2016-10-27, 23:58
Medlem
JoeL431s avatar
Förlåt latheten, men vad innebär eventet? Startade Pokemon Go för första gången på ett par månader och blev lite sugen att börja igen.
Citera
2016-10-28, 00:13
Kan vi anta att det blir ett event varje högtid nu?

Fick Schyter +1100 i CP från 10 km ägg idag, 50 candy. I övrigt fångade jag Charmander, Doduo och Dratini m.fl vilket är ovanligt för mig. Samlat candy så jag kan utveckla Grimer, väntar på en bra... om det ens kommer dyka upp. Nästan så att det går lite för enkelt att samla men jag klagar inte.
Citera
2016-10-28, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1

Fick Schyter +1100 i CP från 10 km ägg idag, 50 candy. I övrigt fångade jag Charmander, Doduo och Dratini m.fl vilket är ovanligt för mig. Samlat candy så jag kan utveckla Grimer, väntar på en bra... om det ens kommer dyka upp. Nästan så att det går lite för enkelt att samla men jag klagar inte.

Jag räknar kallt med det...

Själv har jag nu på två dagar gått från 36 charmandergodisar till 73st. Evolve till Charizard lär ske på lördag!

e: Levlade även precis till 29. Nu är det en låååång väg till 30...
Citera
2016-10-28, 02:39
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Förlåt latheten, men vad innebär eventet? Startade Pokemon Go för första gången på ett par månader och blev lite sugen att börja igen.
Det innebär att du får dubbelt med godisar när du fångar en Pokemon (från 3 upp till 6), och jag ahr för mig att du får mer Stardust. Du får även fler godisar från kläckta ägg.
Likaså kan du sedan någon patch tillbaka ha med dig en Pokemon som Buddy och som med givna mellanrum "hittar" godisar åt dig (vilket gör att du kan till slut, efter tillräckligt med promenerade kilometrar, kan evolva även väldigt sällsynta pokemons) och hastigheten med vilken dessa godisar droppar har snabbats på kraftigt. En som gav mig godis varje 3km ger nu varje 0.25km.

Sedan har de gjort att vissa pokemons är mer vanliga, till exempel Haunter, Ghastly och andra spök pokemon. Noterat en väldig närvaro av Cubone med även om det kan ju vara för att de bara rumsterat om bland spawnpoints. Dock i anime-serien så möts ju Cubone inne vid ett kyrkogårds-torn för döda pokemons så kanske är någon liten hint där.

EDIT: Verkar som jag hade fel om Stardust
https://rankedboost.com/pokemon-go/halloween/

Citat:
Catching Pokemon Earn Twice The Amount of Candy
3 Candies Now = 6 Candies when you catch Pokemon During the Halloween Event
Transferring Pokemon will Earn twice the Amount as well
1 Candies Now = 2 Candies when you Transfer During the Halloween Event
Buddy Pokemon Will Award 4 Candies instead of the regular 1 Candy
1KM - 0.25KM = 1 Candies
3KM - 0.75KM = 1 Candies
5KM - 1.25KM = 1 Candies
Egg Hatching Will Award More Candies as well
2KM Egg Hatch = Double Candies
5KM Egg Hatch = Double Candies
10KM Egg Hatch = Double Candies
Increase Spawn Rate of Spooky Mons Zubat, Golbat, Drowzee, Hypno, Gastly, Haunter, Gengar, Cubone, Marowak, Meowth and Persian Have Increased Spawn Rates
Senast redigerad av Ferdawoon 2016-10-28 kl. 02:53.
Citera
2016-10-28, 02:41
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Event ett borde som sagt varat över helgen men jag ska inte klaga...
Ehhm, så eventet kommer INTE hålla på över Halloween-helgen?
Jag bara utgick från att så var fallet och att de ville ge folk en möjlighet att ge sig ut under helgen.
När tar eventet slut egentligen?
Citera
2016-10-28, 02:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1

Vart fan hittar ni andra pokemons än halloweenpokemons, var ute nu i 3 timmar, fångade runt 180 pokemons och typ 10 st var inte halloweek pokemons... När man gick runt vattnet fick man sina vanliga magikarps och staryu men gick man runt på gator var det bara halloween... har 840 gastly candy nu, orkar ej...
Citera
2016-10-28, 02:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Ehhm, så eventet kommer INTE hålla på över Halloween-helgen?
Jag bara utgick från att så var fallet och att de ville ge folk en möjlighet att ge sig ut under helgen.
När tar eventet slut egentligen?

Hur dålig koll kan man ha... Nej stardust påverkas inte

Och eventet pågår från 01:30 26 oktober t.o.m 1 november (oklart exakt när) så det är minst 6 dygn.
Citera
2016-10-28, 05:03
Medlem
TantIngalills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loveaffair
Hur har det gått för er nu när de två första dagarna på eventet snart har gått?

Jag är helt jävla mör. Åkte till Gamla Stan igår och gick runt i 3,5 timme med P3 dokumentär i lurarna. Hade först Bulbazar som buddy och kunde evolva till Ivysaur. Sedan hade jag Exeggcute som buddy och fångade en vilt så kunde evolva till Exeggutor. Sedan kläcktes mitt 5 km ägg och hade sådan tur att det var en Abra

Kortade ner ditt inlägg lite.
Jag kan inte lyssna på p3dok längre! Startar jag Pokémon appen så stängs podden av. Slutade funka samtidigt som appen uppdaterades. Hoppas din fortsätter att funka!

Tycker dom blivit sjukt snåla med ägg på stopsen, hade alltid 9 nu max 3! Vill ju kläcka massor men svårt när det mest grundläggande saknas.
Citera
2016-10-28, 06:09
Medlem
TantIngalills avatar
Haha, jag får 25xp när pokemonen rymmer!
Citera
2016-10-28, 07:41
Medlem
glen-tourrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lite otur i turen ändå... man kan få upp emot 64 candy i 10km äggen nu, du fick ändå det lägsta möjliga.

Dratini vore nog det ultimata att få då jag sitter på en 96% dragonair på typ 1300cp, lär bli en grym dragonite.. men har 0 candy för tillfället........ suck... Dragoniten jag har, är 2000cp med dragonbreath + hyperbeam... 13% IV... så känns som jag inte har nån Dragonite... skäms för den

Jag känner att det var turligt. Har haft ganska många 10km ägg och det var först nu jag fick något kul, har fått typ 6 Jynx och en jävla massa Magmar, hade till och med blivit glad om jag fått en Eevee.

Eftersom jag inte verkar lyckas fånga några Dratini i det vilda så dras jag med den jag fick i Ägget, 84% IV - vet inte om det är bra eller inte, har inte lyckats förstå hela IV grejen än..

Oh well, ut och promenera!
Citera
2016-10-28, 08:11
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantIngalill
Haha, jag får 25xp när pokemonen rymmer!

Det är inte något nytt. Det har varit så tidigare också. Den enda skillnaden är att nu kommer det upp en ruta där det står +25XP.
Citera
2016-10-28, 09:05
Medlem
TantIngalills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Det är inte något nytt. Det har varit så tidigare också. Den enda skillnaden är att nu kommer det upp en ruta där det står +25XP.

Aha! Tack för infon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in