalen. Kommer detta påverka bilden av vad som rapporteras i MSM också?
Först att nämnas här var Ledarsidornas satsning med närvaro i Almedalen - seminarier och poddsändningar. Jag har inte hunnit kolla på programmet med Sven-Otto Littorin, Ann Heberlein mfl - men det jag läste i Friherr:s kommentar gör mig väldigt förväntansfull.
Inom svensk alternativ media finns det en gigant som sticker ut på riktigt. Det är kvällstidningsjournalisten
Ingrid Carlqvist som har dryga 30 års arbetserfarenhet från medievärlden. Att jag kallar Ingrid Carlqvist för gigant beror på att hon vågar röra i tabubelagda ämnen långt före alla andra ens vågar tänka tanken. På det sättet är hon framförallt en pionjär. En modig människa. När MSM alldeles nyligen har börjat våga röra vid varbölden islam och dess konsekvenser ja, då har Ingrid Carlqvist redan lämnat islam och tagit sig an ett nytt tabubelagt ämne.
I sommar kommer Ingrid Carlqvist ut med en bok som handlar om hur Sverige blev mångkulturellt. I den boken kommer hon avhandla judarnas roll i samhällsförvandlingen av Sverige.
Tidigare i tråden har det avhandlats om hur Ingrid Carlqvist i en av
Ingrid & Conrads poddsändningar attackerade
Ann Heberlein genom att kräva henne om ursäkt för allt hon tyckte för några år sen. För bara 3-4 år sedan var Ann Heberlein en typisk Social Justice Warrior - det fanns ingen hejd för alla som hon tyckte synd om (utom oss svenskar förstås). Naturligtvis snappade Ann Heberlein upp detta och skrev en krönika på
Ledarsidorna.se där hon svartmålade Ingrid Carlqvist å det grövaste. Men utan att be om ursäkt för hennes egen politiska aktivism några år bakåt i tiden. Där vann Ingrid Carlqvist på teknisk knockout. För så gör man bara inte. Att
Johan Westerholm lät Ann Heberleins fulspel gå genom den redaktionella granskningen förvånar mig. För han vill ju så gärna framstå som en gentleman. Men vem vet? Det kanske är skådespeleri som mycket annat i det förljugna medielandskapet.
Under veckan kommer i alla fall Ingrid Carlqvist och hennes poddkollega Conrad strosa runt i Almedalen och göra livesändningar varje dag. De kommer nog prata med folk typ
Gustav Kasselstrand,
Erik Bergqvist och lite SD-folk i Jimmie Åkessons periferi.
Kanske blir årets Almedalen mest ihågkommet för
Drottningmötet:
Ingrid Carlqvist vs Ann Heberlein?
Kan det låta sig göras?
Här är ett smakprov från Ingrid Carlqvists ankomst till medieelitens Almedalen:
https://youtu.be/B7HEkI2Iy4Y
Bring it on!