2016-10-26, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Helt klart. Själv lyckades jag bara gå till mig elva godisar... Nya tag imorgon.

Dratini hade jag kunnat tänka mig...

Skämt åsido håller jag med pokemon go-gurun Nirvana, roligare om sällsynta pokemon förblir rare.
Ah, ni har en poäng. Tycker bara det känns lurt att Meowth och Cubone var så sjukt common när de gick ut med att andra pokemon skulle vara det
Citera
2016-10-27, 00:16
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Äntligen verkar man få 2 km ägg igen och inte bara 5 km som varit sista tiden. Kläckte nyss en Weedle som väl får ses som ovanlig i dessa Halloween tider

Men annars handlar dessa dagar om buddy, buddy och buddy. Visst man plockar Gastly också för framtida evolve den blir typ lika mycket värd som en pidgey just nu, men att gå långt är det viktiga. Jag har släppt min Dratini för tillfället och gått med min Ivysaur och Charmeleon istället. Man behöver inte gå så långt för varje candy direkt

Hade man haft fullt dex så hade det varit perfekt att gå med en Pidgey nu och plockat fyra godisar för varje km
Med tanke på att du får 4 godisar utan att direkt behöver röra dig i vanliga fall (3+1) med pidgeys tycker jag det verkar som en ganska korkad strategi

Har man fullt dex gör man nog bäst i att gå med dratini/snorlax/lapras för att maxa dessa, vid hög level börjar de ju kosta 5-10 candy per power-up så...

Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Ah, ni har en poäng. Tycker bara det känns lurt att Meowth och Cubone var så sjukt common när de gick ut med att andra pokemon skulle vara det

De har spekulerats i att Cubone-Marowak lades till eftersom den är semi-rare i många länder i Europa (men kryllar av dom i stora delar av USA) liksom Drowzee och Gastly är väldigt ovanliga i Niantics område (kalifornien), så de ville göra det mer rättvist för övriga världen.

-------

Nackaspelaren blir man rätt chockad av:
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...35&oe=5897E342

Kläckte Lapras med bästa moveset och 85 i candy

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...a8&oe=58A01BDE

Dratini... 479 candy totalt... 1 miljon+ dust

Senast redigerad av NirvanA 2016-10-27 kl. 00:34.
Citera
2016-10-27, 04:56
Medlem
VincentLels avatar
Någon som vet ifall det kommer att vara samma pokémon under hela eventet?

Eller ifall de kommer vara olika varje dag kanske
Citera
2016-10-27, 12:39
Idag kom samma pokémons som igår iaf. Lär bli en massa Gengar och Marowak i gym efter denna helg.

Hur ofta har ni fått Grimer btw, och hur? Jag har ju råd att utveckla min just nu, men den är inte tillräckligt bra :/
Citera
2016-10-27, 13:32
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Fått på 1 dygn över 500 Gastly/Cubone candy, och ca 200 Meowth candy.
Körde ett lucky egg igår =)

Buddy Dragonair, fått lite över 10 candy, närmar mig 100 så har snart en Dragonite, dock kass
Så skall se till att få 125 candy
Citera
2016-10-27, 13:39
Medlem
EdwardNygmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Idag kom samma pokémons som igår iaf. Lär bli en massa Gengar och Marowak i gym efter denna helg.

Hur ofta har ni fått Grimer btw, och hur? Jag har ju råd att utveckla min just nu, men den är inte tillräckligt bra :/

Spelat sen 16e Juli, 12 seen o 11 caught
Utvecklar alla mina när jag har tillräckligt med candy. Skulle jag få en med bra IV som jag vill satsa på så går jag bara ut och går lite med den.
Citera
2016-10-27, 14:50
Medlem
Petruccianis avatar
Blir seriöst less på detta spammande av Halloween-Pokemons, när man nästan blir lite exalterad för att det dyker upp en Pidgey eller Rattata vet man att det är jävligt illa
Citera
2016-10-27, 18:36
Medlem
Kanske en dum fråga men hur får ni fler ägg under "värpning" samtidigt? Jag har bara lyckats att få två som mest, men när jag läser här så verka det som att folk kan sätta hur många som helst?
Citera
2016-10-27, 18:39
Medlem
Asså, på 1 dag så har jag sett 3 charizard?! Är det med halloween updateringen?
Citera
2016-10-27, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Asså, på 1 dag så har jag sett 3 charizard?! Är det med halloween updateringen?
Jag såg min första Charmander någonsin igår och har läst att många gjort det samma - mycket möjligt att dom boostat spawn rate
Citera
2016-10-27, 18:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonatanA
Kanske en dum fråga men hur får ni fler ägg under "värpning" samtidigt? Jag har bara lyckats att få två som mest, men när jag läser här så verka det som att folk kan sätta hur många som helst?

Nyss börjat spela? Du köper egg incubators i shopen med pokecoins som du köper för riktiga pengar eller får gratis vid övertagande av gym / placering av pokemon i gym (dock maximalt 100 coins per dygn och är tidskrävande/svårt och kostar resurser i form av potions/revive etc)... för 109kr får man 8 incubators som räcker 3 gånger vardera, alltså 109kr för 24 kläckningar exkl den permanenta incubatorn.
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-27 kl. 18:49.
Citera
2016-10-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nyss börjat spela? Du köper egg incubators i shopen med pokecoins som du köper för riktiga pengar eller får gratis vid övertagande av gym / placering av pokemon i gym (dock maximalt 100 coins per dygn och är tidskrävande/svårt och kostar resurser i form av potions/revive etc)... för 109kr får man 8 incubators som räcker 3 gånger vardera, alltså 109kr för 24 kläckningar exkl den permanenta incubatorn.
Okej, tack för ett mycket bra svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in