Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-06-09, 00:14
  #1
Medlem
Har en liten fråga på något som jag funderat lite över....

Vad är den generella satanistiska inställningen till droger(iof kan man kanske inte prata om någon generell åsikt i något så individuellt som satanism..)?

Jag har inte riktigt kommit fram till vad som borde förespråkas från Cos sida.....
Droger är iof njutningshöjande....vilket betyder att det vore naturligt att ha en positiv inställning till rus, men samtidigt så kan det ju ses som fördummande och medför att man inte håller skärpan....

Om det är någon som har pejl på det normala svaret är ifrån insatta satanister så skulle det vara klart intressant att få reda på det...


Till sist vill jag ta tillfället i akt att ge ett FETT bockhuvud till alla som skriver i detta forumet bara för att provocera eller visa sig korkade.....

/Coffinblessed
Citera
2000-06-10, 20:03
  #2
Medlem
Satanism och Droger


Crowley var rätt inne på typ alla droger ett tag, frågan är om det hade med hans lära att göra...
Citera
2000-06-11, 01:20
  #3
Medlem
Satanism och Droger

Crowley var rätt inne på det mesta........sedan var han fullständigt galen oxå...
Citera
2000-06-11, 14:26
  #4
Medlem
Satanism och Droger

Användandet av droger är upp till var och en. Men en svag individ tappar lätt kontrollen och blir missbrukare i stället för brukare.
Så länge som det inte går ut över andra är det OK med droger.
Personligen så begagnar jag endast alkohol, vad andra använder är deras ensak.

Msh Janne Danielsson
Citera
2000-06-20, 12:05
  #5
Medlem
Satanism och Droger

Det är OK med droger. Det har hänt att jag har rökt på.
Citera
2000-06-30, 04:12
  #6
Medlem
Satanism och Droger

Sartanismen säger väl inget speciellt om det.Det är individuellt.Anton Lavey var ju inte drogmotståndare iallafall, han prövade ju en hel del.
Citera
2000-07-03, 23:23
  #7
Medlem
Satanism och Droger

...och vad säger de, Janne?
Citera
2000-07-03, 23:25
  #8
Medlem
Satanism och Droger

Ok, tack. Jag såg svaret några inlägg ovanför.
Citera
2000-07-14, 11:44
  #9
Satanism och Droger

Droger anser jag och många med mig vara fördummande på grund av att de får dig att handla och tycka på ett för dig onormalt sätt.
Genom att vara drogad avskärmar du dig mer eller mindre från omvärlden och det gagnar ingen. Vi lever detta livet för att njuta och känner man att det enda sättet att göra det är genom droger, behöver man nog se över sitt liv.
Droger kan dessutom ge dig men för livet och till och med döda dig och det kan hända vem som helst- inte bara grannen!
Generellt sett kan man förhöja vissa stunder i livet med droger, men problemet är att du inte vet hur din kropp kommer att reagera på drogen förrän du tar den!
Ta det försiktigt men lev med hängivelse!

MSH Electra
Citera
2000-08-18, 20:07
  #10
Medlem
Satanism (samlingstråden)

som jag har förstått det handlar satanism om att tro på att det finns ondska och inget gott. Då undrar jag vad som får en att tänka så >> taskig barndom eller står allt inte rätt till i huvet? Man måste väl ha upplevt mycket ont för att tro på att onskan härskar?
Citera
2000-08-18, 20:15
  #11
Medlem
satanism

Jag tror de tror på att det inte finns någon ondska eller godhet. Det är bara beroende på vem som bedömer situationen. Eller?
Citera
2000-08-20, 15:07
  #12
Medlem
satanism

Som jag har skrivit på två (kanske tre) andra ställen här till okunniga innom satanismen: Läs "The Satanic Bible" av Anton LaVey.

Daniel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback