Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Såg just denna.... galna japaner

2st tar ner en tyranitar, pinap berry på den... har redan 1200+candies... hmm
Men tror han har rätt teknik på raidboss tyranitar eftersom den attackerar så mycket, så fort den gjort sin move slänger man just innan cirkeln visas, så att cirkeln kommer fram när bollen redan är på väg mot den.
https://www.youtube.com/watch?v=VpMStuoKPdM
Den kast-tekniken använder jag mig av en del, och har gjort en längre tid. Det är ytterst sällan man får excellent men och andra sidan som du säger, så hinner inte pokemonen dodga eller hoppa innan bollen träffar.
Pokemons som spawnar från lures är också i regel aggressiva, då är denna teknik mycket bra!
När jag är ute och XP-grindar så vill jag catcha fort och få mycket distans på mina ägg, då hinner man inte stå och krångla vs en Caterpie från en lure som kanske dodgar 3 bollar och hoppar över 4 bollar.
Dock va ju användandet av Pinap berry en rysare i denna video hehe, det hade nog inte en annan vågat.
----
Frågan är om Niantic dragit ner dropp-raten på TM's? Jag har inte lyckats få någon på mina senaste L2 och L3 raids plus att jag kollade en del videos igår (Mystic7's video och NYC Pokemons Go's livestream) och dom lyckades inte heller få några TM's från deras L4 raids.
Kanske att Niantic gjorde TM's mera rare i samma veva som Tyranitar m.fl blev svårare att catcha.