Citat:
Ursprungligen postat av
JoeL431
Förlåt latheten, men vad innebär eventet? Startade Pokemon Go för första gången på ett par månader och blev lite sugen att börja igen.
Det innebär att du får dubbelt med godisar när du fångar en Pokemon (från 3 upp till 6), och jag ahr för mig att du får mer Stardust. Du får även fler godisar från kläckta ägg.
Likaså kan du sedan någon patch tillbaka ha med dig en Pokemon som Buddy och som med givna mellanrum "hittar" godisar åt dig (vilket gör att du kan till slut, efter tillräckligt med promenerade kilometrar, kan evolva även väldigt sällsynta pokemons) och hastigheten med vilken dessa godisar droppar har snabbats på kraftigt. En som gav mig godis varje 3km ger nu varje 0.25km.
Sedan har de gjort att vissa pokemons är mer vanliga, till exempel Haunter, Ghastly och andra spök pokemon. Noterat en väldig närvaro av Cubone med även om det kan ju vara för att de bara rumsterat om bland spawnpoints. Dock i anime-serien så möts ju Cubone inne vid ett kyrkogårds-torn för döda pokemons så kanske är någon liten hint där.
EDIT: Verkar som jag hade fel om Stardust
https://rankedboost.com/pokemon-go/halloween/
Citat:
Catching Pokemon Earn Twice The Amount of Candy
3 Candies Now = 6 Candies when you catch Pokemon During the Halloween Event
Transferring Pokemon will Earn twice the Amount as well
1 Candies Now = 2 Candies when you Transfer During the Halloween Event
Buddy Pokemon Will Award 4 Candies instead of the regular 1 Candy
1KM - 0.25KM = 1 Candies
3KM - 0.75KM = 1 Candies
5KM - 1.25KM = 1 Candies
Egg Hatching Will Award More Candies as well
2KM Egg Hatch = Double Candies
5KM Egg Hatch = Double Candies
10KM Egg Hatch = Double Candies
Increase Spawn Rate of Spooky Mons Zubat, Golbat, Drowzee, Hypno, Gastly, Haunter, Gengar, Cubone, Marowak, Meowth and Persian Have Increased Spawn Rates