2016-11-03, 17:48
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har köpt råmjölkspulver eller kolostrum som det också heter. Vad kan jag förvänta mig att få för effekter?

Ingen.
Citera
2016-11-12, 15:08
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Alpha GPC vill inte gärna lösa sig i vatten, några övergrepp man kan ta till för att läsa det i annat?

Citat:
Yes, your alpha-gpc will clump if left in contact with fresh air. To prevent this, always make sure it is stored in an air tight bag. When closing the bag, attempt to get as much of the air out of it. It will still clump, but following these steps will minimise that.
Den är redan förvarad i alpha-brains special påsar och är dessutom skyddat i kapseln (nej vi kan inte svälja piller) och ändå bildar den slemmiga vulkaniska ö-formationer
Citat:
http://nootropicsdepot.com/alpha-gpc-99-powder/
Alpha-GPC is a hydroscopic compound, which means it draws in moisture from the air around it, physically changing it from a powder to a gel-like substance when not stored properly. While this hydroscopic effect doesn’t necessarily mean the product has degraded, it is a sign of improper storage. Storing your Alpha-GPC in airtight containers (think vacuum seal) is helpful. While we take steps to ensure this does not happen to your product, should Alpha-GPC 99% arrive with clumps, simply break them up prior to use. Nootropics Depot offers both a 30g and 60g jar.
Vad fan menar du? hur ska man kunna notera om den kommit med klumpar om man inte redan har "brytit upp dom" (dvs jag tror att det är kapslar, men det står att det är pulver, jag förstår inte deras användning av skitengelska)
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-12 kl. 15:18.
Citera
2016-11-14, 21:10
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Alpha GPC vill inte gärna lösa sig i vatten, några övergrepp man kan ta till för att läsa det i annat?

Den är redan förvarad i alpha-brains special påsar och är dessutom skyddat i kapseln (nej vi kan inte svälja piller) och ändå bildar den slemmiga vulkaniska ö-formationer
Vad fan menar du? hur ska man kunna notera om den kommit med klumpar om man inte redan har "brytit upp dom" (dvs jag tror att det är kapslar, men det står att det är pulver, jag förstår inte deras användning av skitengelska)

Du har köpt en produkt med påstådda egenskaper men som inte ens går att förvara på ett vettigt sätt, utan typ genom en procedur med egen vakuumpump!?
Tappar det effekt vid den förmodade nedbrytningen när det ligger i vätan det sugit upp?
Vad har preparatet för långsiktiga effekter då, förutsatt att det fungerar, tro? Perceptionsstörningar?
Citera
2016-11-18, 22:04
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Jag investerade i denna småländska skopa
http://www.myprotein.se/protein-och-tillbehor/myprotein-plastskopa-mini/10530602.html
fick istället för bilden en liten röd historia som saknade både ingraverad märkning och
följesedel men iaf.
Citat:
På grund av olika pulvers densitet rymmer dessa skopor olika mått beroende på pulver. Korrekt mängd presenteras på produktens egna sida. Denna skopa rymmer 0,5cc.
Dvs 0.5 ml även om den måttenheten räcker föga då föreskriven dos är omnämnd i 200-400 mg!

Då ska vi se vad försäljningsstället till mitt pulver uppger om dess densitet så vi sen kunde konvertera mg tillbaka till ml väl?
http://kosmetikkompaniet.se/product.html/munkpeppar-pulver
ingenting, men går det att konvertera ungefär mellan måttenheterna? det kan ju vara kul att få reda på huruvida 400 mg ryms i ett typ kryddmått då den sura skiten ska röras ner i matt gärna

Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Du har köpt en produkt med påstådda egenskaper men som inte ens går att förvara på ett vettigt sätt, utan typ genom en procedur med egen vakuumpump!?

Tappar det effekt vid den förmodade nedbrytningen när det ligger i vätan det sugit upp?
Vad har preparatet för långsiktiga effekter då, förutsatt att det fungerar, tro? Perceptionsstörningar?
Nej däremot personen som ska svälja tappar effekten att kunna få i sig hela dosen om konsistensen kittlar lökarna har jag noterat.
Man skulle behöva en vakuumpump för hela rummet så fort pulvret blottas misstänker jag snarareän att det är förvaringen som ligger bakom

Ja jag har nog ganska maffiga perceptionsstörningar det sägs kunna hjälpa mot allt från ADD-offer till demens till folk som ämnar dopa sin kognition, om du försöker föreslå om jag kunde hitta någon likartad mindre krånglig produkt som kan fylla vakuumet efter denna produkt så är det förvisso möjligt, men vill undvika detta.
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-18 kl. 22:26.
Citera
2016-11-20, 07:41
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ja jag har nog ganska maffiga perceptionsstörningar
Något har ju åtminstonde hänt, då du inte skriver obegripligt som tidigare

Citat:
det sägs kunna hjälpa mot allt från ADD-offer till demens till folk som ämnar dopa sin kognition,
Låter lite ormolja över det hela... Men om det nu fungerar så kan det väl inte gärna ge värre bieffekter än "medicinerna" som sjukvården erbjuder

Citat:
om du försöker föreslå om jag kunde hitta någon likartad mindre krånglig produkt som kan fylla vakuumet efter denna produkt så är det förvisso möjligt, men vill undvika detta.
Skulle aldrig föreslå någon produkt över huvud taget... Men om nu en god kost, sömn, träning (och ev meditation) har sin plats i ditt liv men inte räcker hela vägen så för all del, kör på
Citera
2016-11-22, 20:36
Medlem
JaffaCallings avatar
Bäst Vitamin D produkt?

Vilken sort eller märke är bäst, just nu använder jag Active Core Vitamin D från apoteket men det kanske finns ett speciellt märke?
Citera
2016-11-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaffaCalling
Vilken sort eller märke är bäst, just nu använder jag Active Core Vitamin D från apoteket men det kanske finns ett speciellt märke?
tror det bästa är att dricka mjölk du har mycket d vitamin där
Citera
2016-11-22, 20:50
Medlem
D-Vitamins avatar
Undertecknad! Dock får man slanga fram vätskan själv

Faktiskt endast en exklusiv skara som tilldelas dessa droppar.
Citera
2016-11-22, 20:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.moneybags
tror det bästa är att dricka mjölk du har mycket d vitamin där
Å andra sidan menar många att det inte är så bra att vräka i sig mjölk i vuxen ålder. Dessutom skulle det väl krävas rätt stora kvantiteter.

Själv kör jag med Divisun från Meda, ligger på 800 iu, men då tar jag två om dagen.

www.medasverige.se/foer-vaardpersonal/produkter/laekemedel-data/brist/divisun/
Senast redigerad av gato12 2016-11-22 kl. 21:47.
Citera
2016-11-22, 21:22
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag köper D-vitamin från Ebay eller Amazon, överlägset billigaste. Jag kör med caps på 10 000 iu, ett paket på 360 st kostar inte speciellt mycket.
Citera
2016-12-02, 00:12
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Om ja häll magnetsium eller acetyl-l canitine pulver
I mikrovarm vätska bli nä möjligen förstört upptagningsmässit vid den upphettningen?
Citera
2016-12-02, 23:44
Medlem
Någon som har erfarenhet av Star nutritons Multivitamin kapslar?
Vågar ju fan inte prova de efter att ha läst gymgrossistens användar-recensioner..

Köpte ett 60pack i den lokala matbutiken.
Märkte även att kapslarna är rejält stora och känns som papper, är helt mjuka och går att ta isär och sätta ihop, pulver innuti.

Går det att skippa kapseln och bara blanda pulvret i nån drink/vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in