2016-06-23, 00:47
Avslutad
Ung spelare, så chansen är väl rätt stor att han hinner utvecklas ännu mer.
Citera
2016-06-23, 00:53
Medlem
JamesTrombleys avatar
Låt oss testa detta:

Guidetti - Kujovic
Forsberg - Ekdal - Hiljemark - SambaSam
Wendt - Granen - Johansson - VNL
Olsen

Olsen bör ju ta över efter Isak, iallafall till en början. Försvarsspelet var det bästa under EM och i Granen har vi en självklar kapten. Så samma backlinje förutom Wendt istället för Olsson, trots att Marcus gjorde en väldigt bra turnering.

På mittfältet är väl Forsberg, Ekdal och Hiljemark de bästa vi har. Osäker vem jag vill se till höger, men skulle vara skoj med Sam Larsson. Ett alternativ är Hiljemark till höger och Lewicki på mitten, trots att jag inte tycker han är speciellt bra.

Anfallet är desto stökigare, men till en början kan man ju testa kombon Kujovic/Guidetti. Kan antingen vara ett genidrag eller helt värdelöst. Inget mittemellan.
Citera
2016-06-23, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Isaksson kan vara en av de mest underskattade svenska fotbollsspelaren under svensk modern fotbollshistoria.

Jag tror att de lite mer insatta fotbollssupporterna för det svenska fotbollslandslaget kommer att minnas honom som den bra målvakten han egentligen var.

Hade han haft bättre spel med fötterna så kunde han definitivt haft bättre klubbadresser på sitt CV tror jag.

Nu är inte Juventus, Manchester City eller PSV skitklubbar för det men i Juve fick han inte stå en ända match och i City vart han petad utav Svennis av två ynglingar Schmeichel och Hart.
Citera
2016-06-23, 01:00
Medlem
Zaedrewss avatar
Jag hoppas han tar dag i defensiven först. Tillbaka till lite mer grundtänk att bygga en stark defensiv och då med unga spelare som kommer vara med länge och därmed att det skapas en bra stomme. Det är liksom detta som nu behövs för att Sverige som litet fotbollsland ska kunna utmana.
Citera
2016-06-23, 01:06
Medlem
snillet_1s avatar
Det skall bli skönt att slippa Zlatan. Jag har alltid varit kluven inför honom men tillhör inte de som jublar ikväll dock jag tror inte att ett landslag mår bra av en spelare som lyfts så oerhört mycket högre upp än alla andra. Hierarki, javisst, men inte fan på det här sättet. Media bär en oerhörd skuld i detta skall kommas ihåg. Sen att Hamrén valde att sälja sig som han har gjort har inte bättrat på saken.

Nu kommer vi att få se ett tryggt Janne Andersson-Sverige med ett organiserat 4-4-2 där alla jobbar för varandra och passar den som är i bäst läge i st f att hela tiden maniskt söka Zlatan. Tror det kan bli bra förutsatt att J A är den jag tror att han är.
Citera
2016-06-23, 01:27
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Det kan ju inte bli sämre än under Hamrén iaf. In med ett yngre lag för fan och inga Sebastian Larsson typer.
Citera
2016-06-23, 01:31
Medlem
BonerBatmans avatar
Jag ser enbart positivt på att det nu byggs nytt. Guidetti, även om han inte spelar får en viktig roll. En kille som kan svetsa samman laget framför jaget.

VNL kan mycket väl blomma ut till en riktig klass spelare och att han inte var given i startelvan i början är helt otroligt. Samma sak gäller Wendt som borde vara given i den svenska startelvan. Förhoppningsvis kommer han sätta på sig landslagströjan för att visa hur inkompentent Hamren har varit.

Ekdal, Hiljemark och Tibbling kan bli riktigt intressant.

Bygg en ny stomme och satsa långsiktigt. Om några år kommer väl Jordan Larsson och vandrar i sin faders fotspår så då har vi anfallsbiten på plats också.

Kommer bli spännande!
Citera
2016-06-23, 01:32
Medlem
Fjodorovs avatar
Tyvärr, det är flera unga spelare som har fått chansen redan nu som visat att de inte håller för landslagsspel ännu. Forsberg, Lewicki och Guidetti framförallt. De får stå på utvecklings-sidan så länge, de håller inte när man möter de allra bästa.

Ekdal ska man satsa på, otroligt duktig i detta mästerskap. Kan vi bara få inte en duktig defensiv mittfältare så har vi vårt centrala mittfält klaffat och klart.

Mittbacken känns också osäkert, finns alldeles för många Humle och Dumle-spelare. Skulle behöva några säkra kort, behöver inte vara storspelare, bara säkra och trygga. Erik Johansson tycker jag har gjort bra ifrån sig. Granqvist är jag mycket tveksam till, framförallt eftersom han har dåliga tendenser ibland.

Lindelöf Nilsson gjorde bra ifrån sig på ytterbacken, tycker man om.

Durmaz, Zengin ska aldrig mer vara i närheten av landslaget. Dessa alibi-offensiva spelare håller inte på toppnivå.

Janne har en hel del att jobba med.
Citera
2016-06-23, 01:33
Medlem
Fjodorovs avatar
Vart kommer hypen för Guidetti ifrån? Han är en blek kopia av Allbäck utan förmågan att göra mål.
Citera
2016-06-23, 01:34
Medlem
Det är väl bara att tacka Zlatan, Isaksson och Kim för alla åren och alla de fina minnena dessa spelare gett oss. Men det är väldigt synd att Isaksson lägger ner landslagskarriären, han fyller ju "bara" 35 bast. Han skulle lätt duga till ett eventuellt VM-slutspel och då kunna gå efter Tacos rekord.

Det är nog Isaksson jag kommer sakna mest av dessa faktiskt. Tryggheten och stabiliteten han ingjutit är ändå svårslagen.

Isaksson är också en av de mest okarismatiska figurer jag sett i idrottssammanhang, han så härligt grå, trist och oengagerad i varje intervju han ger. Verkligen ett värdelöst intervjuobjekt.
Citera
2016-06-23, 01:35
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel_s85
Ska bli jäkligt spännande att se vilka spelare Janne plockar ut.
För inte kan väl mobbingen av Wendt och Olsson fortsätta? Spelare som gjort det bra i PL och Bundesliga men knappt fått någon speltid under Hamren. Otroligt skönt att man slipper den pajasen! Go Janne!
Ja vad har hänt mellan Hamrén och Wendt och Olsson egentligen? Hoppas party Janne lär från Erik "Avgå" Hamrens missar. Sätt en centrallinje, gör så få ändringar som möjligt ifrån den och bygg sedan en tydlig spelidé utifrån spelarmaterialet. Porta sedan ärkesopan Erkan Z för evig tid ifrån landslaget.
Citera
2016-06-23, 01:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Vart kommer hypen för Guidetti ifrån? Han är en blek kopia av Allbäck utan förmågan att göra mål.

Media ville ha en ny Zlatan och det blev Guidetti. Sedan satte ju en kyckling tidvis stopp på det. Men han kommer säkert fortsatt hypas. Sedan har han väl en personlighet som nu folk gillar att vara en kämpe på plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in