2017-02-04, 21:33
Medlem
deTremouillacs avatar
Alice T var/är viktig som vändpunkt och agendasättare. Men hennes juridiskt torra och lillgamla krönikor drar mot pekoral och hon är inte alls lika vass som Gudmondson/Arpi på SvD i mina ögon. Tycker Alexandra Boscanin är vassare, likadels Mattias Bred. Den senare blandar bra mellan mer neutrala ämnen och högeragiterande.

Förövrigt hade expressen en artikel som en asylsökande som var i problem för han ljugit om sin ålder. Artikeln var rätt kritisk och kändes som ett inlägg i mediakriget, ordet "Asyllögn" lanseras(?) i artikeln. Det är helt klart en markör för ett annat narrativ än det godtrogna "mänskliga rättigheter"-narrativet av igår.
Senast redigerad av deTremouillac 2017-02-04 kl. 21:36.
Citera
2017-02-04, 22:00
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men Åsa Linderborg är intressantare än Alice & Anna.
Alice Teodorescu och Anna Dahlberg har varit intressanta, men är idag inte mer än en gäspning. Från att ha varit med och flyttat väggarna i åsiktskorridoren så befinner de sig nu med god marginal inne i samma korridor. Detta utan att själva ha rört sig en millimeter.

Även om det går frustrerande långsamt så är det så att väggarna fortfarande flyttas utåt, och för att vara relevant så måste man följa med den rörelsen. Det har inte nyss nämnda två skribenter gjort.

Sörj inte dem. Det finns gott om opportunistiska yngre skribenter beredda att ta deras plats.

Mediekriget saknar verkligen plats för den som vill leva på gamla meriter.
Citera
2017-02-04, 22:25
Medlem
Chefen för roteln för grova brott i Örebro kommer tvinga media att bekänna färg i mediakriget efter följande inlägg på facebook igår. Vilken av tidningarna kommer att plocka upp det här först?

Citat:
Jag är så jävla trött. Det jag kommer att skriva här nedan, är inte politiskt korrekt. Men det skiter jag i. Det jag kommer att torgföra till er alla skattebetalare är förbjudet att torgföra för oss statligt anställda. Det renderar i utebliven karriär och utebliven individuell lön. Även fast det är sant. Jag skiter i allt detta, ska snart ändå gå i pension efter 47 år i denna verksamhet. Jag kommer nu och varje vecka framgent att redogöra i detalj för vad som sysselsätter Mig som utredare/förundersökningsledare på grova brottsroteln polisen i Örebro. Det kommer inte att harmoniera med BRÅ: s uppfattning eller andra vänstervridna kriminologers uppfattning i den allmänna debatten.
Våra pensionärer går på knäna, skolan är ett enda kaos, sjukvården är ett inferno, polisen har totalhavererat etc etc. Alla vet varför men ingen törs eller vill torgföra anledningen, p g a att Sverige alltid levt på myten om det präktiga ultimata samhället som har osinnliga resurser för att vara i framkant när det gäller att vara det enda politiskt korrekta alternativet i en dysfunktionell värld som slår knut på sig själv, genom destruktivt beteende i olika religioners namn.
Nu kör vi; Detta har jag hanterat Måndag- fredag denna vecka: Våldtäkt, våldtäkt, grov våldtäkt, överfallsvåldtäkt, utpressning, utpressning, övergrepp i rättssak, olaga hot, våld mot polis, hot mot polis, narkotikabrott, grovt narkotika brott, mordförsök, våldtäkt igen, utpressning igen och misshandel.
Misstänkta gärningsmän; Ali Mohamad, Mahmod , Mohammed, Mohammed Ali, igen , igen , igen Christoffer...va är det sant. Ja ett svenskt namn smög sig in i utkanten av ett narkotikabrott, Mohammed, Mahmod Ali, igen och igen.
Länder som representerar veckans alla brott: Irak , Irak, Turkiet , Syrien, Afganistan, Somalia, Somalia, Syrien igen, Somalia, okänt land, okänt land, Sverige. Hälften av de misstänkta kan vi inte veta säkert eftersom de inte har några giltiga papper. Vilket i sig oftast innebär att de ljuger om nationalitet och identitet.
Nu pratar vi bara Örebro kommun. Och dessa brott upptar vår utredningsförmåga till 100%.
Så här ser det ut och har sett ut de senaste 10-15 åren.
Återkommer nästa fredag med en redogörelse för den gångna veckan

https://www.facebook.com/peter.sprin...message_bubble
Citera
2017-02-04, 22:27
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men Åsa Linderborg är intressantare än Alice & Anna.

Jag är böjd att hålla med.

För att återkoppla Linderborg till mediekriget så har jag en föraning om att vi snart kan komma att se en ny trend.

Observation: Inom den fungerande delen av vänstern finns en växande frustration över identitetspolitiken. Samtidigt så är nyliberalerna alltmer tydliga att invandringshaveriet faktiskt har en lösning: nyliberalism i stora, stora, stora lass.

Analys: Det är upplagt för en motreaktion inom den fungerande delen av vänstern. En motreaktion som kommer att vända sig mot såväl identitetspolitik som nyliberalism. En vänsterreaktion kommer tvingas att välja mellan en i det närmaste okontrollerad invandring av araber och afrikaner och ett modernt välfärdssamhälle. Jag hoppas - och tror - att man väljer välfärden.

Tillägg: Hur tror jag att den kommande vänsterreaktioner kommer att se ut? Som en blandning av Amineh Kakabaveh och Johan Westerholm. Läs gärna denna artikel:

Citat:
Amineh Kakabaveh förfäras över en svensk vänster som överger sin klassiska idétradition och irrar sig in i ett kulturrelativistiskt och identitetspolitiskt mörker och ett politiskt etablissemang som lägger sig platta för islamister för att får röster och inflytande bland landets nya invånare.

Länk
Senast redigerad av SvenskOpposition 2017-02-04 kl. 22:50.
Citera
2017-02-04, 22:35
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockhamsrazor
Chefen för roteln för grova brott i Örebro kommer tvinga media att bekänna färg i mediakriget efter följande inlägg på facebook igår. Vilken av tidningarna kommer att plocka upp det här först?

Han var nog på fyllan och i går, och får sannolikt hjälp av polisens HR-avdelning att städa upp på sin Fejja, och dessutom hjälp med sitt tal när han ska pudla på måndag.

Om jag skulle ha fel så kommer det leda till att en ny front i mediakriget måste öppnas. Vänstermedia kommer naturligtvis skrika rasist, och Alice Teodorescu får nog problem när hon ska formulera sin nästa ledare där budskapet är att Sverige behöver massinvandring, men att vi då också måste vara beredda på sänkta trösklar. Alternativt går det väl ut något nytt PM från Timbro om hur den globalistiska massinvandringsprincipen, som Alice Teodoresu omfamnar, ska formuleras i ljuset av dessa obehagliga fakta. Jag undrar om polisen i fråga tycker att det räcker med sänkta trösklar för att komma tillrätta med de problem han upplever.
Citera
2017-02-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Han var nog på fyllan och i går, och får sannolikt hjälp av polisens HR-avdelning att städa upp på sin Fejja, och dessutom hjälp med sitt tal när han ska pudla på måndag.

Skulle denne man som snart går i pension pudla. Tillåt mig småle.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/po...are-i-aktuellt
Citera
2017-02-04, 22:47
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Skulle denne man som snart går i pension pudla. Tillåt mig småle.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/po...are-i-aktuellt
Jag loggade in på hans Fejja, och det ser ut som han är en som dricker bensin och skiter napalm, så du har säkert rätt. Jag ser dock inte hans originalinlägg, utan bara två på engelska: "I'm so fucking tired. What I will write here below, is not politically correct. But I don't care ..."

Han har visst över 1.000 kommentarer på sina två inlägg om mångkulturen. Synd bara att han gillar Alice Teodorescu, men han växer väl upp han med någon dag.
Citera
2017-02-04, 22:48
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Jag är böjd att hålla med.

För att återkoppla Linderborg till mediekriget så har jag en föraning om att vi snart kan komma att se en ny trend.

Observation: Inom den fungerande delen av vänstern finns en växande frustration över identitetspolitiken. Samtidigt så är nyliberalerna alltmer tydliga att invandringshaveriet faktiskt har en lösning: nyliberalism i stora, stora, stora lass.

Analys: Det är upplagt för en motreaktion inom den fungerande delen av vänstern. En motreaktion som kommer att vända sig mot såväl identitetspolitik som nyliberalism. En vänsterreaktion kommer tvingas att välja mellan en i det närmaste okontrollerad invandring av araber och afrikaner och ett modernt välfärdssamhälle. Jag hoppas - och tror - att man väljer välfärden.

Jag är ärligt rädd att det är försent att rädda välfärden, såvida man inte utvecklar den politiska viljan att massdeportera migranter.

Det finns också rationella ateistiska vänstermänniskor (inte i Sverige såklart) som har börjat ifrågasätta invandring från kulturinkompatibla områden. Se bara denna aktuella diskussion mellan Trumphatarna Bill Majer och Sam Harris:

Citat:
Host Bill Maher and author Sam Harris agreed on HBO's "Real Time" that the liberal establishment needs to stand up to Islamic extremism more, with Harris declaring "the left has allied itself with Islamists."

“You don't have to be a fascist or a racist or even a Trumpian to not want to import people into your society who think cartoonists should be killed for drawing the prophet," Harris told Maher on Friday.

"In the immediate aftermath of Orlando we have [Hillary] Clinton talking about gun control, only, and then admonishing the whole country not to be racist," Harris, the bestselling author of "Islam and the Future of Tolerance" continued.
http://thehill.com/homenews/media/31...with-islamists
Citera
2017-02-04, 22:54
Medlem
Citat:
Jag loggade in på hans Fejja, och det ser ut som han är en som dricker bensin och skiter napalm, så du har säkert rätt. Jag ser dock inte hans originalinlägg, utan bara två på engelska: "I'm so fucking tired. What I will write here below, is not politically correct. But I don't care ..."

Han har visst över 1.000 kommentarer på sina två inlägg om mångkulturen. Synd bara att han gillar Alice Teodorescu, men han växer väl upp han med någon dag.

3289 delningar nu. Jag var inne för en halvtimme sedan och då var det 2800. Det här kommer att bli megastort.
NA har redan börjat dissekreringen. Szarnecki kallar inlägget för enögt därför att *trumvirvel* 1/3 av alla som arbetar i vården är invandrare

http://www.na.se/orebro-lan/kanda-po...gg-pa-facebook
Citera
2017-02-04, 22:58
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
3289 delningar nu. Jag var inne för en halvtimme sedan och då var det 2800. Det här kommer att bli megastort.
NA har redan börjat dissekreringen. Szarnecki kallar inlägget för enögt därför att *trumvirvel* 1/3 av alla som arbetar i vården är invandrare

http://www.na.se/orebro-lan/kanda-po...gg-pa-facebook
Det här blir kul att följa.

NA kör sitt rasistkort. Hur kontrar Alice? Trösklar?

Citat:
– Det här kommer vi att titta på rättsligt, bekräftar polismästare Bo Andersson.
Snut mot snut i Sveriges hetaste drama sedan Ego Boy vann Elitloppet 1973.
Senast redigerad av LuktenUtavBajs 2017-02-04 kl. 23:01.
Citera
2017-02-04, 23:01
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:
Jag är ärligt rädd att det är försent att rädda välfärden, såvida man inte utvecklar den politiska viljan att massdeportera migranter.

Det finns också rationella ateistiska vänstermänniskor (inte i Sverige såklart) som har börjat ifrågasätta invandring från kulturinkompatibla områden. Se bara denna aktuella diskussion mellan Trumphatarna Bill Majer och Sam Harris:

http://thehill.com/homenews/media/31...with-islamists

Jag gjorde ett tillägg till mitt inlägg precis när du besvarade. Det finns vänsterpersoner även i Sverige som jag tror kommer att bli viktiga opinionsbildare i nästa våg av mediakriget. Bland annat Amineh Kakabaveh.
Citera
2017-02-04, 23:01
Medlem
Citat:

Man kan nog se det som en snarlik reaktion som mannen i min avatarbild drabbades av i Falling Down.

Citat:

Det tror jag inte. Jag har bara väntat på det här, och är förvånad över att det dröjt så länge. De offentliganställda är närmast problemen, och har i folks ögon en trovärdighet och autenticitet som vida överskrider den mest högprofilerade opinionsdrake som basunerar ut sina krönikor från de skyddade elfenbenstornen. Jag förstår att de är heligt förbannade.

Flashback, Facebook och arbetsplatsernas fikarum är idag per definition fronten i vanliga människors mediakrig. Gerillasoldaterna och informationsterroristerna som regnar granater på etablissemangsmedias parader. Du minns väl vår vän Jonas Vesterberg? Han som jag kallade "haren" som spränger fältet och får alla andra att behöva öka farten? Han har nu en kompis i Örebro. Hur reagerar Nerikes Allehanda? Cover up? Blir svårt.

Sanningen går inte att dölja längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in