2016-12-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMay
Någon som har erfarenhet av Star nutritons Multivitamin kapslar?
Vågar ju fan inte prova de efter att ha läst gymgrossistens användar-recensioner..

Köpte ett 60pack i den lokala matbutiken.
Märkte även att kapslarna är rejält stora och känns som papper, är helt mjuka och går att ta isär och sätta ihop, pulver innuti.

Går det att skippa kapseln och bara blanda pulvret i nån drink/vatten?

Gymgrossistens användar-recensioner är 0 värda. Mest nötter som skriver där tyvärr. Klart du kan ta bara pulvret. Trodde du att kapseln var den som innehöll vitaminerna eller hur tänkte du? =p
Citera
2016-12-03, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Gymgrossistens användar-recensioner är 0 värda. Mest nötter som skriver där tyvärr. Klart du kan ta bara pulvret. Trodde du att kapseln var den som innehöll vitaminerna eller hur tänkte du? =p

Tänkte mest på att kapslar brukar ju typ... smälta sakta och delvis släppa ut innehållet eller nåt.

Men då vet jag, bara blanda ut i nåt.
Citera
2016-12-03, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMay
Tänkte mest på att kapslar brukar ju typ... smälta sakta och delvis släppa ut innehållet eller nåt.

Men då vet jag, bara blanda ut i nåt.

Det ligger bara i kapslar för att man ska slippa dosera och slippa smaken. Kör på!!! =)
Citera
2016-12-17, 20:18
Medlem
Tänkte köpa en ny gainer då jag såg att det gick att köpa huvudingrediensen i de flesta gainers, maltodextrin för halva priset! Slipper helst fruktosen och den andra skiten som är i gainers, men funkar det att bara käka maltodextrin? Äckligt?
Citera
2016-12-30, 21:47
Medlem
Choklad-Mackas avatar
Snabbt: billigaste källan till protein, inget jävla sötingsmedel vill köra rent, som en man.
Citera
2017-01-05, 20:05
Medlem
Är probiotika från apoteket värda att köpa? Jag vet att deras vit D3 är för låg och köper den från gymgrossisten.
Vet inte om ni på fitness delen vet.

Tack för era svar.
Citera
2017-01-10, 17:40
Medlem
NakenGiraffs avatar
Goddag

Använt Mutant Mass Gainer ett tag nu och har börjat tröttna ordentligt på smaken. Den blandar sig riktigt dåligt i vatten dessutom.

Hade varit förevigt tacksam om man kunde få lite tips på välsmakande gainers från sidan svenskttillskott.se
(OBS! Endast den sidan)

Vill köpa in minst två smaker/två märken, med olika smaker, pga vill ej stå där igen med en smak som jag ogillar.

Vilka gainers rekommenderar ni från den sidan?

Samt, om ni har tid, och ork:

1) Tips på bra PWO -utan- B-vitaminer?
2) Tips på bra kreatin?
3) Tips på annat man bör köpa in för maximal viktuppgång (- & muskel)

Tack bästa ni.
Citera
2017-01-10, 19:56
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakenGiraff
Goddag

Använt Mutant Mass Gainer ett tag nu och har börjat tröttna ordentligt på smaken. Den blandar sig riktigt dåligt i vatten dessutom.

Hade varit förevigt tacksam om man kunde få lite tips på välsmakande gainers från sidan svenskttillskott.se
(OBS! Endast den sidan)

Vill köpa in minst två smaker/två märken, med olika smaker, pga vill ej stå där igen med en smak som jag ogillar.

Vilka gainers rekommenderar ni från den sidan?

Samt, om ni har tid, och ork:

1) Tips på bra PWO -utan- B-vitaminer?
2) Tips på bra kreatin?
3) Tips på annat man bör köpa in för maximal viktuppgång (- & muskel)

Tack bästa ni.
Min rekommendation är att du köper ett proteinpulver som du tycker smakar gott, och blandar ut det med maltodextrin. För det är just vad gainers är gjorda på - vassle och maltodextrin. Det blir dessutom billigare, betydligt billigare.

1) Låt bli. Drick kaffe.
2) Vanligt monohydrat för 99 kr / 500 g. De dyrare varianterna är inte bättre.
3) Kreatin och vassle är det enda jag skulle rekommendera. I övrigt, ät mat.
Citera
2017-01-19, 23:56
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Föra att öka biotillgängligheten adderas ofta bio-piperine aka svartpeppar till kapslarna,
årets klokaste fråga kommer här, smakar pulvret som innehåller detta svartpeppar som svartpeppar?

Går det att neutralisera piperine smak? eller tar det över
Citera
2017-01-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Föra att öka biotillgängligheten adderas ofta bio-piperine aka svartpeppar till kapslarna,
årets klokaste fråga kommer här, smakar pulvret som innehåller detta svartpeppar som svartpeppar?

Går det att neutralisera piperine smak? eller tar det över

Kapslar sväljer man. Så förstår inte frågan riktigt.
Citera
2017-01-20, 16:54
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Är probiotika från apoteket värda att köpa? Jag vet att deras vit D3 är för låg och köper den från gymgrossisten.
Vet inte om ni på fitness delen vet.

Tack för era svar.
Är väl inget fel på deras probiotika? Sedan handlar det inte om "apoteket" utan om själva märket, finns många olika probiotika-märken som säljs på apoteket och diverse nätbutiker.

Apropå probiotika, själv har jag hittat min nya favoritvitamin! Nämligen denna:

www.svensktkosttillskott.se/produkter/core_female_vitamins

^^ Ignorera att det står "female" på den; den skiljer sig inte märkvärdigt från den manliga varianten (något högre järn i den kvinnliga), bortsett från att den manliga varianten har fler bioflavoner från andra frukter, medan den kvinnliga har soja-isoflavoner (alltså fytoöstrogener, och nej, man får inte bitchtits av soja-fytoöstregener, inte heller sänker det ens testosteronvärden, eftersom fytoöstrogen inte är riktigt östrogen, utan snarare SERMs-liknande molekyler som molekylärt liknar östradiol) som är mycket nyttigt för både män och kvinnor:

Soy 'stops cancer and baldness':
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3607815.stm

Plus att den till skillnad från den manliga varianten, även innehåller ginseng, rosenrot, alfa liponsyra osv. Men det är just soja-fytoöstrogenerna som tilltalar mig, eftersom jag har hög risk för prostatacancer. Det som är bra med core vitamins, är att den inte bara innehåller fytoöstrogener, utan även en massa probiotika, och efter att ha gjort en del research, verkar det vara just de probiotiska bakterier som konverterar daidzein till (S)-Equol, som är just den metaboliten som primärt skyddar mot både håravfall och prostatacancer, samt även bröstcancer (och diverse menopausproblem). Utöver detta, innehåller core (female) vitamins även vitamin K och höga doser av betakaroten, en ovanlig kombination bland andra multivitaminmärken. Betakaroten skyddar mot solbränna och sägs bidra till en gyllenbrun solbränna, men till skillnad från retinol (alltså riktig vitamin A), kan man inte överdosera betakaroten.

Hur som helst är jag mycket nöjd med denna produkt (har lagt ner både Mitt Val Sport och Friggs Multiman!), dock kommer jag köpa annan probiotika också, kör nu även med lactiplus, och tittar runt på de olika märken som finns, har inte bestämt mig om jag kommer köpa plantarum, rhamnosus eller vad det nu blir, men helt klart blir det mer probiotika framöver. Även prebiotika är viktigt (finns i vitlök men vafan, orka äta det varje dag).
Citera
2017-01-20, 17:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kapslar sväljer man. Så förstår inte frågan riktigt.
Finns hårdtränande fitness-pensionärer som antingen inte kan eller vill svälja kapslar, förstår du frågan nu plötsligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in