2016-06-23, 01:37
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Vart kommer hypen för Guidetti ifrån? Han är en blek kopia av Allbäck utan förmågan att göra mål.

Han skriker på fansen och tar 'brittiska' löpningar som i själva verket är alibilöpningar (motståndaren har bollen långt ner på egen planhalva). Det tillför ju inget. Spelare på den här nivån har inga problem att ta sig ur en sådan situation, på ett eller annat vis. Han påminner mig så mycket om när jag själv spelade och hoppade upp i nickdueller trots att jag inte visste ett jävla dugg om hur man vann en nickduell.
Citera
2016-06-23, 01:38
Medlem
Fjodorovs avatar
Jannes första uppgift borde vara att övertyga Super-Mackan om att komma tillbaka till landslaget. Ge han kaptensbindeln för fan, ett riktigt svin på topp skulle kunna skrämma slag på vilka backlinjer som helst.

Tillsammans med Berg tror jag de två skulle kunna genomföra underverk.
Citera
2016-06-23, 01:39
Medlem
Grym utveckling senaste året. Minns när jag var i Portugal då U21 tog guld förra sommaren, det var ju inte en jävel där ens som visste vem han var. Tror han hade gjort en match för Benficas A-lag eller liknande då. Helt klart ett framtidsnamn för Sverige och en spelare att bygga vårt försvar kring framöver.
Nu tycker jag visserligen att Granen gjort det bra och han får ses som given backgeneral och ev kapten i landslaget under Janne tills vidare men en så ung, spelskicklig back som Lindelöf och som dessutom kan lira både centralt och på kanten var det längesedan vi hade. Jansson, Helander, Milosevic m.fl. snackas det om år ut och år in men de får väl knappt lira i sina klubblag om jag förstått det rätt? Ta då Victor som redan fått lira CL för Benfica och gjort det riktigt bra. Dessutom är han yngre än de jag namngav.

Hoppas bara han stannar en eller två säsonger till i Benfica och inte går till någon storklubb där han får nöta bänk. Det vore katastrof.
Citera
2016-06-23, 01:42
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Media ville ha en ny Zlatan och det blev Guidetti. Sedan satte ju en kyckling tidvis stopp på det. Men han kommer säkert fortsatt hypas. Sedan har han väl en personlighet som nu folk gillar att vara en kämpe på plan.

Ja jo, det verkar tyvärr så. Har inte sett något hos honom som har imponerat särskilt mycket. Han är lite för långsam och han står inte ut i något egentligen. Han har inte ens något särskilt målsinne eller förmåga att hitta bollar inne i straffområdet. En blek kopia av Elmandero kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han skriker på fansen och tar 'brittiska' löpningar som i själva verket är alibilöpningar (motståndaren har bollen långt ner på egen planhalva). Det tillför ju inget. Spelare på den här nivån har inga problem att ta sig ur en sådan situation, på ett eller annat vis. Han påminner mig så mycket om när jag själv spelade och hoppade upp i nickdueller trots att jag inte visste ett jävla dugg om hur man vann en nickduell.

Jamen precis, det tröttar ju bara ut honom, vilket är dumt när han väl behöver vara pigg och redo att springa så kommer han vara trött för att han har tagit en massa idiotlöpningar utan syfte.

Tog själv sådana löpningar när jag lirade anfallare men det fungerade att sätta press på backlinjen, de var oftast träben så ibland fick man tag i bollen.
Citera
2016-06-23, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Det är väl bara att tacka Zlatan, Isaksson och Kim för alla åren och alla de fina minnena dessa spelare gett oss. Men det är väldigt synd att Isaksson lägger ner landslagskarriären, han fyller ju "bara" 35 bast. Han skulle lätt duga till ett eventuellt VM-slutspel och då kunna gå efter Tacos rekord.

Det är nog Isaksson jag kommer sakna mest av dessa faktiskt. Tryggheten och stabiliteten han ingjutit är ändå svårslagen.

Isaksson är också en av de mest okarismatiska figurer jag sett i idrottssammanhang, han så härligt grå, trist och oengagerad i varje intervju han ger. Verkligen ett värdelöst intervjuobjekt.

Ja 35 år för en målvakt är inte något extremt.
Vem tar över som den givna målvakten efter att nu Isak lämnar?

Citat:
Isaksson är också en av de mest okarismatiska figurer jag sett i idrottssammanhang, han så härligt grå, trist och oengagerad i varje intervju han ger. Verkligen ett värdelöst intervjuobjekt.

Precis så det ska vara. Så jävlar härligt & tråkigt på samma gång.
Citera
2016-06-23, 01:44
Avslutad
Citat:
Vart kommer hypen för Guidetti ifrån? Han är en blek kopia av Allbäck utan förmågan att göra mål.

Han hade väll ett bra år 2012? sen som sagt kycklingen. Sen verkar han inte direkt återhämtat sin form. Men har bidrog ju mkt till u21 landslaget.
Citera
2016-06-23, 01:45
Medlem
Citat:
Jannes första uppgift borde vara att övertyga Super-Mackan om att komma tillbaka till landslaget. Ge han kaptensbindeln för fan, ett riktigt svin på topp skulle kunna skrämma slag på vilka backlinjer som helst.

Tillsammans med Berg tror jag de två skulle kunna genomföra underverk.
Himmelsblå till trots så undrar jag om du skojar? Skulle väl vara som fadersgestalt till de yngre spelarna då, som Elmander på äldre dar. Aldrig att han tar en plats i elvan. Han gör det bra i MFF men i ett VM-kval mot Varane och Koscielny? Knappast. Vi behöver ett generationsskifte och förresten har Janne redan poängterat att han inte sysslar med övertalning.
Senast redigerad av radiopanna 2016-06-23 kl. 01:49.
Citera
2016-06-23, 01:47
Medlem
Lydans avatar
Det enda vi vet är väl att Zlatans lakejer, Durmaz, och Zengun, inte kommer att ha en plats. De som stjälpte våra chanser i år.

Jag har ofta fel, men jag tror att Janne kan bli vår räddare.
Citera
2016-06-23, 01:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Det enda vi vet är väl att Zlatans lakejer, Durmaz, och Zengun, inte kommer att ha en plats. De som stjälpte våra chanser i år.

Jag har ofta fel, men jag tror att Janne kan bli vår räddare.

Ja Janne har stora förväntningar på sig. Om han inte lyckats kvala sig till VM så blir nog det snabbt skrik efter en ny tränare. Han första prövning blir ju OS. Fast ingen bryr sig om OS ändå. Men bra ställe att testa nya spelare och taktiker
Citera
2016-06-23, 01:49
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Ja Janne har stora förväntningar på sig. Om han inte lyckats kvala sig till VM så blir nog det snabbt skrik efter en ny tränare. Han första prövning blir ju OS. Fast ingen bryr sig om OS ändå. Men bra ställe att testa nya spelare och taktiker

Håkan Ericsson tränar OS-laget.
Citera
2016-06-23, 01:50
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Han hade väll ett bra år 2012? sen som sagt kycklingen. Sen verkar han inte direkt återhämtat sin form. Men har bidrog ju mkt till u21 landslaget.

U21 och A-Lagsfotboll är två helt skilda världar. Tycker inte Sverige ska lägga alltför stor vikt på vinsten och dra för stora växlar om vad för spelare man har till förfogande som vann den turneringen.

Har ju redan sett nu att varken Guidetti eller Lewicki kunde göra några större avtryck i seniorfotbollen på toppnivå. De håller inte ännu.
Citera
2016-06-23, 01:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Håkan Ericsson tränar OS-laget.

jasså, miss av mig då. Men fortfarande en chans att testa nya taktiker och spelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in