2016-09-09, 16:48
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Absolut, just för karpens skull är det kanon. Jag har ju evolvat alla mina själv och som syns på bilden nedan så har jag med mina fyra tidigare samlar på mig 2572 Magikarp candies

http://imgur.com/a/zEsy0

Så vid 200 är det värt att evolva magikarp, bästa CP på magikarp du hittat?
Citera
2016-09-09, 17:03
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jaha, trodde man var tvungen att ta ner hela laget för att den ska gå ner i level. Och sen nästa gång är den sämsta i gymmet borta.
Näe, de förlorar prestige bara du tar ner en. Men ju högre level desto mer prestige har gymmet och lyckas du bara ta ner första med 6st kanske du behöver göra det många gånger innan de tappar den platsen och blir level 8 gym... men är man någorlunda level med bra pokemons borde man kunna ta ner 3-4st i samma svep och loosar då mer XP än om man bara tar ner första och upprepar 10 gånger
Citera
2016-09-09, 17:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Så vid 200 är det värt att evolva magikarp, bästa CP på magikarp du hittat?
Nja, har du te.x en 150cp magikarp så får den mellan 1515 - 1770CP beroende på IV, är ju helt okej det med, sen bara poweruppa till 2000 eller vad man tycker är lagomt.

Annars kanske man får gå runt 12-15 timmar för att hitta den perfekta karpen... man väljer själv vilken metod man är bekväm med.

Tips kan också vara att dra igång 2km ägg, magikarps är hyfsat vanliga att få där och då är det väldigt stor chans att man får bland de högsta CP karparna man kan få sett till din egna level.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-09 kl. 17:07.
Citera
2016-09-09, 17:46
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Näe, de förlorar prestige bara du tar ner en. Men ju högre level desto mer prestige har gymmet och lyckas du bara ta ner första med 6st kanske du behöver göra det många gånger innan de tappar den platsen och blir level 8 gym... men är man någorlunda level med bra pokemons borde man kunna ta ner 3-4st i samma svep och loosar då mer XP än om man bara tar ner första och upprepar 10 gånger

Okej då är jag med. Hur fungerar det med att levla upp sitt eget lags gym?
Citera
2016-09-09, 17:50
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Okej då är jag med. Hur fungerar det med att levla upp sitt eget lags gym?
Är en seg historia, har sett att de som går runt och kör i lag lägger in 2-3 starka och första platsen går till en skitpokemon, och då tar man ner den med 2-3 attacker, tar nån sekund, sen gör de denna procedur (vet ej hur många gånger) tills gymmet ökar en level, sen gör de samma sak, kanske går att få upp gymmet i level 6-7 om man står och gör detta en timme?

Jag har bara levlat upp ett gym seriöst en gång, jag har för mig gymmet fick väldigt lite prestige för att spöa upp en (man vill ju inte slösa items på att levla upp) var väl en medelpokemon 1200 vaporeon eller nåt, blev tvungen att spöa den 9-10 gånger för att gå upp från level 3 till 4, eller nåt i den stilen...gymmet får väldigt lite prestige har jag för mig... varför folk lägger in skitpokemons kanske har att göra med att man får inte mindre prestige av en dålig pokemon, och kan man fainta den utan att tappa hp så slösar man inte items, blir då win-win.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-09 kl. 17:54.
Citera
2016-09-09, 18:29
Medlem
modig.hemmas avatar
Citat:
Tips kan också vara att dra igång 2km ägg, magikarps är hyfsat vanliga att få där och då är det väldigt stor chans att man får bland de högsta CP karparna man kan få sett till din egna level.
Magikarps från äggen stannar på ynka 135CP eller något vilket jag skulle gissa är max för level 20.
Äggen är rätt så tråkiga annat än att få godis från när man har kommit en bra bit över level 20.

Någon som vet något om max CP på vilda pokémon?
Aldrig sett en vild Zubat över 350 t ex. Horsea verkar också ha fastnat däromkring för mig.
Senast redigerad av modig.hemma 2016-09-09 kl. 18:32.
Citera
2016-09-09, 18:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modig.hemma
Magikarps från äggen stannar på ynka 135CP eller något vilket jag skulle gissa är max för level 20.

Någon som vet något om max CP på vilda pokémon?
Aldrig sett en vild Zubat över 350 t ex. Horsea verkar också ha fastnat däromkring för mig.
150 och 148 har jag fått magikarps från 2km ägg iaf. Gränsen ligger väl där nånstans.

Hade helt missat, alla ägg cappas vid level 20 eller? Trist.
Citera
2016-09-09, 18:43
Medlem
modig.hemmas avatar
Citat:
150 och 148 har jag fått magikarps från 2km ägg iaf. Gränsen ligger väl där nånstans.
Snäppet bättre. Jag som har haft otur då.

Citat:
Hade helt missat, alla ägg cappas vid level 20 eller? Trist.

Jo, så är det. Men det positiva med ägg är att det brukar vara bra mycket bättre IV än det man fångar i det vilda. Och att man kan få dom där som är ovanliga på orten. Och man ska väl ändå använda stardusten till någonting... Men ändå trist.
Man väntar liksom på något bättre och lever på hoppet.
Citera
2016-09-09, 19:04
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajttajt
Det smartaste måste väl ändå vara att ta Pidgey som sin buddy om man tänker på XP mässigt?

Verkligen inte. Gå 12km för att evolva en pidgey är alldeles för tidskrävande när du enkelt kan få ihop 12 candys utan att promenera. Det mesta som spawnar vilt är ju en massa pidgeys.
Citera
2016-09-09, 19:08
Medlem
Yamals avatar
Knappt lirat på 2 veckor nu, vart läser man om vad som kommer i updaten? hört om buddy typ.. och när kommer den?
Citera
2016-09-09, 19:14
Medlem
Giggsys avatar
Jag har Oddish CP 617 och Bellsprout CP 606, man kan knappast finna bättre eller? Vad kan det tänkas bli för CP på Vileplume och Victreebell, runt 1300?
Citera
2016-09-09, 19:19
Medlem
Jag la in en snorlax och vann på ett gym, men min Pokémon syns inte där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här