2016-07-10, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad har det med mig att göra?
satan, det är från ett hebreeiskt ord som betyder motståndare.
Citera
2016-07-10, 12:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Det är Guds Ord.

Citat:
Vad har det med mig att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
satan, det är från ett hebreeiskt ord som betyder motståndare.

Icke-svar på min fråga.

Är du verkligen så intellektuellt handikappat, att du inte kan svara rakt på enkla frågor?
Citera
2016-07-10, 13:29
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felix33
Jag kan beskriva Satanism väldigt enkelt för dig, det finns bara 1 sorts satanism.

Satanism enligt bibeln är när man inte står på Guds sida.

Sen kan denna Satanism delas upp i 2 mini läger.

Mini läger 1 = Aktiv Satanism, man offrar djur, håller på med magi och liknande saker.

Mini läger 2 = Passiv Satanism aka att inte tro att gud existerar och liknande saker.
Tönterier.
Citera
2016-07-10, 13:58
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Icke-svar på min fråga.

Är du verkligen så intellektuellt handikappat, att du inte kan svara rakt på enkla frågor?

Härskar retorik!!

Lär inte fungera på en sån motståndare(satan) som använder guds ord som svärd
Citera
2016-07-10, 14:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Lär inte fungera på en sån motståndare(satan) som använder guds ord som svärd

Jag struntar faktisk i om några av mina specifika argument "fungerar" i ett samband som från en opponent överlag består av meningslösa ad hoc-premisser i form av såpbox-predikande.

För min del räcker det med att jag allmänt påpekar att det rör sig om substanslöst predikande.
Citera
2016-07-10, 15:03
Medlem
Det är vid 130 IQ som ett sinne har kapacitet att tänka abstrakt och utanför boxen om man skall utgå från teorier och min egna erfarenhet jag har haft med ''icke-begåvade''. Det är inte meningen att alla kommer förstå eller ge det jag skriver om en chans.

Bogomil är en all-vetare och en negativ människa som har spenderat en avsevärt överdriven tid framför datorn (50 000 inlägg) för att skriva och vinna argument till vilket pris som helst i strävan efter att utveckla sin bristande självkänsla, som jag indikerar att han har utifrån hans brutalt negativa kränkande inlägg på en individ som har bristande kunskap. Omogen karaktär.

Jag tänker försöka ge er en koppling nu och förhoppnigsvis kan ni relatera till den. Etablissemanget är en occultisk elit. De driver massiva organisationer som religion, media, företag, utbildning och kontrollerar regeringar. Allt det här sker i skuggan. Mäktiga män undviker rampljuset i order för att de skall förbli oövervinnliga. Medvetande om vem som har makten är halva jobbet till att ta över makten.

I en bok the Elders of Zion, går dessa mäktiga occultiser detaljerat igenom hur de kontrollerar vetenskapen genom att lära ut teorier som saknar grund i faktist vetenskap. Detta gör de genom att strypa all form av forskning som leder till förståelse om någoting som skulle leda till förbättring av samhället och planeten.

Ett sådant ämne är det ''occulta''

I en redan ung ålder börjar hjärntvätten. Program på tv ger oss ideer om att magi det är trams som finns i sagor. Barnböcker etc.

De är mästare på manipulation och väldigt få individer ser igenom det. Det behövs kunskap men också ett sinne som är kapabelt till att se samband och som förstår sig väl på människans psyke.

''Only a mastermind can understand a mastermind''

Jag kan ärligt talat inte bevisföra det jag påstår, det bästa jag kan göra är att ge er logiska samband. Förhoppningsvis önskar ni också se för er själv om det jag påstår en människa kan göra.

Här är en länk på meditationer som aktiverar dina ''chakror'' som på en biologisk plan är de sju körtlarna en människa har i sin kropp. På en metafysisk plan är det chakror som ''läker energi'' alltså själva körtel ger ifrån sig ett hormon på en biologisk plan.

> http://www.angelfire.com/empire/serpentis666/OpeningChakras.html
Citera
2016-07-10, 15:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
Det är vid 130 IQ som ett sinne har kapacitet att tänka abstrakt och utanför boxen om man skall utgå från teorier och min egna erfarenhet jag har haft med ''icke-begåvade''. Det är inte meningen att alla kommer förstå eller ge det jag skriver om en chans.

Bogomil är en all-vetare och en negativ människa som har spenderat en avsevärt överdriven tid framför datorn (50 000 inlägg) för att skriva och vinna argument till vilket pris som helst i strävan efter att utveckla sin bristande självkänsla, som jag indikerar att han har utifrån hans brutalt negativa kränkande inlägg på en individ som har bristande kunskap. Omogen karaktär.

Pop-psykologiska gissninger.

Citat:
Etablissemanget är en occultisk elit. De driver massiva organisationer som religion, media, företag, utbildning och kontrollerar regeringar. Allt det här sker i skuggan. Mäktiga män undviker rampljuset i order för att de skall förbli oövervinnliga. Medvetande om vem som har makten är halva jobbet till att ta över makten.

I en bok the Elders of Zion, går dessa mäktiga occultiser detaljerat igenom hur de kontrollerar vetenskapen genom att lära ut teorier som saknar grund i faktist vetenskap. Detta gör de genom att strypa all form av forskning som leder till förståelse om någoting som skulle leda till förbättring av samhället och planeten.

I en redan ung ålder börjar hjärntvätten. Program på tv ger oss ideer om att magi det är trams som finns i sagor. Barnböcker etc.

De är mästare på manipulation och väldigt få individer ser igenom det. Det behövs kunskap men också ett sinne som är kapabelt till att se samband och som förstår sig väl på människans psyke.

Jag kan ärligt talat inte bevisföra det jag påstår, det bästa jag kan göra är att ge er logiska samband. Förhoppningsvis önskar ni också se för er själv om det jag påstår en människa kan göra.

Här är en länk på meditationer som aktiverar dina ''chakror'' som på en biologisk plan är de sju körtlarna en människa har i sin kropp. På en metafysisk plan är det chakror som ''läker energi'' alltså själva körtel ger ifrån sig ett hormon på en biologisk plan.

Det finns ett särskild forum där man kan presentera foliehatts-konspirationsteoretiserande.
Citera
2016-07-10, 19:21
Medlem
Citat:

Det finns ett särskild forum där man kan presentera foliehatts-konspirationsteoretiserande.

Goda gissningar.

Det är ingen konspirationsteori, det är information hämtat från boken - The protocols of Zion.
Citera
2016-07-10, 19:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Goda gissningar.

Det är ingen konspirationsteori, det är information hämtat från boken - The protocols of Zion.
Jaa, en IQ på 130 gör en tydligen inte immun emot vanföreställningar eller att man snackar skit...

Sions vises protokoll är sedan länge känt nästan 100 år, som en förfalskning.

Citat:
År 1921 avslöjades Sions vises protokoll som en förfalskning i The Times av tidningens korrespondent i Istanbul, Philip Graves, som visade att det rörde sig om en bearbetning i flera steg av en satirisk pamflett, publicerad 1864 av den franske författaren Maurice Joly som riktade sig mot Napoleon III. Denna stridsskrift, som ursprungligen inte hade något med judar eller sionism att göra, omarbetades senare av den tsarryska säkerhetstjänsten Ochrana till en antisemitisk propagandaskrift.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sions_vises_protokoll

Så var det tack och adjö...
Citera
2016-07-10, 21:04
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:

Jag tänker försöka ge er en koppling nu och förhoppnigsvis kan ni relatera till den. Etablissemanget är en occultisk elit. De driver massiva organisationer som religion, media, företag, utbildning och kontrollerar regeringar. Allt det här sker i skuggan. Mäktiga män undviker rampljuset i order för att de skall förbli oövervinnliga. Medvetande om vem som har makten är halva jobbet till att ta över makten.

Så allt detta byggde du på en bluff https://sv.wikipedia.org/wiki/Sions_vises_protokoll
Citera
2016-07-10, 21:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Goda gissningar.

"Goda" på vilket sätt?

Citat:

Om det är "The protocols of the elders of Zion" du refererar till är denna i sig en konspirationsteori.
Citera
2016-07-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Jaa, en IQ på 130 gör en tydligen inte immun emot vanföreställningar eller att man snackar skit...

Sions vises protokoll är sedan länge känt nästan 100 år, som en förfalskning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sions_vises_protokoll

Så var det tack och adjö...

Wikipedia ......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in