2016-11-22, 18:46
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Den här typen av freemium-spel brukar karakteriseras av att några enstaka procent av spelarna genererar typ 90 procent av inkomsterna för spelföretaget.

Och tror du verkligen att pokemon go någonsin kommer bli ett sådant spel? Det är ju utformat som ett casualspel för småbarn där hela "end game" om du nu vill kalla det så är en väldigt liten del av spelet i sig. Om inte annat så är att bara gymma en stor del i spelet för en väldigt liten del av spelarbasen.

Aldrig i livet att största delen av niantics intäkter kommer vara ifrån folk som är level 27+ och fortfarande matar i pengar på incubators trots att de säkert har nästan en fylld pokedex.
Citera
2016-11-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Och tror du verkligen att pokemon go någonsin kommer bli ett sådant spel? Det är ju utformat som ett casualspel för småbarn där hela "end game" om du nu vill kalla det så är en väldigt liten del av spelet i sig. Om inte annat så är att bara gymma en stor del i spelet för en väldigt liten del av spelarbasen.

Aldrig i livet att största delen av niantics intäkter kommer vara ifrån folk som är level 27+ och fortfarande matar i pengar på incubators trots att de säkert har nästan en fylld pokedex.

Jag är säker på att Pokemon Go redan är ett sådant spel. Flertalet spelare lägger exakt 0 kr, en mindre andel köper väl nåt lucky egg eller en inkubator då och då medan en liten andel spelar med Lucky Egg varje dag samt alltid har alla sina ägg i inkubatorer.
Citera
2016-11-22, 18:52
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojjebros
Tipps på vantar eller egna lösningar som håller fingrarna varma medan man spelar?

Touchvantar underst sen ett par vanliga vantar över där du klipper bort ena fingertoppen på vanten?
Citera
2016-11-22, 18:57
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Jag är säker på att Pokemon Go redan är ett sådant spel. Flertalet spelare lägger exakt 0 kr, en mindre andel köper väl nåt lucky egg eller en inkubator då och då medan en liten andel spelar med Lucky Egg varje dag samt alltid har alla sina ägg i inkubatorer.

Det är säkert mer så än vad jag tror, men när spelet är så extremt stort som det är så skulle jag gissa på att de som petar in några slantar då och då är så pass många fler så det bör överskugga de som matar in hundring efter hundring. Än har jag inte träffat en enda som skickat in mer än max 4-500kr men det är kanske så att de som skickat in mest också är de minst sociala?

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Touchvantar underst sen ett par vanliga vantar över där du klipper bort ena fingertoppen på vanten?

Haha vilken syn! Då vet man att man har att göra med en som går in för sitt pokémon
Citera
2016-11-22, 19:38
Medlem
fel
Citera
2016-11-22, 21:41
Medlem
23 november 00:00 UTC bör vara 01:00 inatt för oss va?
Citera
2016-11-22, 22:23
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
23 november 00:00 UTC bör vara 01:00 inatt för oss va?

Stämmer nog bra det.

Känns lite konstigt att använda en Jynx för att plocka ner en 3000CP Dragonite nu efter uppdateringen
Citera
2016-11-23, 01:30
Medlem
NirvanAs avatar
Många verkar ha fångat Ditto senaste timmen eller så i och med eventet startade, den har transform och struggle.. antar att väljer man transform i gym så blir man motståndar pokemonen

Många har alltså fångat pidgey, rattata, zubat osv och i och med fångsten transformerat till ditto
Senast redigerad av NirvanA 2016-11-23 kl. 01:34.
Citera
2016-11-23, 02:07
Medlem
infern4ls avatar
[quote=NirvanA|59105628]Många verkar ha fångat Ditto senaste timmen eller så i och med eventet startade, den har transform och struggle.. antar att väljer man transform i gym så blir man motståndar pokemonen

Många har alltså fångat pidgey, rattata, zubat osv och i och med fångsten transformerat till ditto[/QUOTE JAG fick Ditto nu, i en Pidgey.
Citera
2016-11-23, 02:10
Medlem
infern4ls avatar
Dubbel
Citera
2016-11-23, 02:52
Såg detta nyss med, så sjukt. Vill med ha!!
Citera
2016-11-23, 05:20
Medlem
IngenAningAssos avatar
Finns det fortfarande hemsidor där man kan se vart alla pokemons spawnat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in