2016-07-09, 05:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tunggrabben
Satanism innehåller många olika aspekter som t.ex meditation, magi, ritualer, kunskap, demoner etc. Det finns också olika grenar av Satanism där varje gren har en egen unik uppfattning. Den Satanism som jag personligen utövar är Paganistsk spirituell Satanism. Den innehåller meditationer, ritualer, yoga, chigong, kundalini yoga etc.

Meningen med religionen är att hela tiden sträva efter att bli bättre mentalt, fysiskt och sprituellt. Det klingar naturligt i öronen om man tänker på hur människan är i sin natur. Människan strävar kontinuerligt efter att förbättra sig själv vare sig det må vara mot ett bra eller dåligt resultat så förblir motivet densamma FÖRBÄTTRING.

Min erfarenhet med Satanistiska medtiationer har gjort att jag har kunnat smälta mitt dåliga förflutna, det har utvecklat Siddhis förmågor. Jag har fått min självkänsla tillbaka, vilket är en väldigt konstig upplevelse. Att få tillbaka självkänslan känns som att få damm bortblåst från sitt sinne. Ens rationella tänkande kommer tillbaka, onödvändig förakt/avund försvann, minnet blev bättre, energin ökar, självtilliten kommer tillbaks, kritik hanteras bättre.

Jag har förmågan att utföra svart och vit magi. Jag har kunnat med vit magi läka min familj från ett disfunktionellt mönster till ett fungerande. Att ha en funktionell familj, att ha kärlek i familjen det är så fundamentalt viktigt för hälsan och dina relationer med andra människor.

Jag tror att människorna som propagerar om Satanismen, de som driver dem religiösa organisationerna, media, bokförlag, utbildning är medvetna om att vad Satanismen verkligen är och försöker undanhålla det från människor. Varför?

Därför att det innebär att dem kan hålla folk på en låg sprituell och mental nivå och blir enklare att kontrollera. Det handlar i grund och botten om makt. Dem önskar kontrollera människors trosystem så att det gagnar dem helt enkelt.

Vem kan säga att systemet inte luktar konstigt? Väll dem som känner av lukten har bra instinkter och dem som inte gör det väll synd för dem.

Mina källor är från - Joyofsatan.org Exposingchristianity.com

Citat:
Min frågeställningar är: Vad har ni trott att Satanism är för något? Har ni haft egna erfarenheter?

OM det nu öht finns nån tro/religion e.dyl.som har något samband med "Satan", så är det inte ditt sammelsurium av new age synkretism.
Citera
2016-07-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
OM det nu öht finns nån tro/religion e.dyl.som har något samband med "Satan", så är det inte ditt sammelsurium av new age synkretism.

Här har du mer länkar Exposingchristianity.com http://gbltthulesociety666.angelfire.com/about/

My middle finger to your establishment.
Citera
2016-07-09, 13:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Här har du mer länkar Exposingchristianity.com http://gbltthulesociety666.angelfire.com/about/.

Det är ju bara mera trams, som inte förklarar varför det skulle vara satanisk.
Citera
2016-07-10, 00:20
Bannlyst
He, Satan, can play havoc with your mind. But, while he does not have the power to know what you think he can place thoughts and doubts in your mind.
https://fatherofloveandmercy.wordpress.com/2012/06/07/600000-fallen-angels-were-released-last-year-from-the-pits-of-hell-a-further-5-million-have-now-been -released/

Sirach 21:27
Ecclesiasticus (Sira) 21
When a wicked person curses Satan he is cursing himself.
Citera
2016-07-10, 05:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
He, Satan, can play havoc with your mind.

Håll tills vidare MIG utanför såna postulat.
Citera
2016-07-10, 09:36
Bannlyst
Citat:
Det är Guds Ord.
Citera
2016-07-10, 09:43
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Det är Guds Ord.

Eller människans text
Citera
2016-07-10, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HORJESUS
Eller människans text
Jesus är Guds Ord.

Han är Den Levande Guden.
Citera
2016-07-10, 10:13
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Satanism innehåller många olika aspekter som t.ex meditation, magi, ritualer, kunskap, demoner etc. Det finns också olika grenar av Satanism där varje gren har en egen unik uppfattning. Den Satanism som jag personligen utövar är Paganistsk spirituell Satanism. Den innehåller meditationer, ritualer, yoga, chigong, kundalini yoga etc.

Meningen med religionen är att hela tiden sträva efter att bli bättre mentalt, fysiskt och sprituellt. Det klingar naturligt i öronen om man tänker på hur människan är i sin natur. Människan strävar kontinuerligt efter att förbättra sig själv vare sig det må vara mot ett bra eller dåligt resultat så förblir motivet densamma FÖRBÄTTRING.

Min erfarenhet med Satanistiska medtiationer har gjort att jag har kunnat smälta mitt dåliga förflutna, det har utvecklat Siddhis förmågor. Jag har fått min självkänsla tillbaka, vilket är en väldigt konstig upplevelse. Att få tillbaka självkänslan känns som att få damm bortblåst från sitt sinne. Ens rationella tänkande kommer tillbaka, onödvändig förakt/avund försvann, minnet blev bättre, energin ökar, självtilliten kommer tillbaks, kritik hanteras bättre.

Jag har förmågan att utföra svart och vit magi. Jag har kunnat med vit magi läka min familj från ett disfunktionellt mönster till ett fungerande. Att ha en funktionell familj, att ha kärlek i familjen det är så fundamentalt viktigt för hälsan och dina relationer med andra människor.

Jag tror att människorna som propagerar om Satanismen, de som driver dem religiösa organisationerna, media, bokförlag, utbildning är medvetna om att vad Satanismen verkligen är och försöker undanhålla det från människor. Varför?

Därför att det innebär att dem kan hålla folk på en låg sprituell och mental nivå och blir enklare att kontrollera. Det handlar i grund och botten om makt. Dem önskar kontrollera människors trosystem så att det gagnar dem helt enkelt.

Vem kan säga att systemet inte luktar konstigt? Väll dem som känner av lukten har bra instinkter och dem som inte gör det väll synd för dem.

Mina källor är från - Joyofsatan.org Exposingchristianity.com

Min frågeställningar är: Vad har ni trott att Satanism är för något? Har ni haft egna erfarenheter?
Känner folk som varit/är satanister.
Är väl mest anhängare till en typ av socialdarwinism mer än något annat.
I dagens politiska klimat är det väl inte så mycket att uppröras över.

Teologiskt finns det så många former och åsikter att det blir menlöst att försöka uttala sig generellt. Det känns allt som trams i vilket fall.
Citera
2016-07-10, 10:15
Bannlyst
Jag kan beskriva Satanism väldigt enkelt för dig, det finns bara 1 sorts satanism.

Satanism enligt bibeln är när man inte står på Guds sida.

Sen kan denna Satanism delas upp i 2 mini läger.

Mini läger 1 = Aktiv Satanism, man offrar djur, håller på med magi och liknande saker.

Mini läger 2 = Passiv Satanism aka att inte tro att gud existerar och liknande saker.
Citera
2016-07-10, 11:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Det är Guds Ord.

Vad har det med mig att göra?
Citera
2016-07-10, 11:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felix33
Jag kan beskriva Satanism väldigt enkelt för dig, det finns bara 1 sorts satanism.

Satanism enligt bibeln är när man inte står på Guds sida.

Visst; om du vill, kan du ju skapa denna falska ... och totalt meningslösa ... dikotomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in