2017-07-04, 03:46
Medlem
NirvanAs avatar
Såg just denna.... galna japaner
2st tar ner en tyranitar, pinap berry på den... har redan 1200+candies... hmm
Men tror han har rätt teknik på raidboss tyranitar eftersom den attackerar så mycket, så fort den gjort sin move slänger man just innan cirkeln visas, så att cirkeln kommer fram när bollen redan är på väg mot den.

https://www.youtube.com/watch?v=VpMStuoKPdM
Citera
2017-07-04, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Men tror han har rätt teknik på raidboss tyranitar eftersom den attackerar så mycket, så fort den gjort sin move slänger man just innan cirkeln visas, så att cirkeln kommer fram när bollen redan är på väg mot den.

Haha, strålande av dig att hitta denna också

Jag har tre maxade Machamps, och efter att ha sett denna så får man ju lite hopp igen. Är det någon av er som lyckats ta ner en level 3 boss själva? Jag ska försöka under dagen..
Citera
2017-07-04, 07:25
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Den kast-tekniken använder jag mig av en del, och har gjort en längre tid. Det är ytterst sällan man får excellent men och andra sidan som du säger, så hinner inte pokemonen dodga eller hoppa innan bollen träffar.

Pokemons som spawnar från lures är också i regel aggressiva, då är denna teknik mycket bra!
När jag är ute och XP-grindar så vill jag catcha fort och få mycket distans på mina ägg, då hinner man inte stå och krångla vs en Caterpie från en lure som kanske dodgar 3 bollar och hoppar över 4 bollar.

Dock va ju användandet av Pinap berry en rysare i denna video hehe, det hade nog inte en annan vågat.

----

Frågan är om Niantic dragit ner dropp-raten på TM's? Jag har inte lyckats få någon på mina senaste L2 och L3 raids plus att jag kollade en del videos igår (Mystic7's video och NYC Pokemons Go's livestream) och dom lyckades inte heller få några TM's från deras L4 raids.
Kanske att Niantic gjorde TM's mera rare i samma veva som Tyranitar m.fl blev svårare att catcha.
Citera
2017-07-04, 07:28
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Haha, strålande av dig att hitta denna också

Jag har tre maxade Machamps, och efter att ha sett denna så får man ju lite hopp igen. Är det någon av er som lyckats ta ner en level 3 boss själva? Jag ska försöka under dagen..
Nej men det är helt klart möjligt! Och du som är L38 bör ha en hygglig chans, även om det är en rejäl kamp mot klockan.

ProdigiesNation på youtube har under senaste veckorna haft en del videos där han kör solo vs L3 raids.
Han klarade Vaporeon och Gengar men inte Flareon. Kolla gärna hans videos för lite tips om intresse finns.
Citera
2017-07-04, 09:24
Medlem
Citat:

Hm, 1200+ candies, wifi anslutning och inget simkort i luren. Tror inte han lirat rumsrent.
Citera
2017-07-04, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Nej men det är helt klart möjligt! Och du som är L38 bör ha en hygglig chans, även om det är en rejäl kamp mot klockan.

ProdigiesNation på youtube har under senaste veckorna haft en del videos där han kör solo vs L3 raids.
Han klarade Vaporeon och Gengar men inte Flareon. Kolla gärna hans videos för lite tips om intresse finns.

Absolut, det här han som gett mig den dumma idén att ens försöka Jag återkopplar om hur det gick sen..
Citera
2017-07-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Absolut, det här han som gett mig den dumma idén att ens försöka Jag återkopplar om hur det gick sen..

Äntligen efter ca: 20 raids har jag fått en fast TM på level 2.. Tyvärr så slutade jag spela efter att ha raidat 2 gånger och lyckats få ner raidbossen, men sen så laggar spelet och jag orkar inte slösa mer.. fortsätter senare med lvl 3
Citera
2017-07-04, 15:20
Medlem
Etrades avatar
Bara 2 dagar kvar till ettårs-dagen och ännu inte ett ljud från Niantic. Men det behöver ju inte betyda att vi blir utan event eller rewards.

Det blir säkert någon typ av rea på paket i shoppen likt det va över jul. Och förhoppningsvis lite gåvor också. Lite gratis raid-pass och rare candy hade smakat fint.
Citera
2017-07-04, 15:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Bara 2 dagar kvar till ettårs-dagen och ännu inte ett ljud från Niantic. Men det behöver ju inte betyda att vi blir utan event eller rewards.

Det blir säkert någon typ av rea på paket i shoppen likt det va över jul. Och förhoppningsvis lite gåvor också. Lite gratis raid-pass och rare candy hade smakat fint.
Vi alla är desperata efter dubbel-stardust event, endast en gång har det hänt... thanksgiving....
Citera
2017-07-04, 15:55
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Vi alla är desperata efter dubbel-stardust event, endast en gång har det hänt... thanksgiving....
Det hade smakat! Någonting som gör det dagliga grindandet lite roligare och mer motiverande.
Jag gillade även x3 throw bonus som vi hade här om veckorna.
Men just nu vore helt klart dubbel stardust det bästa.

För det känns som spelet har tappat väldigt många XP-grindare på senaste tiden? Dom få personer jag pratar med i byn kör i stort sett bara gymbattles och gymraids.
När vi har events, dubbel dust eller dubbel XP så känns det som att spelet blir lite mer levande.

Därför känns det lite märkligt att inte flera shinys är ute än heller. Det här med att release'a en shiny i taget känns lite väl slowmotion. Innan Gen3 släpps tycker jag att samtliga i Gen1 (gärna Gen2 också) bör ha sina skinande modeller spawnande ute i det vilda...
Citera
2017-07-04, 16:19
Medlem
Ttoclaws avatar
Har inte spelat på länge nu och gymmen har förändrats? Kan någon förklara? Man verkar alltså kunna fånga pokemons numera?
Citera
2017-07-04, 17:12
Medlem
Om man ska tro ryktena så startar eventet 6 juli 1.00 P.M. PDT och innehåller:

* increased Stardust and XP Gain
* a Rare Pikachu
* big in-game discounts

Detta enligt Pokemon Go Hub. Dock inte bekräftat än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in