2016-10-27, 19:00
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Idag kom samma pokémons som igår iaf. Lär bli en massa Gengar och Marowak i gym efter denna helg.

Hur ofta har ni fått Grimer btw, och hur? Jag har ju råd att utveckla min just nu, men den är inte tillräckligt bra :/

Jag har fångat två Grimer sen jag började i Aug, de är de enda två jag sett.. Men idag knäcktes en i ett ägg, 40 candy, sen transfer och 750m som buddy och Muk finns nu i mitt Pokedex.. Har nu 132 och hoppas att kunna jobba jobba ihop candies till en Dragonite under veckan.. Men det kommer att bli tajt.

Jag upplever att jag får mindre ägg i pokestopen efter eventet startade, hade 4 10km när det började, fick två Jynx (jävla jynx), en snorlax och dratini, sen har jag fått 3 5km men inga fler, har slut på ägg. har aldrig hänt tidigre.
Citera
2016-10-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Jag såg min första Charmander någonsin igår och har läst att många gjort det samma - mycket möjligt att dom boostat spawn rate

Ja helt otroligt, Jag såg också charmander idag. Har aldrig sett den ens på nearby.. Men 2 av charizard stack haha
Citera
2016-10-27, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonatanA
Kanske en dum fråga men hur får ni fler ägg under "värpning" samtidigt? Jag har bara lyckats att få två som mest, men när jag läser här så verka det som att folk kan sätta hur många som helst?

Man köper "incubinators" så sätter man ägg efter ägg, går max att ha 9 st på värpning.
Citera
2016-10-27, 21:28
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonatanA
Kanske en dum fråga men hur får ni fler ägg under "värpning" samtidigt? Jag har bara lyckats att få två som mest, men när jag läser här så verka det som att folk kan sätta hur många som helst?

Du får köpa kläckare för riktiga pengar eller ta över en massa gym, just nu har jag 8 ägg på kläckning, dom kostar 150 coins styck.
Citera
2016-10-27, 21:50
Medlem
Loveaffairs avatar
Hur har det gått för er nu när de två första dagarna på eventet snart har gått?

Jag är helt jävla mör. Åkte till Gamla Stan igår och gick runt i 3,5 timme med P3 dokumentär i lurarna. Hade först Bulbazar som buddy och kunde evolva till Ivysaur. Sedan hade jag Exeggcute som buddy och fångade en vilt så kunde evolva till Exeggutor. Sedan kläcktes mitt 5 km ägg och hade sådan tur att det var en Abra!

Åkte sedan hem och senare på kvällen kunde jag inte låta bli utan gick ut 1,5 timme till med Abra som buddy. Kunde sedan evolva till Alakasam. Idag har jag varit ute med Pikachu som buddy i 1,5 timme och kunnat evolva till en Raichu. Nu har jag Vulpix som buddy och 3 godisar kvar till en Ninetails.

Har sedan i vanlig ordning fångat alllt förutom Zubat och har evolvat sjukt många Castlys, Meowths och Cubones. Helt stört flow. Så 4 evolves av nya pokemon till pokedexet på två dagar och totalt 9 kvar till att ha fångat alla 142. Inte illa!
Senast redigerad av Loveaffair 2016-10-27 kl. 21:54.
Citera
2016-10-27, 21:57
Medlem
Loveaffairs avatar
Tycker detta event är väldigt roligt. Man blir sporrad av det extra antalet godisar man får vilket får en att vilja spela mer och gå längre än vanligt. Men samtidigt är jag glad över att det bara är tillfälligt. Uppskattar utmaningen som pokemon go är och har varit och skulle det vara som det är nu alltid hade spelet blivit för lätt enligt mig.
Senast redigerad av Loveaffair 2016-10-27 kl. 22:00.
Citera
2016-10-27, 22:38
Medlem
glen-tourrays avatar
Jag är kluven till eventet. Jag gillar det i sak, men det känns som är det kommer att pågå för lång tid. En helg kanske hade räckt? De borde har kört events oftare istället, känns som att de kompenserar lite.

Jag menar, jag har gått ifrån 15 Dratini candies till 76 på två dagar, det är förvisso inget att gnälla över men det fanns ju ändå en charm i att jaga och jaga och tillslut när man fick den sista och man kunde evolva hela vägen...

Å andra sidan, 60 godisar på två dagar... Utmaningen att fylla pokedexen känns inte lika avlägsen längre.

Jag ser fram emot Påsken då jag utgår från att alla ägg kommer att kläckas efter 1/4 av tiden, om man nu fortfarande spelar...
Citera
2016-10-27, 22:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Jag är kluven till eventet. Jag gillar det i sak, men det känns som är det kommer att pågå för lång tid. En helg kanske hade räckt? De borde har kört events oftare istället, känns som att de kompenserar lite.

Jag menar, jag har gått ifrån 15 Dratini candies till 76 på två dagar, det är förvisso inget att gnälla över men det fanns ju ändå en charm i att jaga och jaga och tillslut när man fick den sista och man kunde evolva hela vägen...

Å andra sidan, 60 godisar på två dagar... Utmaningen att fylla pokedexen känns inte lika avlägsen längre.

Jag ser fram emot Påsken då jag utgår från att alla ägg kommer att kläckas efter 1/4 av tiden, om man nu fortfarande spelar...
Du har alltså gått 7.6 mil på 2 dagar? Kör du powerbank och hela kittet, ingen sysselsättning såsom jobb/skola etc?

Eller lyckades du fånga vilda dratini trots spammandet av halloweek pokemons och därmed skyndade på det?
Citera
2016-10-27, 23:26
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du har alltså gått 7.6 mil på 2 dagar? Kör du powerbank och hela kittet, ingen sysselsättning såsom jobb/skola etc?

Eller lyckades du fånga vilda dratini trots spammandet av halloweek pokemons och därmed skyndade på det?

Fick en Dratini i 10km ägg = 32 candy sen har jag gått en hel del och fångat en vild dratini.

Hunden har aldrig fått så mycket motion...
Citera
2016-10-27, 23:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glen-tourray
Fick en Dratini i 10km ägg = 32 candy sen har jag gått en hel del och fångat en vild dratini.

Hunden har aldrig fått så mycket motion...
Lite otur i turen ändå... man kan få upp emot 64 candy i 10km äggen nu, du fick ändå det lägsta möjliga.

Dratini vore nog det ultimata att få då jag sitter på en 96% dragonair på typ 1300cp, lär bli en grym dragonite.. men har 0 candy för tillfället........ suck... Dragoniten jag har, är 2000cp med dragonbreath + hyperbeam... 13% IV... så känns som jag inte har nån Dragonite... skäms för den
Citera
2016-10-27, 23:33
Bannlyst
Ska till majorna i Göteborg imorgon finns det något bra ställe som det finns mycket poke stops och rare pokemons
Citera
2016-10-27, 23:53
Medlem
Event ett borde som sagt varat över helgen men jag ska inte klaga... har 8 10 km ägg som det är 4km kvar på. Hoppas på chansey samt dratini(har 40 godisar) så jag kan få en dragonite någon gång.

Råkade tabbar mig idag med min buddy hade valt en dålig charmader och råkade på något dumt sätt evolva i fickan. Så gick jag miste om charmalon evolve utan Lucky egg 😖😖 imorgon blire fånga allt!! Sen evolve race.
Har följande kvar att få innan pokedex är fullt: dragonite, dragonair, charlizard, muk, dudrio, chansey, onyx, kabutops... 😒 😒 25 000 in på level 29....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in