Citat:
Ursprungligen postat av
Vic878
Den som har ett par fungerande järnceller har redan räknat ut att bibeln är en minst sagt vinklad smörja. En ensidig propaganda för en gud som minst sagt framstår som en galen slaktare.Vad är det egentligen som säger att den fallne ängel som beskrivs i bibeln egentligen inte är en frihetstörstande rebell, istället för någon som ondsint korrumperar mänskligheten?
Jag är ingen expert på ämnet, men handlar inte satanism egentligen om något helt annat än "Hollywood varianten" med satanister som dricker blod och försöker frambringa satan genom olika riter?
Satanism i formen av Church of Satan är väldigt fascistisk i sin människosyn i den bemärkelsen att man menar att det är naturligt och rimligt att de starka människorna skall styra över de svaga.
Detta är det naturliga tillståndet i naturen.
Vad de nu menar med "stark" ger man inte en närmare beskrivning av och jag tror inte heller att Anton LaVey förklarade det direkt ingående heller i sina böcker om jag minns rätt, var en herrans massa år sedan jag läste dem.
Sedan är man otroligt individcentrerad.
Man gör handlingar för att man själv vill detta, inte för att man åläggs att göra dem.
Vidare uppmanas man att vara vegetarian då man dyrkar livet.
Vilket kullkastar mången skräckfilm i ämnet där djur eller människor offras.
Satanisterna utför inga sådana offer över huvud taget.
Detta leder ju till en (för gemene man) ganska stor paradox, att satanister mycket väl kan vara väldigt snälla och generösa människor som ger allmosor till fattiga och svältande t.ex.
Så de finns i alla dess former.