Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-04, 20:03
  #3877
Medlem
Enmansdemos avatar
Vad ska det här föreställa?

100 mg kg-1 per day
Citera
2017-08-06, 12:34
  #3878
Medlem
Enmansdemos avatar
Nästa fråga medans jag väntar

Är inte det här jävligt ologiskt och förvirrande så säg?
https://www.vitaminshoppe.com/p/kal-...ablets/ka-1931
25 mg resveratrol, men en massa andra tillsatser som också! skulle kunna klassas som
en del utav resveratrolet(fall man bara är lite påläst) redovisas i innehållsförteckningen

Skyll dig själv flashback som tagit bort dölj knappen
Kod:
[spoiler]RESVERATROL CONCENTRATE  - (AS JAPANESE KNOTWOOD ROOT EXTRACT)(SUPPLYING 25 MG {40%} TOTAL-RESERVATROL AND 13 MG {20%} TRANS-RESERVATROL)
65 Mg
N
/A*
Grape Juice  - (Vitis Vinifera)
200 Mg
N
/A*
Red Wine Extract 
20 Mg
[/spoiler
Nej nej och åter nej! siffran 25 mg! är det enda värdet jag vill se och det värdet får inte finnas med, red ut det här
__________________
Senast redigerad av Enmansdemo 2017-08-06 kl. 12:37.
Citera
2017-08-28, 23:09
  #3879
Medlem
Hej finns det någon med information,erfarenhet eller tips på hur man på bästa sätt tar acetylcystein som kosttillskott? Rekommenderade doser?

Kan det på samma sätt som koppar och zink motverkar varandra sänka nivåerna av andra viktiga ämnen?
Ska man då ta andra kosttillskott tillsammans med NAC? Isåfall vilka?

Är NAC säker eller finns det några eventuellt allvarliga biverkningar?

Även fast NAC är receptbelagt kan man rådfråga en doktor?

Har NAC neurologisk påverkan och isåfall är den positiv eller negativ?

Tack för svar! Hoppas det inte blev för mycket frågor!

/psilocinet
Citera
2017-08-29, 10:46
  #3880
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilocinet
Hej finns det någon med information,erfarenhet eller tips på hur man på bästa sätt tar acetylcystein som kosttillskott? Rekommenderade doser?

Kan det på samma sätt som koppar och zink motverkar varandra sänka nivåerna av andra viktiga ämnen?
Ska man då ta andra kosttillskott tillsammans med NAC? Isåfall vilka?

Är NAC säker eller finns det några eventuellt allvarliga biverkningar?

Även fast NAC är receptbelagt kan man rådfråga en doktor?

Har NAC neurologisk påverkan och isåfall är den positiv eller negativ?

Tack för svar! Hoppas det inte blev för mycket frågor!

/psilocinet

Varför skulle du ta det tillskottet överhuvudtaget? Det läkemedlet används vid paracetamolförgiftning och andra sjukdomar.
Citera
2017-08-31, 00:04
  #3881
Medlem
MyProtein har ju vissa vassleprodukter som har väldigt högt proteininnehåll per 100 g. Cirka 90 per 100g.

Men deras kasein har ganska mycket lägre andel protein än t.ex Fairing. 76 g protein jämfört med Fairings 82-84g. Varför har man i just sin kaseinprodukt så pass lågt proteininnehåll?
Citera
2017-08-31, 10:19
  #3882
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
MyProtein har ju vissa vassleprodukter som har väldigt högt proteininnehåll per 100 g. Cirka 90 per 100g.

Men deras kasein har ganska mycket lägre andel protein än t.ex Fairing. 76 g protein jämfört med Fairings 82-84g. Varför har man i just sin kaseinprodukt så pass lågt proteininnehåll?


Anledningen till det höga proteininnehållet är för det är ett isolat, dvs en "renare" produkt, vilket gör att proteininnehållet ökar och även priset. Sen mängden protein i deras kasein jämfört mot t.ex fairing kan ju bero på att fairing har en annan filtreringsprocess eller en annan blandning i deras kasein. Det är ett bra proteininnehåll oavsett. Vad man ska akta sig för, om man nu ska använda det ordet, är produkter med tillsatta aminosyror, så kallad spiking.
Citera
2017-08-31, 22:32
  #3883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Anledningen till det höga proteininnehållet är för det är ett isolat, dvs en "renare" produkt, vilket gör att proteininnehållet ökar och även priset. Sen mängden protein i deras kasein jämfört mot t.ex fairing kan ju bero på att fairing har en annan filtreringsprocess eller en annan blandning i deras kasein. Det är ett bra proteininnehåll oavsett. Vad man ska akta sig för, om man nu ska använda det ordet, är produkter med tillsatta aminosyror, så kallad spiking.
Jag tänkte att eftersom MyProteins isolat har högst(?) protein per 100g av alla isolaten så trodde jag att den här förmågan även spillde över på andra produkter. Jag tycker åtminstone det var förvånande att deras isolat är klart högst så är deras kasein drygt 7-8 gram protein mindre.

Vilka tillverkare har spikar sina produkter?
__________________
Senast redigerad av mushymushy 2017-08-31 kl. 22:37.
Citera
2017-08-31, 22:43
  #3884
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Jag tänkte att eftersom MyProteins isolat har högst(?) protein per 100g av alla isolaten så trodde jag att den här förmågan även spillde över på andra produkter. Jag tycker åtminstone det var förvånande att deras isolat är klart högst så är deras kasein drygt 7-8 gram protein mindre.

Vilka tillverkare har spikar sina produkter?

Deras isolat är högt för det är en längre filtreringsprocess än vid t.ex koncentrat, mjölksockret och fettet försvinner, därav en högre halt av protein. Dom jag vet som spikar sina produkter är Svensktkosttillskott och fitnessguru, finns säkert flera.
Citera
2017-09-26, 20:26
  #3885
Medlem
AgentHemligs avatar
Går på underskott för att skära, samt riktigt låg kolhydrat (50g) per dag nu och kommer göra 10 dagar till. Skulle det krisa går jag på en watercut nästa vecka, men slipper helst då jag inte behöver gå ned massa kilon utan bara 2 1/2 till.

Funderar på om det finns något lämpligt preparat jag kan komplettera med under perioden? Har googlat och hittat tex. Ultra Cut 3 som fått bra recensioner men frågan är ju om de är riktiga eller inte. Finns dessutom inte i Sverige...

Finns det någon. Sk. "Fatburner" som fungerar (tillsammans med mitt kostschema och ökade cardio), som kan hjälpa till lite, eller är det bara bluff alltihop?

Gärna nått med lite skjuts i också
Citera
2017-09-26, 20:39
  #3886
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentHemlig
Går på underskott för att skära, samt riktigt låg kolhydrat (50g) per dag nu och kommer göra 10 dagar till. Skulle det krisa går jag på en watercut nästa vecka, men slipper helst då jag inte behöver gå ned massa kilon utan bara 2 1/2 till.

Funderar på om det finns något lämpligt preparat jag kan komplettera med under perioden? Har googlat och hittat tex. Ultra Cut 3 som fått bra recensioner men frågan är ju om de är riktiga eller inte. Finns dessutom inte i Sverige...

Finns det någon. Sk. "Fatburner" som fungerar (tillsammans med mitt kostschema och ökade cardio), som kan hjälpa till lite, eller är det bara bluff alltihop?

Gärna nått med lite skjuts i också

Nej, fettförbrännande piller fungerar inte, åtminstone inte lagliga. Behöver du extra energi eller liknande så kan koffeintabletter vara ett alternativ (eller någon dryck med koffein), vissa upplever även en minskad aptit med koffein.
Citera
2017-09-26, 22:15
  #3887
Medlem
AgentHemligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Nej, fettförbrännande piller fungerar inte, åtminstone inte lagliga. Behöver du extra energi eller liknande så kan koffeintabletter vara ett alternativ (eller någon dryck med koffein), vissa upplever även en minskad aptit med koffein.

Har inga direkta problem med ätandet - Det är OK. Värsta perioden är mellan frukost och lunch. Eftermiddag o middag fixar jag utan problem. Det jag ville åt var om det fanns något som helt enkelt kunde öka metabolismen tex. Eller liknande. När man läser om preparat, speciellt från kända tillverkare som man vet gör andra, bra och fungerande preparat, som utlovar det ena o det andra blir man som oinvigd fundersam.

Brukar trycka en nocco med koffein när jag är sugen på läsk/känner att jag vill piggna till. Har OK effekt men jag är så jävla tveksam till sådan smörja och hur grejorna i påverkar nedgången.
Citera
2017-09-26, 22:20
  #3888
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentHemlig
Har inga direkta problem med ätandet - Det är OK. Värsta perioden är mellan frukost och lunch. Eftermiddag o middag fixar jag utan problem. Det jag ville åt var om det fanns något som helt enkelt kunde öka metabolismen tex. Eller liknande. När man läser om preparat, speciellt från kända tillverkare som man vet gör andra, bra och fungerande preparat, som utlovar det ena o det andra blir man som oinvigd fundersam.

Brukar trycka en nocco med koffein när jag är sugen på läsk/känner att jag vill piggna till. Har OK effekt men jag är så jävla tveksam till sådan smörja och hur grejorna i påverkar nedgången.

Effekten det har på energiförbrukningen är så marginell att det inte är praktiskt relevant, det är enbart marknadsföring, inget annat.

Nocco påverkar inte viktnedgången eller hälsan negativt, plånboken möjligtvis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback