2012-12-20, 07:38
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ACM81
Jag skulle behöva lite hjälp det är så att jag tränar ca 3-4ggr i veckan men jag jobbar samtidigt på ett plocklager med ett högt tempo och mycket övertidstimmar. När jag är på gymmet känner jag såklart mig starkare men jag ökar inte så mycket i vikt pga av att jag bara har en matrast under 9-11 timmar. Så kan nån rekommendera mig nåt pulver som jag kan börja dricka?

Jag tar Isolate FX efter varje träning annars har jag aldrig provat nåt annat kosttillskott.

Testa med 1-2 bananer och en proteinshake någon timme innan passet? Det borde ge lite mer ork.
Citera
2012-12-20, 07:41
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acmilan87
Någon som vet något bra som innehåller snabba kalorier som man kan ta innan träning?
Ligger på kaloriunderskott så sköter kosten bra, rätt mängd protein och kolhydrater. Men tar innan- och efter träningspassen två bananer för att få i mig snabba kolhydrater, jag orkar mer då också.

Vill ha tag på något som ger mig snabba kolhydrater men ändå inte innehåller för mycket kalorier, typ mellan 150-200 kalorier max. Kör även på EAA innan och ska nu testa PWO om det spelar in i sammanhanget?

Mvh Acmilan87

Snabba kalorier (kolhydrater): http://www.gymvaruhuset.com/carbo-fx-1kg-fx.html
Tar du inte EAA efter passet också?
Det är dosrelaterat. När det kommer till Carbo FX kan du själv mäta upp så du får i dig kolhydrater för 150-200kcal.
Citera
2012-12-20, 07:41
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acmilan87
Tänkte också fråga vad man kan dricka under passet? Tog förut Bcaa under passet och kände att jag orkade mer, men bigorexia skrev att det oxideras bort under passet så jag slutade med det. Kanske inte behövs i och med starten med PWO ( aldrig testat så jag vet inte?) Kanske bara är psykiskt att jag känner att jag orkar mer också..

En ny omgång EAA precis efter passet kan du köra på.
Citera
2012-12-21, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Snabba kalorier (kolhydrater): http://www.gymvaruhuset.com/carbo-fx-1kg-fx.html
Tar du inte EAA efter passet också?
Det är dosrelaterat. När det kommer till Carbo FX kan du själv mäta upp så du får i dig kolhydrater för 150-200kcal.
Tackar. Jag tar vassleprotein efter passet och EAA innan. =). Billigt pris var det också =)
Citera
2012-12-25, 02:06
Medlem
jzprs avatar
Tänkte höra om det brukar vara någon mellandagsrea på kosttillskott? De som tränat lite längre borde veta!
Citera
2012-12-25, 12:19
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzpr
Tänkte höra om det brukar vara någon mellandagsrea på kosttillskott? De som tränat lite längre borde veta!

Förra året var det dåligt med det, tyvärr.
Citera
2012-12-25, 14:21
Medlem
analgetisk.potenss avatar
Vilket slags proteinpulver innehållande övervägande kasein skulle ni rekommendera? Gärna ett proteinpulver med relativt andra produkter en liten mängd sötningsmedel.

Mina anhöriga är starkt emot alla former av kosttillskott. Jag kan förstå det pga sötningsmedel men är det något annat man bör vara medveten om vid intag av t ex proteinpulver? Gärna ett så objektivt svar som möjligt.
Citera
2012-12-25, 14:24
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analgetisk.potens
Vilket slags proteinpulver innehållande övervägande kasein skulle ni rekommendera? Gärna ett proteinpulver med relativt andra produkter en liten mängd sötningsmedel.

Mina anhöriga är starkt emot alla former av kosttillskott. Jag kan förstå det pga sötningsmedel men är det något annat man bör vara medveten om vid intag av t ex proteinpulver? Gärna ett så objektivt svar som möjligt.

Varför är ni så anti sötningsmedel?
Citera
2012-12-25, 14:29
Medlem
Citat:
Varför är ni så anti sötningsmedel?

För det är relativt outforskat. Ämnet lämnar aldrig kroppen heller (osanning?).

Det går ju självfallet inte att bevisa att ett ämne är ofarligt, vilket blir problemet.

Jag själv vet inte riktigt var jag står i frågan, men har inga personliga problem med intag av sötningsmedel. Har nog fått i mig en ansenlig mängd sötningsmedel bara de senaste åren. Dock mest vanligt socker, då jag ändå försöker undvika sötningsmedel om andra alternativ finns.

Känner också att detta är en fråga då jag egentligen inte har några belägg för det jag säger och påstår, hyser endast en aning förakt mot sötningsmedel pga "alla säger att det inte är bra". Hatar den ståndpunkten egentligen. Blir mer än gärna tillrättavisad av någon kunnig.
Citera
2012-12-25, 14:32
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
För det är relativt outforskat. Ämnet lämnar aldrig kroppen heller (osanning?).

Det går ju självfallet inte att bevisa att ett ämne är ofarligt, vilket blir problemet.

Jag själv vet inte riktigt var jag står i frågan, men har inga personliga problem med intag av sötningsmedel. Har nog fått i mig en ansenlig mängd sötningsmedel bara de senaste åren. Dock mest vanligt socker, då jag ändå försöker undvika sötningsmedel om andra alternativ finns.

Känner också att detta är en fråga då jag egentligen inte har några belägg för det jag säger och påstår, hyser endast en aning förakt mot sötningsmedel pga "alla säger att det inte är bra". Hatar den ståndpunkten egentligen. Blir mer än gärna tillrättavisad av någon kunnig.

Tänkte väl det. Finns en hel del forskning inom ämnet. Här har du en liten summering om vad man de facto vet i dagsläget: https://www.flashback.org/sp36989915
Citera
2012-12-25, 15:49
Medlem
Citat:
Tänkte väl det. Finns en hel del forskning inom ämnet. Här har du en liten summering om vad man de facto vet i dagsläget: https://www.flashback.org/sp36989915

Okej. Men jag får känslan av att jag bara får en sida av myntet.

Om det kan drickas de mängder lightläsk/dag torde väl varenda person i hela världen dricka läsk med sötningsmedel istället för naturligt socker? Varenda läkare borde upplysa varenda person de träffar om vilka fördelar sötningsmedel ger. Inga kalorier osv. Borde vara vedertaget tycker jag.

Känns som att produkter med sötningsmedel borde ha slagit igenom med dunder och brak om det endast finns positiva rön i ämnet. Har svårt att tänka mig att det inte slagit igenom bara för att sötningsmedel till viss grad är socialt oaccepterat.

Nu är det ju inte så. Varför? Om de enda rön som finns angående sötningsmedel vore positiva torde naturligt socker idag vara helt utkonkurrerat. Argumentet att det inte slagit igenom än känns alldeles för tunt.
Senast redigerad av analgetisk.potens 2012-12-25 kl. 15:52.
Citera
2012-12-25, 16:28
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Okej. Men jag får känslan av att jag bara får en sida av myntet.

Om det kan drickas de mängder lightläsk/dag torde väl varenda person i hela världen dricka läsk med sötningsmedel istället för naturligt socker? Varenda läkare borde upplysa varenda person de träffar om vilka fördelar sötningsmedel ger. Inga kalorier osv. Borde vara vedertaget tycker jag.

Känns som att produkter med sötningsmedel borde ha slagit igenom med dunder och brak om det endast finns positiva rön i ämnet. Har svårt att tänka mig att det inte slagit igenom bara för att sötningsmedel till viss grad är socialt oaccepterat.

Nu är det ju inte så. Varför? Om de enda rön som finns angående sötningsmedel vore positiva torde naturligt socker idag vara helt utkonkurrerat. Argumentet att det inte slagit igenom än känns alldeles för tunt.

Varför folk inte väljer light läsk före vanlig läsk beror på flera anledningar men en av dom är okunskap. Du är inte ensam om att tro att sötningsmedel är rena giftet. Hade folk läst på om vad som de facto gäller och vad man vet om sötningsmedel idag så hade garanterat fler druckit det.

Det är inte enbart positiva rön som finns om sötningsmedel, givetvis inte, men intar du mindre mängder än det jag skriver om i länken så ska det inte vara någon fara.

Vanligt socker kommer inte försvinna bara för aspartam tar över större och större del av marknaden. I vissa produkter passar helt enkelt inte aspartam. T.ex. är det mycket svårt att göra lösgodis där aspartam ger samma smak som socker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in