2016-06-23, 02:50
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Till och börja med tycker jag Janne ska kalla Zengin, Sebastian Larsson, Kim Källström och eventuellt någon till till något stort torg iklädda landslagströjor. Detta event livesänds och där får vi se när Janne går fram till dessa spelare en efter en och symboliskt tar av dem landslagströjan, för att markera att vi aldrig igen kommer behöva se dessa i landslaget.

Skämt o sido ska det bli riktigt nice med en ny tränare och en ny generation spelare

This. Glöm inte bort Durmas,
Citera
2016-06-23, 02:51
Medlem
4-4-2 blir det väl med Janne Andersson. Vi har inte så många bra alternativ i anfallet tyvärr, vad än folk säger så kommer det bli jobbigt att ersätta Zlatan, sämst återväxt där också. Carlos Strandberg är en av de jag hoppas mycket på, Zlatan fysik(dvs sjuk fysik, stark som fan i kroppen) och tung vänsterbössa när han får avlossa den. Får hoppas att han fortsätter att utvecklas och klarar av att ta steget ut och etablera sig i Europa bara.
Citera
2016-06-23, 02:55
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harmon
Hoppas verkligen att Andersson lyckas forma en gemenskap likt den som Irland, Ungern eller Island har. Som har kul att spela tillsammans och som verkligen spelar som ett lag - "11 Freunde sollt ihr sein" - "11 vänner ska ni vara" som man brukar säga i Tyskland.

Hur mycket jag än tycker om Zlatan som spelare så har fokusseringen på honom skadat både honom och landslaget. Det var nästan sektliknande: Zlatan, kungen, guden, Führern som alla andra spelare (även Hamrén ) skulle tjäna och underordna sig till.
Det var nog inte bara hans fel utan även tränarnas, framför allt Hamréns fel som helt saknade auktoritet gentemot honom (och rent generellt).

Jag är glad att det nu tar slut och hoppas innerligt på att han inte gör comeback.

Jag ser fram emot ett mycket yngre landslag som spelar snabb, kreativ och modern fotboll. Som inte utmärker sig med att ha minst skott på mål och det trögaste anfallsspelet i hela turneringen.
Och som framför allt spelar som ett lag, en gemenskap!
Då tror jag att vi kommer att ha ett landslag som vi kan vara stolta över, även om "guden" som själv kan avgöra en match saknas. Men guden behövs inte om en stark gemenskap finns.

Tycker att Isakssons avgång smärtar mer än Zlatans, en underskattad målvakt som verkligen hade kunnat hjälpa ett ungt landslag med hans erfarenhet och lugn. Blir svårt att ersätta honom...

Hejdå Zlatan, Anders och Kim och tack för allt!
Dags att börja en ny, spännande era inom svenska landslaget.

Du förmedlade mina exakta tankar, därför citerar jag allt du skriver. Trots att man är gammal gårdare, så tror jag Carlgren kan fylla skorna. Det bästa är att Janne aldrig kommer plocka in Zengin eller Durmaz.

Jag minns när jag hälsade på Kim vid guldet 2002. Men han är för ojämn nu. Plus att vi inte behöver någon som måste träffa Zlatan varje match. Ekdahl och en kollega kommer att duga gott.

Guidetti och Berg kan fungera. 2 löpande strikers. Martin Olsson är min MVP. Vi kan aldrig vinna utan hans kämpaglöd. Backlinjen imponerade idag. Erik Johansson bör vara given.
Citera
2016-06-23, 02:56
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
U21 och A-Lagsfotboll är två helt skilda världar. Tycker inte Sverige ska lägga alltför stor vikt på vinsten och dra för stora växlar om vad för spelare man har till förfogande som vann den turneringen.

Har ju redan sett nu att varken Guidetti eller Lewicki kunde göra några större avtryck i seniorfotbollen på toppnivå. De håller inte ännu.

Lugn nj. Fotboll är trots allt fotboll. Problemet är att allt som Hamrén tar i (Zlatans cuckold) blir till skit.
Citera
2016-06-23, 02:58
Medlem
Att Isaksson lägger ner är förstås en katastrof. Vi har ingen bra ersättare.
Citera
2016-06-23, 03:01
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Att Isaksson lägger ner är förstås en katastrof. Vi har ingen bra ersättare.

Ta en titt på EM-finalen i U21 igen. Eller DIF-AIK derbyt. Carlgren är redo.

Edit: Sen är han inte gårdare, men han har ju iaf 90% av isaks förmåga.
Senast redigerad av Lydan 2016-06-23 kl. 03:03.
Citera
2016-06-23, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan

Carlgren är fan inte redo. Han är en säkerhetsrisk och då tänker jag framförallt på luftspelet. Högst medelmåttig. Blir han våran förstemålvakt måste mittbackarna verkligen vara barnvakter.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-23 kl. 03:05.
Citera
2016-06-23, 03:04
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek

Isaksson är också en av de mest okarismatiska figurer jag sett i idrottssammanhang, han så härligt grå, trist och oengagerad i varje intervju han ger. Verkligen ett värdelöst intervjuobjekt.
Dock har det varit härligt att se Isaksson gå bananas på försvararna genom alla år när de inte skött sitt jobb. Att gå från den tystlåtna mannen utanför planen till att på planen vara ledaren i försvaret är imponerande.
Senast redigerad av Mellbergan 2016-06-23 kl. 03:13.
Citera
2016-06-23, 03:04
Medlem
RonnyRasks avatar
Knappast förvånad att det gick åt skogen den här turneringen.

Fanns ingen glöd, ingen vilja och framför allt - Inget lag.

Inget unikt i min mening, så ser egentligen stora delar av fotbollsvärlden ut idag. Alla klubbar jagar världsstjärnor för fantasisummor. Som att en duktig forward helt magiskt kan göra upp för det faktum att laget förlorar pga dålig kommunikation.

Kolla på lag som Island t.ex. Det är spelare från allsvenskan, norska ligan och ett par enstaka från andra "småligor" i sammanhanget. Ändå lyckas de hålla upp eller även vinna mot lag som har spelare som på pappret tillhör världseliten. Undra varför?

Jag tror Sverige kan bygga upp ett nytt duktigt lag, men mentaliteten måste förändras.
Citera
2016-06-23, 03:05
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Carlgren är fan inte redo. Han är en säkerhetsrisk.

Ska undersöka det nämre. Jag har bara sett honom i U21 och i derbyn. Och då har han varit ofattbar som 21-åring.

Men alla håller ju andan när Isaksson får en boll på fötterna också, så....
Citera
2016-06-23, 03:08
Medlem
Augustinsson måste spelas in långsiktigt på VB. Låt Martin Olsson ta VM om han måste spela.

Tycker högerbacken är intressant och knepig då jag anser att VNL ska vara mittback. Wahlqvist är intressant.
Citera
2016-06-23, 03:09
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan

Edit: Sen är han inte gårdare, men han har ju iaf 90% av isaks förmåga.
Robin Olsen är Sveriges #1 nu på den positionen.

Hoppas Janne kör svenskt, vill inte se något "mångkulturellt" lag med dålig sammanhållning och gemenskapskänsla likt det "Franska" (Västafrikanska) landslaget.

----------- Guidetti - Berg ------------------
Forsberg - Ekdal - Hiljemark - Sam Larsson
Wendt - Granqvist - Johansson - Lindelöf
--------------- Olsen -------------------------
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här